Mauritanie Unimog + motos
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
michel buyckx
- Contacteer:
Mauritanie Unimog + motos
Ben op zoek naar een avontuurlijke enduro rijder(s), in bezit van, of bereid tot aankoop van enduro 400-500 (2dehands of nieuw), om me te vergezellen op een Mauritania reis : de motos worden op een Unimog 1300 tot in Nouadhibou gereden, waar we een chauffeur rekruteren om ons te vergezellen met de benzine, levensmiddelen, tenten etc op een tocht Choum, Atar, Chinguetti, Ouadane (langs de zand piste), Tidjikdja, Nouakchott, terugkeer langs strand en de banc d´Arguin. Ik heb zelf veel woestijn ervaring (auto en moto) en heb verleden jaar een deel van mauritania met BMW GS gedaan ( http://users.skynet.be/fb201862/ ), maar door het gewicht van moto en equipment en zonder 4x4 assistentie heb ik een deel van bovenvermelde pistes niet kunnen doen. Ideaal zou zijn November-Dec 2006 voor een totaal van ongeveer 4 weken. Unimog + motos worden verscheept Zeebrugge- Lissabon. Daarna vertrek vanuit Lissabon.
-
motorcycle boy
- Contacteer:
Wel willen
vréé neig willen.
Ben in voorjaar 2004 drie weken lang pistes gaan doen met twee 2CVtjes en dat was KICKEN.
maar het is nu te laat om tijd vrij te maken.
Bovendien is m'n GS (R80GS) nog niet optimaal geprepareerd voor zo'n dingen.
Versnellingsbak moet nog eens open en er moet idd nog een andere koppelingsplaat in. En misschien ga ik m'n frame wat laten verstevingen ooK....
Ah, en ik moet er nog koffers op monteren ook
vréé neig willen.
Ben in voorjaar 2004 drie weken lang pistes gaan doen met twee 2CVtjes en dat was KICKEN.
maar het is nu te laat om tijd vrij te maken.
Bovendien is m'n GS (R80GS) nog niet optimaal geprepareerd voor zo'n dingen.
Versnellingsbak moet nog eens open en er moet idd nog een andere koppelingsplaat in. En misschien ga ik m'n frame wat laten verstevingen ooK....
Ah, en ik moet er nog koffers op monteren ook
-
michel buyckx
- Contacteer:
We hebben al de Unimog, we zijn al met 2 motards + bijhorende motos (transalp 600 + Yamaha 450 enduro) en zoeken nog een 3de motard, met of zonder moto, om ons te vergezellen en afwisselend de unimog en de yamaha te rijden. Geen vrachtwagen rijbewijs nodig, maar wel een minimum aan moto off road ervaring. Delen in de diesel en benzine kosten. de rest kost vrijwel niets. Reis gepland voor November, ongeveer 3-4 weken
-
Enduroxander
-
michel buyckx
- Contacteer:
Xander, Ja de reis is door gegaan en was uitstekend. 15.000km gebold, 2500km pistes in Mauritania. Geen grote problemen. een paar pannes op de Unimog maar niets onoverkomenlijk. 2 slechte valpartijen, gelukkig zonder gevolgen. Als je in dit soort trips geinteresseerd bent : mijn 2 reisgezellen willen in april terug keren naar marokko met dezelfde formule en zoeken nog reisgezellen. Ikzelf ga niet mee want ik verscheep mijn GS naar Mexico in maart om daar rond te toeren. Volgende week zal ik mijn site (http://www.michelbuyckx.net) updaten met fotos van de mauritania 2006 reis. Stuur maar een mailtje dan zend ik je het kontakt