K1200GT en SPIII
Moderator: GVN
-
Daniel Tempelaere
K1200GT en SPIII
Woensdag ga ik mijn GT afhalen maar wat mijn GPS betreft is de kogel nog niet door de kerk. IK heb al jaren een SPIII en zou die nog wat willen houden tot het duidelijk is of de 2820 van Garmen een verantwoorde meerkost heeft t.o.v. de 2720 of eventueel de Navigator III (wel al binnen maar kost toch 1570 €urookes).
Heeft er hier iemand een goeie mount op de K1200GT voor een SPIII?
Zelf ben ik geen voorstander van de RAM mounts, op mijn RT had ik een Touratech gemonteerd.
Daniel
Zelf ben ik geen voorstander van de RAM mounts, op mijn RT had ik een Touratech gemonteerd.
Daniel
-
Daniel Tempelaere
Daniël,
neem eens contact op met Motocare in Diest. Een vriend van mij heeft zonet een K1200GT gekocht en laat bij hen een volledige Baehr intercom installatie met de nieuwe capo plaatsen, samen met een SP 2820 zodra die binnen is/zijn. Vermoedelijk midden juni zodra alles binnen is. Ze willen wel even tijd om alles te bekijken voor de plaatsing aangezien de ruimte op de motor kleiner is.
Zij werken zeer professioneel, vorig jaar plaatsten zij een Capo op mijn 1200RT en intercom + Capo op een 1100RS van mijn kameraad, die nu de 1200GT heeft, en beide werken perfect.
Bel met de groeten van Rudi uit Antwerpen.
neem eens contact op met Motocare in Diest. Een vriend van mij heeft zonet een K1200GT gekocht en laat bij hen een volledige Baehr intercom installatie met de nieuwe capo plaatsen, samen met een SP 2820 zodra die binnen is/zijn. Vermoedelijk midden juni zodra alles binnen is. Ze willen wel even tijd om alles te bekijken voor de plaatsing aangezien de ruimte op de motor kleiner is.
Zij werken zeer professioneel, vorig jaar plaatsten zij een Capo op mijn 1200RT en intercom + Capo op een 1100RS van mijn kameraad, die nu de 1200GT heeft, en beide werken perfect.
Bel met de groeten van Rudi uit Antwerpen.
Greetz, Pierre
R1200RT
R1200RT
Het is WOENSDAG !!!!!!!!
Hebt ge hem al ?
Ik mocht er van mijn garagist/dealer eens een namiddagje mee weg, lekker naar de zee gereden.
Jammer dat mijn rockster niks meer waard is na amper 3 jaar, ik zou de aankooppapieren diezelfde dag nog getekend hebben!
Veel plezier en allemaal veilige km's !!
R.
Hebt ge hem al ?
Ik mocht er van mijn garagist/dealer eens een namiddagje mee weg, lekker naar de zee gereden.
Jammer dat mijn rockster niks meer waard is na amper 3 jaar, ik zou de aankooppapieren diezelfde dag nog getekend hebben!
Veel plezier en allemaal veilige km's !!
R.
-
Daniel Tempelaere
-
Daniel Tempelaere
Ja!!! Vertrek weer zie!!Rockster schreef:Het is WOENSDAG !!!!!!!!
Hebt ge hem al ?
R.
Heb afspraak voo zijn 1000 km, aanstaande woensdag. het zullen er wellicht al een pak meer zijn tegen dan, regen of geen regen.
't is nog te vroeg om echt te vergelijken (pas 100km), maar het voelt verdomd goed aan!! Ik heb het voorgevoel dat mijn boxer niet meer terug komt!
Daniel
-
lucsch
Re: K1200GT en SPIII
Hi Daniel,Daniel Tempelaere schreef:Woensdag ga ik mijn GT afhalen maar wat mijn GPS betreft is de kogel nog niet door de kerk. IK heb al jaren een SPIII en zou die nog wat willen houden tot het duidelijk is of de 2820 van Garmen een verantwoorde meerkost heeft t.o.v. de 2720 of eventueel de Navigator III (wel al binnen maar kost toch 1570 €urookes).
Daniel
Voor je montage van de SPIII is er een excellente oplossing: de BMW Navigator steun voor de K12GT: ik heb die er direct opgezet en de cradle van mijn 276C ervoor gebruikt: werkt excellent.
Het enige wat je moet doen is de cradle van de SPIII op die steun monteren met behulp van de meegeleverde 4 M4 boutjes, en je bent vertrokken.
Die steun kost bijna niks: rond de 20 EUR oid.
Hier zijn enkele fotos van mijn oplossing.

Is echt een no-brainer! En het geeft jou het voordeel dat je kan wachten tot de 2820 goed en wel uit is, waarbij je dezelfde steun verder zal kunnen gebruiken! Ideale positionering tussen de stuurhelften.
Rgds
Luc
K16GT '17
-
Daniel Tempelaere
-
Daniel Tempelaere
Eletronica op de K1200GT
Ik heb ondertussen zelf een en ander uitgeprobeerd, hierbij het resultaat:
http://users.skynet.be/foxengrizzly/K12 ... ronica.doc
Onder de 3.000 toeren heb ik soms (niet steeds, maar meestal wel) wat storingen afkomstig van de ontsteking. Het is te doen maar heb dit toch liever weg.
Heeft hier iemand de oplossing voor?
Zelf probeer ik nog eens een smoorspoel die ik liggen heb van op de R1150RT waar dit weinig tot geen effect had.
Daniel
http://users.skynet.be/foxengrizzly/K12 ... ronica.doc
Onder de 3.000 toeren heb ik soms (niet steeds, maar meestal wel) wat storingen afkomstig van de ontsteking. Het is te doen maar heb dit toch liever weg.
Heeft hier iemand de oplossing voor?
Zelf probeer ik nog eens een smoorspoel die ik liggen heb van op de R1150RT waar dit weinig tot geen effect had.
Daniel