Dit is mijn eerste inlog op dit forum, waar ik al een tijdje als "gast" zat te lezen. Veel interessante dingen hier en veel goede antwoorden en leuke ervaringen kunnen hier gelezen worden.
"thumbs up" voor jullie die het forum maken, bijhouden en blijven posten.
Toch proberen van ook een vraag te stellen.
Ik reed vroeger (vóór 2 weken) met een K1200GT model 2003. Schitterende motor, perfect gewoon. Maar door het grote aantal km die ik jaarlijks doe (+/- 1000 per week), vond ik dat het eens tijd was voor vervanging. En ja, ik liet me weer verleiden door de K1200GT model 2006. Was tevreden over de vorige en "never change a winning team".
Maar tot mijn grote verwondering vind ik deze toch een stuk minder dan mijn vorig model.
Welke ervaringen verschillen ?
Het lawaai die ik ondervind op de nieuwe is niet houdbaar bij 150 km/u in vergelijking met de vorige. Toen ik met de oude 160 reed, leek ik maar 130 te doen. Als ik nu 130 doe lijk ik wel 200 te rijden op de oude.
Ook als ik achter een auto rijd is de wind (turbulentie) die ik vang niet te beschrijven. Mijn hoofd slaat heen en weer alsof iemand aan mijn nek schud.
Als ik 130 doe met mijn scherm omlaag, ben ik een whiplash nabij. Bij de oude deed ik mijn scherm omhoog vanaf 160 en 't was dan eigenlijk ook niet nodig (klein mannetje), juist maar voor wat meer comfort.
Wat me vooral stoort en dit is mijn vraag naar de mensen die de K1200GT aanschaften of testten :
Vanaf dat ik in 4de of 5de of 6de versnelling rond de 6000 toeren/minuut kom te trekken dan begint mijn motor enorm te trillen. Duizende vibraties in mijn zadel (lijkt wel op een tornado te zitten op de kermis). Ook mijn duozitter klaagt van de vibraties thv de achterste voetsteunen. Boven de 6000 toeren kan ik maar zelden gaan omdat gans de motor begint te vibreren. Zo verschrikkelijk bibberen. Wind aan alle kanten die aan je kleren trekt, vibreren onder je kont, moeite om het stuur geheel stevig te houden enz... Een echte "shake it, baby". De vorige voelde robuuster, je zat op een motor die stevig voelde en die vast ging aan den tarmak, je duwde hem in den bocht (hanging in - hanging out), nu zit ik in zo'n klein sportvliegtuigje die aan 't optrekken is op één of ander hobbelige weide. Door de rechterzittende houding valt er niet veel meer "in of uit" te hangen.
Iemand met de zelfde ervaring ? Of zou er iets niet goed afgesteld zijn ? Hoe zou dit komen ?
'k Hoop dat het met der tijd toch wel weggaat en dat het is omdat ie nog nieuw is en nog maar 2000 km heeft.
Merciekes