Eerste mototrip met zoon gefilmd ...
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Eerste mototrip met zoon gefilmd ...
Hallo iedereen,
enkele weken terug een driedaagse Ardennen gedaan met mijn zoon van 12,
wou de eerste keer niet te ver gaan,
was terwijl een reden om mijn gopro-namaak-kopie camera eens te testen (SJCAM 4000) - gefilmd van op de helm en op het dashboard
(groot nadeel : geen afstandsbediening, dus toch aan het sparen voor een gopro ...)
iig, de filmpjes kun je hieronder bekijken op mijn YT kanaal
https://www.youtube.com/channel/UCR6PAS ... Vdw/videos" onclick="window.open(this.href);return false;
Tips, commentaar ea zeer welkom
Als je de filmpjes leuk vindt, graag een like IN youtube of berichtje hieronder voor andere zaken
THX
enkele weken terug een driedaagse Ardennen gedaan met mijn zoon van 12,
wou de eerste keer niet te ver gaan,
was terwijl een reden om mijn gopro-namaak-kopie camera eens te testen (SJCAM 4000) - gefilmd van op de helm en op het dashboard
(groot nadeel : geen afstandsbediening, dus toch aan het sparen voor een gopro ...)
iig, de filmpjes kun je hieronder bekijken op mijn YT kanaal
https://www.youtube.com/channel/UCR6PAS ... Vdw/videos" onclick="window.open(this.href);return false;
Tips, commentaar ea zeer welkom
Als je de filmpjes leuk vindt, graag een like IN youtube of berichtje hieronder voor andere zaken
THX
Re: Eerste mototrip met zoon gefilmd ...
Best wel goeie kwaliteit van je gopro-namaak-kopie, niets om,verlegen over te zijn...
De beelden die vanop je helm gefilmd werden zijn natuurlijk een pak stabieler dan de beelden die je maakte met de cam op de moto zelf gemonteerd. Enige, of toch het grootste nadeel van filmen vanop de helm is - en dat merk ik ook altijd als ik mijn eigen bronmateriaal bekijk - dat elke beweging van het hoofd nadien uitvergroot te zien is in het eindproduct, waardoor je soms precies een beetje zeeziek wordt van het kijken. Een beetje van dat schuddebollen eruit knippen, en dan misschien een ander muziekje met wat meer variatie eronder, en je filmpje gaat er al heel anders uitzien.
Waarom ben je op dag twee niet even gestopt bij het Amerikaanse kerkhof in Henri Chapelle, da's zeer de moeite om even te bezoeken. Ik was er a een keer of zes, zeven, en nog steeds stop ik er even als ik in de buurt ben...
De beelden die vanop je helm gefilmd werden zijn natuurlijk een pak stabieler dan de beelden die je maakte met de cam op de moto zelf gemonteerd. Enige, of toch het grootste nadeel van filmen vanop de helm is - en dat merk ik ook altijd als ik mijn eigen bronmateriaal bekijk - dat elke beweging van het hoofd nadien uitvergroot te zien is in het eindproduct, waardoor je soms precies een beetje zeeziek wordt van het kijken. Een beetje van dat schuddebollen eruit knippen, en dan misschien een ander muziekje met wat meer variatie eronder, en je filmpje gaat er al heel anders uitzien.
Waarom ben je op dag twee niet even gestopt bij het Amerikaanse kerkhof in Henri Chapelle, da's zeer de moeite om even te bezoeken. Ik was er a een keer of zes, zeven, en nog steeds stop ik er even als ik in de buurt ben...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Bedankt voor de tips Patrick, zal ik zeker aan denken in het vervolg
Henri Chapelle lag vlak tegen de camping (Natuurlijk Limburg, een aanrader trouwens ...), dus stoppen na 2 min leek me erover,
maar ik had het inderdaad even moeten doen ...
Henri Chapelle lag vlak tegen de camping (Natuurlijk Limburg, een aanrader trouwens ...), dus stoppen na 2 min leek me erover,
maar ik had het inderdaad even moeten doen ...
-
Beemerke Beem
Ben je verlegen voor Uw moedertaal? Waarom de titels in het Engels, niet iedereen kan die taal of een andere taal. Als we zo verder doen zal onze taal snel uit gestorven zijn. Sorry dat ik hierop moet reageren maar ik ben al die andere talen en taalgebruiken kots beu. Mijn eigen klein kind kan beter Engels schrijven dan het Nederlands en dat vindt ik zo spijtig.
Verbeter de wereld, begin met jezelf. Een levenswijsheid die ooit verspreid werd door de Bond zonder Naam.Beemerke Beem schreef:Ben je verlegen voor Uw moedertaal? Waarom de titels in het Engels, niet iedereen kan die taal of een andere taal. Als we zo verder doen zal onze taal snel uit gestorven zijn. Sorry dat ik hierop moet reageren maar ik ben al die andere talen en taalgebruiken kots beu. Mijn eigen klein kind kan beter Engels schrijven dan het Nederlands en dat vindt ik zo spijtig.
