Normaal of niet ?
Moderator: GVN
Normaal of niet ?
....dat een F650 '98 stilvalt als je de zijpoot uitklapt ZONDER dat hij in versnelling staat ? Lijkt mij onwaarschijnlijk.
'k Heb er nog geen manual van, daarmee da'k het hier efkes vraag.
'k Heb er nog geen manual van, daarmee da'k het hier efkes vraag.
Nil volentibus arduum
-
J-P
- Contacteer:
Bij de R1100GS is dat in ieder geval wel normaal...
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
J-P
- Contacteer:
Dat hebben er meerdere gedaan. Overigens, bij de 1150GS is die overbrugging reeds af fabriek gemaakt, en terecht.
J-P
Dit is normaal bij een F650 en bij vele andere ook, maar dit kan men bij uw dealer achteraf nog laten overbruggen.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC VlaanderenHet klopt, bij onze Fun op't werk was dat ook zo.
Ik trok hem steeds op zijn middenbok om te laten draaien.
Bij BMW wouden ze dat zelfs niet overbruggen ,
had te maken met veiligheid en bla bla bla......
Raar, op de ene wel en op de andere niet.
Op mijn K100LT kon ik rondrijden met de zijpikkel uitgeklapt.
Ik trok hem steeds op zijn middenbok om te laten draaien.
Bij BMW wouden ze dat zelfs niet overbruggen ,
had te maken met veiligheid en bla bla bla......
Raar, op de ene wel en op de andere niet.
Op mijn K100LT kon ik rondrijden met de zijpikkel uitgeklapt.
op de oudere modellen dus niet, 't is simpel op te lossen dmv de schakelaar op de zijpikkel kort te sluiten,... dan moet je wel die pikkel achteraf niet vergeten, voor mij is 't zoiets als helm opzetten voor 't rijden of autogordel aantrekken als ik in een auto stap...ik do dat ding dicht vanaf 't ogenblik dat ik mijn kont neerzet op't zadel...
kortsluiten die handel
kortsluiten die handel
Nog nie lang geleden nen ervaren Guzi-rijder gered, was tijdens het tateren over Italiaanse brommers toch zijne pikkel vergeten.
WIE ZICHZELF GRAAG ZIET BRUGT ZO'N KONTAKT TOCH NIET ?
Toen dat in 1985 nog niet op mijn Suzuki GS850 stond, heb ik het zelf samengeknutseld met een kwik-schakelaartje, nu is het standaard gemonteerd op zowat elke motorfiets en zwieren sommigen het er weer af, begrijpe wie begrijpen kan !
WIE ZICHZELF GRAAG ZIET BRUGT ZO'N KONTAKT TOCH NIET ?
Toen dat in 1985 nog niet op mijn Suzuki GS850 stond, heb ik het zelf samengeknutseld met een kwik-schakelaartje, nu is het standaard gemonteerd op zowat elke motorfiets en zwieren sommigen het er weer af, begrijpe wie begrijpen kan !
Hetgeen standaard op 90% van alle motoren gemonteerd zit, is een schakelaar die de motor doet afslaan op het moment dat je zijpoot nog uitstaat EN je in eerste gaat schakelen.
Perfect verdedigbaar en zeer nuttig.
Deze versie vind ik echter mega-irritant. Als ik mijn moto stilstaand wil laten draaien terwijl hij op zijn zijpoot staat dan moet dat kunnen.
Dat contact wordt dus zeker overbrugd, maar ik ga wel eens bekijken of ik mijn zijpoot automatisch kan laten inklappen van zodra de motor recht komt te staan. Net zoals bij mijn oude RS en op die manier vermijd ik eveneens dat ik ga vertrekken met de zijpoot nog uit.
Perfect verdedigbaar en zeer nuttig.
Deze versie vind ik echter mega-irritant. Als ik mijn moto stilstaand wil laten draaien terwijl hij op zijn zijpoot staat dan moet dat kunnen.
Dat contact wordt dus zeker overbrugd, maar ik ga wel eens bekijken of ik mijn zijpoot automatisch kan laten inklappen van zodra de motor recht komt te staan. Net zoals bij mijn oude RS en op die manier vermijd ik eveneens dat ik ga vertrekken met de zijpoot nog uit.
Nil volentibus arduum
og nie lang geleden nen ervaren Guzi-rijder gered, was tijdens het tateren over Italiaanse brommers toch zijne pikkel vergeten.
dat is nu net het probleem van de meeste chauffeur tegenwoordig... met alles bezig behalve met rijden
maar ik ga wel eens bekijken of ik mijn zijpoot automatisch kan laten inklappen
met een beetje bijvijlen en evt andere of extra veer moet dat wel kunnen...
-
Iron Gonzo
maar ik ga wel eens bekijken of ik mijn zijpoot automatisch kan laten inklappen
met een beetje bijvijlen en evt andere of extra veer moet dat wel kunnen...[/quote]
je kan ook werken met een kabel.
ik heb ooit een moto gehad waarbij, als je aan de koppeling trok de pikkel omhoog klapte.
kan mij merk niet echt herineren, maar ik dacht bij mijn honda CB500
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
inderdaad nu je het schrijft.Harald schreef:Heeft ook bestaan op de K75 en K100 modellen
mijn ex K100 had het ook.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE