alles eens heel zuiver maken en toertje doen.
dan kan je zien of het aan de voorste bout is of aan het dekseltje.
indien aan het dekseltje = dekseltje losmaken (wat zit er onder,oliefilter?)
kijken of de filter niet is losgekomen. anders nieuw dichtingske steken
zo te zien komt het uit dat gaatje en dit wil zeggen dat de dichting aan de waterpomp is versleten of de waterpomp zelf
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 06 jun 2006, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
De druppels komen uit da voorste gat ... Ge hebt dus die drie bouten steken, maar daar waar 't zwartst ziet is een gat, geen bout ...
Of moet daar normaal nen bout inzitten en is die eruit getrild of zo
ChiChiWaWa schreef:De druppels komen uit da voorste gat ... Ge hebt dus die drie bouten steken, maar daar waar 't zwartst ziet is een gat, geen bout ...
Als ik de foto zie, blijkt de olie uit dat stuk te komen waar er geen bout zit en daar moet er eentje inzitten volgens mij. Dus nieuwe bout steken lijkt me zo
ChiChiWaWa schreef:De druppels komen uit da voorste gat ... Ge hebt dus die drie bouten steken, maar daar waar 't zwartst ziet is een gat, geen bout ...
Als ik de foto zie, blijkt de olie uit dat stuk te komen waar er geen bout zit en daar moet er eentje inzitten volgens mij. Dus nieuwe bout steken lijkt me zo
negatief daar mag geen boutje in.
dit is een indicator gaatje. (om problemen te voorkomen en op te merken)
anders zou de olie in het water kunnen en omgekeert
negatief daar mag geen boutje in.
IRON GONZO schreef:negatief daar mag geen boutje in.
Dus, dichtingske kapot vermoedelijk ... No big deal ... Kan ik daar nog mee rijden tot en met donderdag 's Avonds gaat 'm hoe dan ook binnen voor onderhoud
IRON GONZO schreef:wel eens uw olie peiltje chekken
Heb er d'rjust een half literke bij gekapt, staat nu terug schoon temidden 't peilglaasje ...
1800 km mee gereden sinds 'm laatst op peil werd gezet, geen idee wat die oude K's normaal verbranden
Wist niet dat jij nog een extra K naast de Kawa had.
Die oude K's waar ik mijne K1100 RS van 13 jaar ook intussen bijreken verstoken toch wel wat zenne.
Laat ons zeggen dat ik er toch 1 liter op 10 K mag bijkappen ma heb nog niets gevonden dat beter rijdt dus is voor mij een kleine prijs die ik moet betalen.
heb 13 jaar met een k100rt gereden - 274000km geen olieverbruik
gehad en deed 15000 km tussen de intervals!
60000km met een k100rs - ook geen verbruik !
Ik heb sinds mijn laatste onderhoud ongeveer 5000 km gereden, en iets meer dan een halve liter bijgevuld. Na het onderhoud stond de olie wel tot boven aan het peilglas, die is dus ook wel mee opgereden... maar al bij al kan ik er best mee leven, 1 liter per 10.000 km...
heb daar 18 jaar echt geen last van gehad
reed met synthetische olie synturo gold 5w40
nu met mijnen boxer is dat een andere zaak ....
die lust wel wat
Ik heb hem ook niet nieuw gekocht, weet dus ook niet zeker wat er vroeger mee gebeurd is... maar vind het toch niet overdreven voor eentje met bijna 110.000 km.
Dealer heeft de dichting van de caterpan vervangen aangezien het volgens hem daar aan zou liggen ... Niet dus, na een ritje hangt er nog steeds een druppel te bengelen op dezelfde plaats.
olie-waterpomp demonteren en de O ring die op de as zit vervangen en dan is 't gedaan...
dat gaatje is een detectiegaatje om te zeggen dat die lekt/stuk is...
gij gaat toch naar een BMW dealer he