niet starten K100RS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Ca4Ya

niet starten K100RS

Bericht door Ca4Ya »

M'n K100Rs uit 88 heeft me voor het eerst in de steek gelaten deze ochtend... :-(
Wanneer ik het contact opzet, kan het zijn dat ik het groene lichtje niet zie dat indiceert dat ie wel in neutraal staat. Wanneer dit lichtje niet brandt, start hij zowieso niet. Soit, ik kon dit telkens oplossen door er een kleine tik tegen te geven. Eens het lichtje brandt, no more problemas...

Nu, deze ochtend (nadat de moto voor het erst buiten stond deze nacht) brandde er geen enkel lichtje meer.... gevolg: ik kon niet starten.
De batterij is 'denk ik' in orde. M'n lichten branden, de claxon werkt, het digitaal klokje werkt nog.... maar al de rest op de teller werkt niet meer...

Vochtprobleem?
Oxidatie in de teller?
Hoe oplossen?
Contactspray?
Zoja, hoe opensmijten?

Ik denk dat, als ik vanavond thuis kom, alles terug zal in orde zijn door de warmte...
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
John
Contacteer:

Bericht door John »

Eerst eens beginnen met die twee stekkers achter aan de meters los te trekken en rijkelijk voorzien van contakt-cleaner. Dan wat zuurvrije vaseline aan de stekker en het boeltje terugsteken. Anders heb je waarschijnlijk een kabelbreuk vlak achter deze stekkers. Brommers van een jaartje ouder hebben al eens te lijden van verhardend plastiek wat breuken van die draadjes in de hand werkt. :wink:
Soms zie je ook dat die plastiek bandjes véél te strak zijn aangetrokken van uit de fabriek. Ook dat werkt vroegtijdige kabelbreuk in de hand.
Ca4Ya

Bericht door Ca4Ya »

ok, thanks
is opgelost...met contact-spray...
Soit, bij kouder weer heeft hij er last van. Bij deze warmte zwemmen de elektronnetjes wat beter :-)
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
LJ

Bericht door LJ »

Hela maestro,

Wat lees ik hier.

Alé blij dat het intussen opgelost is.
Plaats reactie