Batterij van 1200GS zelf vervangen.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kine

Batterij van 1200GS zelf vervangen.

Bericht door kine »

Na een lange periode stilstaan doet mijn GS1200 nu zeer raar. :twisted: :twisted:
Contact aan ,display aan, standlicht aan, rembekrachtiging tikt en blijft tikken :shock: , bij poging tot starten blijft de startmotor tikken :? (display verlichting pinkt) zonder dat de motor aanstalten maakt om te starten. :evil:
Ik heb de motor nu aan mijn BMW lader verbonden om te zien of deze problemen te wijten zijn aan een te lage accuspanning.
Als ik een nieuwe batterij plaats, moet de moto dan terug aan de computer bij de daeler????
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Hoi, van welke maand en jaar is je GS? Indien hij van de eerste generatie is of zelfs begin 2005 kan het misschien zijn dat je batterij naar de vaantjes is. :twisted: Heb het ook voorgehad. Batterij werd vervangen onder garantie.

Stoffel ;)
Afbeelding
kine

Bericht door kine »

12/2004 met alarm.
Twee weken geleden nog eens gestart en blokje rond gereden(500 meter).
Ben wel tweede eigenaar, van garantie zal wel geen sprake zijn zeker :evil: :evil: :evil: :evil: .
Danny

Bericht door Danny »

eerste of zesentwintigste eigenaar er is twee jaar garantie
rond het blokje rijden is - by the way - 't domste wat je kan doen...
TopKees

Bericht door TopKees »

Hoorde enkele weken geleden bij Quickly dat hij al redelijk veel batterijen voor den 1200GS verkocht heeft.

Volgens hem zijn ze te krap bemeten, en dat geeft problemen als ze wat te lang stil staan.
Een zwaardere gaat er blijkbaar niet in omdat het accu bakske dat niet toelaat. :evil:

Oplossing : blijven rijden :D
"Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf" (Loesje)
R1200GS SilverLine
Lid BMW MC VL
brit

Bericht door brit »

TopKees schreef:Volgens hem zijn ze te krap bemeten, en dat geeft problemen als ze wat te lang stil staan.
Een zwaardere gaat er blijkbaar niet in omdat het accu bakske dat niet toelaat. :evil:
dit vind ik een giller. een bepaalde serie 1150r's (van bouwjaar 2003 denk ik) kreeg op een bepaald moment ook een kleinere batterij ingemeten. de eigenaars die handvatverwarming op hun motor hadden, kregen wel een grotere batterij. achteraf hebben de dealers de batterij (en de batterijsteun) van de motoren zonder handvatverwarming moeten vervangen omdat deze te licht was.

hebben ze bij bmw geen archief? en hebben ze überhaupt een testafdeling voor dergelijke zaken? :twisted:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

brit schreef:
TopKees schreef:Volgens hem zijn ze te krap bemeten, en dat geeft problemen als ze wat te lang stil staan.
dit vind ik een giller. een bepaalde serie 1150r's (van bouwjaar 2003 denk ik) kreeg op een bepaald moment ook een kleinere batterij ingemeten. de eigenaars die handvatverwarming op hun motor hadden, kregen wel een grotere batterij. achteraf hebben de dealers de batterij (en de batterijsteun) van de motoren zonder handvatverwarming moeten vervangen omdat deze te licht was.

hebben ze bij bmw geen archief? en hebben ze überhaupt een testafdeling voor dergelijke zaken? :twisted:
da's idd niet echt verstandig...dit wetende was er dus ooit in Munchen een designmeeting waar ze beslisten: we gaan voor de kleine...dom feitelijk
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
kine

Bericht door kine »

Na een nachtje aan de lader probleemloze start :D :D :D .
Weer domweg een paar keer rond het blokske gereden :oops: :oops: .
Ga binnenkort eens bij een daeler omdat ik hoorde dat sommige GS1200 teruggeroepen zijn wegens het te snel ontladen van de batterij.
Dat zou te wijten zijn aan een programmafout :shock: .
Vraagje: kan ik zelf probleemloos een nieuwe steken zonder computerproblemen? :?:
Rakthi

Bericht door Rakthi »

