tracklog

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jowan
Contacteer:

tracklog

Bericht door Jowan »

Hoe kan men een tracklog opslaan in het buitenland.
Ik bezit een externe harde schijf die ik eventueel kan meenemen, een kaartlezer, of een usb stik .
Ik kan wel gebruik maken van hotel computer, maar vermoed dat mapsource daar niet op zal staan.
Moet ik mapsource installeren op mijn externe harde schijf?
of hoe doe ik dat zonder mijn computer of laptop mee te nemen.
Kan men een tracklog op een andere compact flash kaart opslaan of wordt dit in het systeem op geslagen.
Allee voor de specilisten.
Ik wacht geduldig af.
Groeten jowan
:shock: :shock: :shock: :shock:
:idea: :idea: :idea:
:arrow: :arrow: :arrow:
ferre10

Bericht door ferre10 »

jowan,
over welk toestel hebben we het hier :?:
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

ik denk dat garmin tracklogs niet belangrijk vindt.

:lol:
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Je hebt volgens mij altijd mapsource nodig om het geheugen van je gps naar een externe drager over te brengen, dus volgens mij moet je inderdaad mapsource op je harde schijf zetten.

Wat betreft de grootte van de tracklogs. Een tracklog van de 26x0 en 2720 reeks is inderdaad vrij kort, 5,5 uur ongeveer. Dat in tegenstelling tot de Quest en de 276C waar je 10.000 punten hebt en meer invloed over de manier waarop de tracklog wordt vastgelegd.
In het algemeen kan je stellen dat een toestel waar batterijen inzitten een lange tracklog heeft, de reden heeft niets met de battery te maken, maar met de oorspronkelijke of hoofdbestemming van het toestel.
Wie een tracklog belangrijk vind en niet met zijn eigen gps aan zijn trekken komt kan eens kijken op de tweedehandsmarkt. Daar worden soms oude wandeltoestellen aangeboden voor minder dan 100 euro. Als je het alleen maar gebruikt als trackloggeheugen heb je echt niet meer nodig, ook geen kaartmateriaal. Alleen een stel GP batterijtjes. Je legt deze gps gewoon in je tanktas.
Wel rekening houden met het feit dat die oude toestellen geen USB aansluiting hebben maar een parallel.

Groetjes

Fluppie
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Fluppie,

Volgens mij is met de laatste software-update de 2720 (beta???) ook uitgebreid naar 10.000 punten. De BMW Navigator III (BMW versie van SP2720 met BT) zal al standaard met een grootte van 10.000 punten op de markt komen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
ferre10

Bericht door ferre10 »

fluppie schreef:Je hebt volgens mij altijd mapsource nodig om het geheugen van je gps naar een externe drager over te brengen, dus volgens mij moet je inderdaad mapsource op je harde schijf zetten.
zo is het
als je geen 276 hebt waar je de tracks kan opslaan zou ik je aanraden om bv een tweedehans "geko" of iets dergelijks aan te schaffen om je tracks op te slaan.je laptop is de beste oplossing.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

@win

de uitbreiding van de tracklog op de 2720 kan ik niet bevestigen, weet er niks van en vind niks terug op een aantal sites die ik ging bezoeken.

Fluppie
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Ik heb het hier nog eens nagelezen. Er zijn gebruikers van een SP2720 die v4.5 van de firmware hebben geïnstalleerd en plotseling 10.000 punten in hun tracklog kunnen hebben.

Ik heb er ook niets van kunnen vinden op garmin.com. Wellicht dat er hier mensen met een SP2720 middels de webupdater firmware v4.5 hebben geïnstalleerd en dit kunnen bevestigen.

Overigens geeft me dat goede hoop voor de SP2610 / BMW Navigator II, dat ook deze met een update in de firmware de tracklog kunnen vergroten...
Groet,
Erwin

Bananatuffer

Re: tracklog

Bericht door Bananatuffer »

Jowan schreef:Kan men een tracklog op een andere compact flash kaart opslaan
ja, dat kan, maar niet met een garmin.

in de nieuwste update van m'n Alan map 500 zitten 60 tracks van 2500 punten, die worden uiteraard op de CF kaart geschreven, net als de waypoints en het kaartmateriaal. Dat is toch vanzelfsprekend?
LTpaul

Bericht door LTpaul »

®win

zou jij jou GPS niet beter een stuk hoger zetten.
tis niet mijn zaak, weet ik, maar het oogkontact met de omgeving is wel helemaal weg, wanneer jij even aandachtig op je apparaat kijkt.

tzou toch jammer zijn als je er te laat achter komt.
met RESPEKT is het voor iedereen leuker
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

LTpaul schreef:®win

tis niet mijn zaak, weet ik, maar het oogkontact met de omgeving is wel helemaal weg, wanneer jij even aandachtig op je apparaat kijkt.

Het is de standaardplaats, aangewezen door herr BMW, voor de K1200LT. Overigens zit deze qua zicht tegen de onderzijde van het dashboard. Het is dus niet zover naar beneden kijken als je denkt. :!: De positie van de rijder t.o.v. de tank is anders dan bij de K1100LT, waar je meer op de motor zit.

Bovendien, ik krijg het geluid via de Baehr intercom in de helm, dus hoef ik niet altijd naar de GPS te kijken. En kijken doe ik alleen op momenten dat het verantwoord is. :wink:
Groet,
Erwin

LTpaul

Bericht door LTpaul »

®win schreef:
LTpaul schreef:®win

Het is de standaardplaats, aangewezen door herr BMW, voor de K1200LT. Overigens zit deze qua zicht tegen de onderzijde van het dashboard. Het is dus niet zover naar beneden kijken als je denkt. :!: De positie van de rijder t.o.v. de tank is anders dan bij de K1100LT, waar je meer op de motor zit.

Bovendien, ik krijg het geluid via de Baehr intercom in de helm, dus hoef ik niet altijd naar de GPS te kijken. En kijken doe ik alleen op momenten dat het verantwoord is. :wink:
tis gezegd.
met RESPEKT is het voor iedereen leuker
Plaats reactie