toerental verhoogd steeds - R1150RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Xa4
Contacteer:

toerental verhoogd steeds - R1150RT

Bericht door Xa4 »

sinds mijn laatste onderhoud is mijn toerental al 500 tpm gestegen ... vreemd ! Stationair nu dus +/- 1500 tpm (veel teveel dat weet ik) en met handgas op van de eerste seconde bijna 3000 tpm :shock:

nu weet ik ook wel dak naar den dealer moet om dat te laten afstellen, maar hoe zou zoiets nu kunnen komen ? laatste onderhoud is +/- 5000km geleden (en dat was 50K).
Anybody ?!? :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Danny

Bericht door Danny »

komt de gas goed terug??? slaat keurig tegen de aanslag?? de verdeeldoos van de kabels durft bij een doorrijder al eens vol smurrie zitten...
de kabels kunnen wat uitrafeling vertonen daar waar ze net in de gaine vertrekken met als gevolg niet helemaal in de nulstand komen...
de inspruitstukken eens goed proper maken vooral de gleuf waarin de kabel loopt, een klein stukje steen (enkele mm) is al genoeg om de boel (zij het a-synchroon) te verhogen...
je motor trekt nog goed en verbruikt niet abnormaal??
Ook mogelijk is een storing waardoor die in z'n noodprogramma loopt... ik gok op gewoon effe bijregelen, kabelcontrole... (gok he) zou effe visueel enkele dingen willen checken... :wink:

anders heb je last van het Frank en Viviane syndroom....dakan na nie hey... :wink:
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

menne frak ! maaine motow is kapoet ofwa ? Fraaaaaaannnkkkkk ! :lol: :lol:

ok, wat de gas betreft, die draait soepel en komt ook helemaal terug.
die kabelkes en toestanden heb ik nog nie bekeken. Da gaan we straks ofzo es doen.
hij trekt nog even goe denk ik en mijn verbruik is comme toujours (veel te hoog :lol: )
Het is zo een beetje onregelmatig ... de toerental naald danst een beetje met speling van een paar 100 toeren ... de moto start wel nog perfect en maakt niet meer lawaai ofzo ...
alles es nakijken dus, en toch zowiezo ook naar den dealer voor synchro (ma dan moet de plastiek deraf zekers ?)
Merci ! :wink:
GOLDEN 5 member
Danny

Bericht door Danny »

onregelmatig draaien is al wat anders....(vergeet de kabels dan maar)
effe de plastic eraf en effe laten synchroniseren en utlezen... mogelijk een sensorreke da kaduuk is of de gasklepsensor die hapert...
alles bijeen 25 minuten werk he...
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Misschien aangeladen bypass-schroeven, of hoe heten die weer? Nevenluchtstelschroeven ? Heb hier een 1100RT op onderhoud gehad waarvan die schroeven al 60.000 km niet meer waren gekuist. Gevolg onregelmatig stationair toerenal en zelfs plots stilvallen. Na reiniging was het perfect mogelijk om het toerental en de synchronisatie te regelen.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

aha ! das mss ook mogelijk. Ik moet zeggen dat ik soms voorhad dat bij schakelen op hogere snelheid de motor even moeite leek te hebben om terug te "pakken". Niet dramatisch hoor, maar hij verslikt zich precies soms even.
GOLDEN 5 member
Danny

Bericht door Danny »

hij verslikt zich precies soms even
goed laten kauwen en dan pas doorslikken :wink:

@ Bob de reiniging van die schroeven en gaten zie ik zowiezo als onderdeel van 't synchroniseren, veel dealers waarschijnlijk niet :wink:
Plaats reactie