haakse entiel

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LTpaul

haakse entiel

Bericht door LTpaul »

ben eens aan het prutsen geweest, om nog langer prutsen te voorkomen
http://groups.msn.com/haakseventiel/shoebox.msnw
met RESPEKT is het voor iedereen leuker
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

mooi waar heb je dat vandaan en hoe werkt het systeem??
Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
ferre10

Re: haakse entiel

Bericht door ferre10 »

LTpaul schreef:ben eens aan het prutsen geweest, om nog langer prutsen te voorkomen
ik heb eens ergens gelezen dat dit voor onbalans zou zorgen :!: :?:
heb je al iets ondervonden of zijn dat maar fabeltjes
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
LucVH

Re: haakse entiel

Bericht door LucVH »

ferre10 schreef:
LTpaul schreef:ben eens aan het prutsen geweest, om nog langer prutsen te voorkomen
ik heb eens ergens gelezen dat dit voor onbalans zou zorgen :!: :?:
heb je al iets ondervonden of zijn dat maar fabeltjes
ferre

Zou kunnen, maar na eens uitgebalanceerd te zijn moet dat lopen als een trein :!:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
LTpaul

Bericht door LTpaul »

IRON GONZO schreef:mooi waar heb je dat vandaan en hoe werkt het systeem??
Het is simpel (moet ook anders kan ik het niet bedenken :lol: ) wanneer je toch je band wisseld snij het bestaande ventiel eruit, het haakse ventiel zo nodig aanpassen met een zachte/zoete vijl, nadat je de rubberen afdichtring er af gehaald hebt.
Wanneer de passing goed is (passen met de hand aangedraaide moer) de rubberen ring terug plaatsen ( zo nodig een extra O-ring, is bij de K noodzakelijk)
Het geheel met de bij geleverde moer aandraaien, verder zoals anders bij het monteren van een band.

Op dit adres http://www.quispelmotoren.nl/ heb ik mijn motor in onderhoud en hebben daar veel ideeën voor eventuele aanpassingen, zoals ook deze.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Afbeelding
Heb dit nog liggen uit lang vervlogen tijden, moet je gewoon op bestaand ventiel schroeven in plaats van plastic afdekstopje,en klaar. Sorry voor onduidelijke foto, en waar ik het ooit gehaald heb weet ik ook al niet meer :oops:
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

LOMAX schreef:Afbeelding
Heb dit nog liggen uit lang vervlogen tijden, moet je gewoon op bestaand ventiel schroeven in plaats van plastic afdekstopje,en klaar. Sorry voor onduidelijke foto, en waar ik het ooit gehaald heb weet ik ook al niet meer :oops:
Het haakse ventiel waar LTPaul mee aan komt dragen zal, mits het wiel goed gebalanceerd wordt geen probleem opleveren. Het haakse opzetventiel wat jij laat zien kan wel problemen geven. Je krijgt nl. zijwaartse krachten op het bestaande (rechte) ventiel. Dat kan lekkages geven.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
LTpaul

Bericht door LTpaul »

®win schreef: Het haakse opzetventiel wat jij laat zien kan wel problemen geven. Je krijgt nl. zijwaartse krachten op het bestaande (rechte) ventiel. Dat kan lekkages geven.
het klopt wel dat een los opzetstukje ook gaat, maar laat het niet op het ventiel zitten (ook niet proberen, geeft zeker problemen), dus in de bergruimte, dus altijd zoeken, en altijd vuile handen.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

LTpaul schreef: het klopt wel dat een los opzetstukje ook gaat, maar laat het niet op het ventiel zitten (ook niet proberen, geeft zeker problemen), dus in de bergruimte, dus altijd zoeken, en altijd vuile handen.
Het ding ligt al 10 jaar ongebruikt in mijn berging, en toch had ik het meteen gevonden. Ik wist dat het ooit nog eens van pas zou komen, al was het maar om er een foto van op het forum te plaatsen. :wink:
Het probleem is dat je bij het losdraaien ook even weer wat lucht verliest, dus ik liet het er op zitten, maar draaide het zo dicht mogelijk tegen de spaken aan. Maar het ding zal wel voor onbalans zorgen. De juiste kop voor op de slang van de compressor te zetten is de simpelste oplossing.
LTpaul

Bericht door LTpaul »

LOMAX schreef: De juiste kop voor op de slang van de compressor te zetten is de simpelste oplossing.
natuurlijk, jij neemt altijd jou compressor mee op vakantie :lol:
Plaats reactie