deel 1
Veilinghuis met zetel in Ninove , verkoop van motorfietsen waaronder Bmw , Harley , Honda , Triumph etc.
Ik sta op de BMW R 1100 S van 98 en breng een 10 min voor tijd een bod uit , bod geaccepteerd , afloop verkoop met 9 min. verlengd .( Normaal tot 20 h )
Ik wacht 5 min , komt een tegenbod binnen en de tijd word opnieuw verlengd . Na 2 min zet ik er nog wat bij en ben weeral de hoogste bieder , yes .De klok telt opnieuw enkele min erbij maar
stilaan komt het einde in zicht ( we zijn ondertussen al 15 over 8 ). De laatste sec. tikken weg , de veiling op dat kavel is gesloten , t'is binnen , joehoe !
Ik haal mij ne koude leffe erbij , giet m uit en drink , al dromend van mijn aanwinst .... totdat ik mijn mails opendoe waarin droog vermeld staat dat ik niet de hoogste bieder meer ben ( of was ) , mail afgeleverd om 20h01
Vervolg :
deel2
Mijn zoon had MET succes op de triumph TT 600 Daytona geboden , hij was "eigenaar" geworden van dat kavel . Ook tevreden dus (hij had het kavel binnen zowat 1 min voor mij , toen ik ook dacht dat de BMW binnen was ) Hij heeft wel een ganse nacht kunnen dromen van " zijn " aanwinst en ook een stukske van de voormiddag totdat ... de telefoon ging , het veilinghuis met de droge medeling dat het bod onvoldoende was en als m 500 € erbovenop wilde doen + kosten (17% + 21% op die 17 )
Da ging dus ook niet door he .
Het is niet dat wij hier samen aan de computer zaten , hij woont hier een 3 km vandaan .
Ik moest dit toch is kwijt + ne leffe die niet meer smaakte
Grtz