Ja kan inderdaad, alleen voor vertrek contact aan en de gas een paar keer volledig openen en sluiten zodat de puter zich daaraan kan calibreren of zoiets. (staat in't boekske) Dan contact uit, weer aan en gewoon starten.
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

kine schreef:Na een nachtje aan de lader probleemloze start :D :D :D .
Weer domweg een paar keer rond het blokske gereden :oops: :oops: .
Ga binnenkort eens bij een daeler omdat ik hoorde dat sommige GS1200 teruggeroepen zijn wegens het te snel ontladen van de batterij.
Dat zou te wijten zijn aan een programmafout :shock: .
Vraagje: kan ik zelf probleemloos een nieuwe steken zonder computerproblemen? :?:
:oops: :oops: :oops: na iedereen zijn raad hier gelezen te hebben over druppellader dacht ik ik ga da der ook aan hangen..
Telkens ik in de garage kwam dacht ik die laad toch altijd precies bij, het lichtje van de lader brande altijd.
Vandaag wou ik met de gs op stap gaan en wat bleek : ik had vergeten de prise in te steken.... met als gevolg dat de batterij zeker leeg was..
:oops:
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Hans

Bericht door Hans »

kine schreef:Weer domweg een paar keer rond het blokske gereden :oops: :oops: .
'k Heb de indruk dat je Danny's opmerking verkeerd hebt begrepen... :wink:
Met eens "rond het blokske rijden" geef je de batterij onvoldoende tijd om zich op te laden ; m.a.w. de energie die ze verbruikt door te starten, en alle andere verbruikers (lampen, ...) te voeden, is groter dan de energie die ze terugkrijgt door dat korte ritje.

mvg
Hans
Afbeelding
kine

Bericht door kine »

:arrow: Ik zal mijn vraagsken nog eens stellen.
Kan ik zelf een nieuwe batterij steken in mijn 12OOGS zonder de daeler te moeten bezoeken???? :?: :?: :?:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

kine schreef::arrow: Ik zal mijn vraagsken nog eens stellen.
Kan ik zelf een nieuwe batterij steken in mijn 12OOGS zonder de daeler te moeten bezoeken???? :?: :?: :?:
JA
als je een beetje handige harry bent moet dat lukken.
1st de massa (-)afkoppelen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
brit

Bericht door brit »

kine schreef:Kan ik zelf een nieuwe batterij steken in mijn 12OOGS zonder de daeler te moeten bezoeken???? :?: :?: :?:
doen :!:

en als het niet gaat bmw aanklagen wegens monopolievorming :!:

waar gaat het naartoe als blijkt dat je de batterij van de motor niet meer zelf kan vervangen? straks moet je nog naar de dealer om je motor te laten starten :twisted:

en volgende vind ik ook maar rotzooi:
Ga binnenkort eens bij een dealer omdat ik hoorde dat sommige GS1200 teruggeroepen zijn wegens het te snel ontladen van de batterij.
Dat zou te wijten zijn aan een programmafout
oproep aan alle geregistreerde programmeurs-forummers: asap solliciteren bij bmw germany om die sukkels daar in de toekomst van rotzooi allerhande te vrijwaren. ik hoop dat het verhaal van die programmafout foutief is... :roll:
kine

Bericht door kine »

T'is de eerste keer niet dat ze (BMW) fouten in het sturingsprogramma moeten bijwerken :roll: :roll: :roll: :!: !
brit

Bericht door brit »

ahum, we praten hier wel over bmw.

bmw levert updates voor haar motoren. kleine nuance... :twisted:

ik ben er bijna zeker van dat woorden zoals 'mistake', 'failure', ... niet in hun ISO-manual zullen staan :lol:
kine

Bericht door kine »

Nog een geluk dat ze (de boxers) beestig goed over het asfalt denderen :D :D .
Want voor de rest laat BMW hier en daar een fameuze steek vallen :? .
Volgens mijn persoonlijke mening niet gepermiteerd wegens de hoge aankoopprijs :cry: .
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Rakthi schreef:Ja kan inderdaad, alleen voor vertrek contact aan en de gas een paar keer volledig openen en sluiten zodat de puter zich daaraan kan calibreren of zoiets. (staat in't boekske) Dan contact uit, weer aan en gewoon starten.
Dermee dat mijne GS wa raar deed toen ik na 1 maand die batterij terug inbouwde :lol:
Ik was da van die gas een beeke vergeten te doen, der begon na het starten overal vanalles te piepen enzo :oops:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Plaats reactie