Hoe schrijf je 'vindt ik' in mooi Nederlands, ik kan verkeerd zijn maar ik dacht zonder t
Greetz,
P@trick
P@trick
-
Beemerke Beem
Maar het was wel in het Nederlands. Fout of niet.
p@rick schreef:Verbeter de wereld, begin met jezelf. Een levenswijsheid die ooit verspreid werd door de Bond zonder Naam.Beemerke Beem schreef:Ben je verlegen voor Uw moedertaal? Waarom de titels in het Engels, niet iedereen kan die taal of een andere taal. Als we zo verder doen zal onze taal snel uit gestorven zijn. Sorry dat ik hierop moet reageren maar ik ben al die andere talen en taalgebruiken kots beu. Mijn eigen klein kind kan beter Engels schrijven dan het Nederlands en dat vindt ik zo spijtig.
Hoe schrijf je 'vindt ik' in mooi Nederlands, ik kan verkeerd zijn maar ik dacht zonder t
-
GSrijder
- Contacteer:
Ik drink nooit thee, da's de gouden regel in de dt kwestie.
Inderdaad Beemerken en nog meer vind ik het jammer dat onze dialecten verloren gaan, de rijkdom van onze taal. Ik heb er mezelf ook schuldig aan gemaakt door onze kids in het AN, of toch zo veel mogelijk op te voeden. Zij vinden het nu grappig als ze mij tegen mijn ouders horen in het dialect praten.
Inderdaad Beemerken en nog meer vind ik het jammer dat onze dialecten verloren gaan, de rijkdom van onze taal. Ik heb er mezelf ook schuldig aan gemaakt door onze kids in het AN, of toch zo veel mogelijk op te voeden. Zij vinden het nu grappig als ze mij tegen mijn ouders horen in het dialect praten.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Als we dan toch bezig zijn : uitgestorven schrijf je aan mekaar en onze kids moeten natuurlijk - in het AN - dringend weer gewoon onze kinderen worden
Maar terug on topic nu. Leuk filmpje, allicht later ook een mooie herinnering voor de jongeman. Volgende dinsdag en woensdag trek ik er ook met m'n jongste zoon op uit. Ik plan een bezoek aan La Coupole in Helfaut (F), een overnachting op de Kemmelberg en een terugrit via het Vlaamse binnenland of de kust. 'k Heb ook zo'n cameraatje van Sony, werkt prima, maar jammer genoeg ben ik te onhandig en te ongeduldig om de gemaakte opnames in een mooi filmpje te gieten
Maar terug on topic nu. Leuk filmpje, allicht later ook een mooie herinnering voor de jongeman. Volgende dinsdag en woensdag trek ik er ook met m'n jongste zoon op uit. Ik plan een bezoek aan La Coupole in Helfaut (F), een overnachting op de Kemmelberg en een terugrit via het Vlaamse binnenland of de kust. 'k Heb ook zo'n cameraatje van Sony, werkt prima, maar jammer genoeg ben ik te onhandig en te ongeduldig om de gemaakte opnames in een mooi filmpje te gieten
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
nee, ik ben niet verlegen om mijn moedertaal
als ik kies om op een overwegend engelstalige site mijn titels in het engels te plaatsen,
al dan niet om MIJN engelstalige vrienden en bezoekers een plezier te doen, wat is het probleem ...
hoeveel mensen gaan een video in het NL bekijken, of misschien moet ik het in het west-vlaams doen, dan zijn er nog minder ...
te zien aan uw avatar (sorry weeral een engels woord) beemerke, heb je er plezier aan om de taalstrijd op de spits te drijven terwijl dit hier TOTAAL niet opportuun is ... noch gepast ...
verder P@trick en Bob, touché (en dat is Frans !), thx (shit, ik doe het weer
)
en kotsbeu is in 1 woord trouwens ...
als ik kies om op een overwegend engelstalige site mijn titels in het engels te plaatsen,
al dan niet om MIJN engelstalige vrienden en bezoekers een plezier te doen, wat is het probleem ...
hoeveel mensen gaan een video in het NL bekijken, of misschien moet ik het in het west-vlaams doen, dan zijn er nog minder ...
te zien aan uw avatar (sorry weeral een engels woord) beemerke, heb je er plezier aan om de taalstrijd op de spits te drijven terwijl dit hier TOTAAL niet opportuun is ... noch gepast ...
verder P@trick en Bob, touché (en dat is Frans !), thx (shit, ik doe het weer
en kotsbeu is in 1 woord trouwens ...
-
Eddy1966
mooi filmpje en de kwaliteit is niets mis mee... 
R1200GSA LC 2015
Bedankt Eddy ...
Waarom staat uwe " slimme " telefoon naast uwe GPS?
Waze ... Voor de flitsers, in de jas geen GPS ontvangst ...