Om mijn achterwiel netjes schoon te kunnen maken heb ik het gedemonteerd. Hierbij kwam ik enige roest tegen tussen het wiel en de eindoverbrenging (zie foto). Dit wordt veroorzaakt doordat er door het (open) centrale gat van de velg water in de holte binnenin de cardan komt, waar dit blijkbaar blijft staan. Bij het verwijderen van het wiel liep er in ieder geval water uit.
Is het normaal dat de centrale opening van het wiel niet is afgedicht, of ontbreekt de afdichting op mijn motor?
Is dit gebruikelijk?
Met wat poetsen is de roest grotendeels verdwenen, maar toch .......
er bestaat een afdichtingstop van bmw, maar ook wunderlich
heeft dit in zijn gamma
heb dit begin dit jaar besteld omdat ik daar ook roestvorming had
kost 4 a 5 euro
op nieuwe motors in de toonzaal zat dit er al standaard op
yep die stoppen zijn verkrijgbaar...
over dat vetvrij zijn ga ik geen discussie aan, de manuels vertellen vaak ook een boel echte prietpraat... ik zie er 't nut totaal niet van in (mijn dealer vroeger deed het bij alle motoren ) en loskomen gaat die handel nooit doen hoor, gewoon een dun flmpje erop en je bent safe...
als je toch een stop moest plaatsen dan moet je zien dat er niet "méér" water achter blijft zitten...controleren dus...
Is Hammerite geen oplossing ?
Temperatuur kan wellicht een probleem zijn.
De normale Hammerite kan tot 80 graden C, maar er is er ook een die tot 300 graden C kan.
Harry
Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================