Normaal of niet ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Normaal of niet ?

Bericht door Raketman »

....dat een F650 '98 stilvalt als je de zijpoot uitklapt ZONDER dat hij in versnelling staat ? Lijkt mij onwaarschijnlijk.
'k Heb er nog geen manual van, daarmee da'k het hier efkes vraag.
Nil volentibus arduum
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Bij de R1100GS is dat in ieder geval wel normaal...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Dus het is onmogelijk om de motor te laten draaien terwijl hij op zijn zijpoot in neutraal staat ? Very strange.

Denk dat ik dat contact eens rap ga overbruggen :?
Nil volentibus arduum
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Dat hebben er meerdere gedaan. Overigens, bij de 1150GS is die overbrugging reeds af fabriek gemaakt, en terecht.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Bericht door luc boxer »

Dit is normaal bij een F650 en bij vele andere ook, maar dit kan men bij uw dealer achteraf nog laten overbruggen.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Het klopt, bij onze Fun op't werk was dat ook zo.
Ik trok hem steeds op zijn middenbok om te laten draaien.
Bij BMW wouden ze dat zelfs niet overbruggen ,
had te maken met veiligheid en bla bla bla......
Raar, op de ene wel en op de andere niet.
Op mijn K100LT kon ik rondrijden met de zijpikkel uitgeklapt. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Stef RT
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 jan 2005, 17:07
Locatie: 9000

Bericht door Stef RT »

Hallo,

mijn R1150RT blijft gewoon draaien. Dus op dit model hebben ze dat wel mogelijk gemaakt.
Hij valt wel stil vanaf ik hem in eerste zet.
Ik vind dit het meest logische.

Groeten, STEF 8)
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

op de oudere modellen dus niet, 't is simpel op te lossen dmv de schakelaar op de zijpikkel kort te sluiten,... dan moet je wel die pikkel achteraf niet vergeten, voor mij is 't zoiets als helm opzetten voor 't rijden of autogordel aantrekken als ik in een auto stap...ik do dat ding dicht vanaf 't ogenblik dat ik mijn kont neerzet op't zadel...
kortsluiten die handel :wink:
den boete
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 feb 2005, 16:12
Locatie: Waasland

Bericht door den boete »

Nog nie lang geleden nen ervaren Guzi-rijder gered, was tijdens het tateren over Italiaanse brommers toch zijne pikkel vergeten.
WIE ZICHZELF GRAAG ZIET BRUGT ZO'N KONTAKT TOCH NIET ?
Toen dat in 1985 nog niet op mijn Suzuki GS850 stond, heb ik het zelf samengeknutseld met een kwik-schakelaartje, nu is het standaard gemonteerd op zowat elke motorfiets en zwieren sommigen het er weer af, begrijpe wie begrijpen kan !
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Hetgeen standaard op 90% van alle motoren gemonteerd zit, is een schakelaar die de motor doet afslaan op het moment dat je zijpoot nog uitstaat EN je in eerste gaat schakelen.
Perfect verdedigbaar en zeer nuttig.

Deze versie vind ik echter mega-irritant. Als ik mijn moto stilstaand wil laten draaien terwijl hij op zijn zijpoot staat dan moet dat kunnen.

Dat contact wordt dus zeker overbrugd, maar ik ga wel eens bekijken of ik mijn zijpoot automatisch kan laten inklappen van zodra de motor recht komt te staan. Net zoals bij mijn oude RS en op die manier vermijd ik eveneens dat ik ga vertrekken met de zijpoot nog uit.
Nil volentibus arduum
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

og nie lang geleden nen ervaren Guzi-rijder gered, was tijdens het tateren over Italiaanse brommers toch zijne pikkel vergeten.


dat is nu net het probleem van de meeste chauffeur tegenwoordig... met alles bezig behalve met rijden :roll:
maar ik ga wel eens bekijken of ik mijn zijpoot automatisch kan laten inklappen


met een beetje bijvijlen en evt andere of extra veer moet dat wel kunnen...
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

maar ik ga wel eens bekijken of ik mijn zijpoot automatisch kan laten inklappen


met een beetje bijvijlen en evt andere of extra veer moet dat wel kunnen...[/quote]

je kan ook werken met een kabel.
ik heb ooit een moto gehad waarbij, als je aan de koppeling trok de pikkel omhoog klapte.
kan mij merk niet echt herineren, maar ik dacht bij mijn honda CB500
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Heeft ook bestaan op de K75 en K100 modellen :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

standaard op een oudere K100 en K75, een verbinding tussen koppelingsarm op de boite en zijpikkel, zat later in de weg omdat er plots ruimte moest komen voor een katalysator en toen zijn ze met die kutschakelaars begonnen
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Harald schreef:Heeft ook bestaan op de K75 en K100 modellen :wink:
inderdaad nu je het schrijft.
mijn ex K100 had het ook.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie