werkplaatshandboek bmw 1200 gs

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
johanfrans

werkplaatshandboek bmw 1200 gs

Bericht door johanfrans »

Wie kan er mij helpen aan het downloaden van een werkplaatshandboek van de bmw 1200 gs? Alvast bedankt.
Rakthi

Bericht door Rakthi »

Reprom 1200 ST RT GS
Alle files downloaden op je harde schijf en in een folder plaatsen. Ze zouden automatisch 'unpacked" moeten worden. Indien niet alle .rar files in een folder steken en 'unpacken' met winrar of zo (het eerste file is een .exe file, en ik vermoed dat dat het unpack process in gang zet). Je krijgt dan een folder (bijna 700MB - zie dat je voldoende ruimte hebt of je harde schijf!) die je op CD moet branden. De manuals worden sinds de nieuwe 1200's niet meer als PDF's aangemaakt. (het laatste file van de lijst is een korte uitleg in't frans - dat moet je niet downloaden)
Werkt alleen op windows machines! Zou tevens meertalig moeten zijn. Op dit address stond vroeger een Reprom alleen voor de GS (vorige posting/uitleg alhier) ... maar die is nu verwijderd en vervangen door deze "verzameleditie" voor RT ST GS.

Nota: Ik zit hier met een Mac, en kan dit dus niet even snel uittesten. Sorry voor de eerder verwarde uitleg ...
johanfrans

werkplaatshandboek bmw 1200gs

Bericht door johanfrans »

Van harte bedankt,

Het is mij gelukt om dit te downloaden (gelukkig was mijn vrouw in de buurt). Wel eventjes moeten zoeken naar het verversen en ontluchten van de remvloeistof (staat onder de inspecties).
Ik heb tevens de elektrische circuits ook gedownload.
MM GS

Bericht door MM GS »

sorry om dit oude topic uit de gracht te halen maar misschien lukt het via deze weg eindelijk om dat :twisted: werkplaatshandboek open te krijgen ...

heb de file gedownload, proberen te unpacken op verschillende manieren maar geen iso of andere leesbare file van kunnen maken :evil:

misschien iemand al n cdtje van gebrand ? stuur maar op, k vergoed de kosten !

@ Johanfrans : je hebt mail !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

adobe reader 7.0
moet werken normaal.
naar de site gaan en downloaden
http://www.adobe.nl/products/acrobat/readstep2.html
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
snoepje
Contacteer:

Bericht door snoepje »

misschien iemand al n cdtje van gebrand ? stuur maar op, k vergoed de kosten !
Hoi MM GS,

stuur je adres even door via pm, dan stuur ik je wel een cd-tje met het handboek erop.

Ik heb toen ook wel wat moeten knoeien en prutsen om dit handboek werkend te krijgen, maar nu is het een ideaal naslagwerkje, waar je werkelijk alles in terugvindt. Het enige nadeel is wel dat je er een computer voor moet hebben, dus als je begint te sleutelen, partable mee naar je garage.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
Hans

Bericht door Hans »

snoepje schreef:Het enige nadeel is wel dat je er een computer voor moet hebben, dus als je begint te sleutelen, partable mee naar je garage.
Die werkplaatshandboeken zijn toch in "pdf"-formaat, niet ?
Dan kan je het volledig afdrukken, en netjes in een ringmap steken. Da's veel handiger in de garage. :wink:

mvg
Hans
Afbeelding
snoepje
Contacteer:

Bericht door snoepje »

Hans schreef: Die werkplaatshandboeken zijn toch in "pdf"-formaat, niet ?
Dan kan je het volledig afdrukken, en netjes in een ringmap steken. Da's veel handiger in de garage. :wink:

mvg
Hans
De nieuwste versie is volgens hun REPROM systeem. Dit zijn geen pdf bestanden, maark verklarende tekst voor elke handeling, reparatie of onderhoud, die dan nog eens kan verduidelijkt worden door bijhorende afbeeldingen. Indien je alles zou moeten afdrukken (inclusief afbeeldingen) dan denk ik wel dat je enkele uren zoet bent, en enkele klasseurs nodig hebt om het geheel in onder te brengen. Veel makkelijker is dan om met je portable naar je garage te stappen, of enkel die stap afdrukken die je op dat moment nodig hebt.

Deze cd bevat alle gegevens van de R1200GS, R1200Rt en R1200S, in al hun versies met alle mogelijke fabrieksopties. De massa informatie is dan ook enorm, en past maar net op één cd-tje.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
MM GS

Bericht door MM GS »

snoepje, je hebt mail !! thx
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

bestaat er ook zoiets voor 1150 adv?
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
filippe.deborger

Bericht door filippe.deborger »

Voor de liefhebbers :

Ik heb die files dus gedownload. (29 stuks).
Dan heb ik op de executable geklikt en die begint dan op zijn beurt een file ta maken die " Reprom 1200_ST_RS_GS.nrg " noemt en 643 Mb groot is.
Dit is een image die je met Neroburner rechtstreeks op een cd kan branden.

Na het branden kan je op de CD op de file " reprom.exe" klikken en na het accepteren van de gebruikersvorwaarden en de taal ben je vertrokken.

mvg

filippe
DT50M- MT50 - CB500C - GSX550E - CB750Four - Fazer600 - ZX9R - R1200GS
MM GS

Bericht door MM GS »

ja filippe, heb ik ook allemaal geprobeerd al1 die neroburner heb ik niet :( en dus werkt dat geval niet zoals het moet !)
al de andere win iso downloads ten spijt ...

by the way : mooie lijst van motoren onderaan je mail, zeer herkenbaar, al1 zou ik die gs 1200 ook in HOOFDLETTERS zetten (kwestie van contentement ?)
filippe.deborger

Bericht door filippe.deborger »

Je kan de NRG file ook converteren naar ISO bijvoorbeeld ! Dan kan je dit met gelijk welke brander op cd plaatsen.

Lees dit artikel eens : http://www.weethet.nl/english/cdrw_nrgtoiso.php

fdb
DT50M- MT50 - CB500C - GSX550E - CB750Four - Fazer600 - ZX9R - R1200GS
Mr T

Bericht door Mr T »

Daar zoek ik nu al maanden achter....

Alleen...IS HET WEER ENKEL OP EEN PC TE LEZEN!!!!! Welke domme idioot bij BMW heeft beslist om die PDF's af te shaffen?? Dat is nou net de hele bestaansreden van PDF's, dat IEDEREEN ze kan lezen :shock:

Dus: als iemand een alternatief heeft (printversie??) voor dit werkplaatshandboek 1200, ben ik één en al oor. Of misschien kan er iemand de files gewoon via Distiller omzetten naar PDF?? :D Dat zou te mooi zijn...

groeten,

T
markpeeters
Contacteer:

Bericht door markpeeters »

Mocht er iemand zich geroepen voelen het handboek voor de R1200GS naar PDF om te zetten wil ik dat graag horen. Ik heb ook geen PC (alleen Mac).
Rakthi

Bericht door Rakthi »

Dat kan practisch gezien niet omgezet worden naar PDF aangezien de info in een soort database zit, text en graphics afzonderlijk, als het kon worden omgezet naar .pdf was dat al lang gebeurt ... Niets zo plezant als met handen vol olie op uwe computer te zitten zoeken :lol: Misschien ergens een goedkope 2de handse PC kopen voor in de garage? Of software die het mogelijk maakt windows te draaien op een Mac: virtual pc

(zit hier zelf met een mac)
markpeeters
Contacteer:

Bericht door markpeeters »

Rakthi schreef:Dat kan practisch gezien niet omgezet worden naar PDF aangezien de info in een soort database zit, text en graphics afzonderlijk, als het kon worden omgezet naar .pdf was dat al lang gebeurt ... Niets zo plezant als met handen vol olie op uwe computer te zitten zoeken :lol: Misschien ergens een goedkope 2de handse PC kopen voor in de garage? Of software die het mogelijk maakt windows te draaien op een Mac: virtual pc

(zit hier zelf met een mac)
spijtig dan...

maar ik koop geen PC zelfs al is het maar voor in de garage

Virtual PC, windows draaien op een Mac Brrrrr...
Rakthi

Bericht door Rakthi »

Hier van't zelfde, zal wachten worden tot Haynes er mee op de proppen komt ...
MM GS

Bericht door MM GS »

snoepje, n welgemeende danku !

ps of mac, k begrijp de discussie maar als je deze schat aan informatie hebt gezien maakt dat niet meer uit !! koop n goedkope pc en draai deze cd erin en laat je ogen de vrije loop ... heeft trouwens al goed dienst gedaan bij de herstelling van de gs vandaag !!

als je alles afweegt tov elkaar denk ik (persoonlijke mening) dat ik mijn id fix over die pc of mac kwestie even aan de kant zet en van die cd gebruik maak, want motorrijden staat ver boven de keuze tussen twee dozen plastiek vol printplaten en andere pc of mac brol ... :wink:
edje

reparatiehandleiding 1150 GS

Bericht door edje »

Met een goeie rechterhand kom je door het ganse land
khwb851

werkplaatshandboek 1200 gs

Bericht door khwb851 »

mooie handleidingen van lotje

heeft iemand ze in deze vorm voor 1200 GS ??

zou handig zijn

groeten

khwb
asterix
Contacteer:

Bericht door asterix »

Rakthi schreef:Hier van't zelfde, zal wachten worden tot Haynes er mee op de proppen komt ...

je kan de opgezochte info afprinten, er staat een afbeelding van een printer naast
dat neem je dan mee naar je garage en maak je handen vuil.

is er ergens eenzelfde soort CD te vinden voor de R1150RT?
En niet dat pdf bestand van +- 17 MB, maar een CD zoals deze
http://runap.free.fr/ceci%20est%20une%2 ... 20st%20rt/
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Ik heb hier ne CD van de 1200GS. RepRom en PDF File van 102 Mb. Indien interesse kan ik er eventueel een kopij voor jullie maken. Graag aanvraag via PB of email.

Stoffel ;)
Afbeelding
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Stoffel schreef:Ik heb hier ne CD van de 1200GS. RepRom en PDF File van 102 Mb. Indien interesse kan ik er eventueel een kopij voor jullie maken. Graag aanvraag via PB of email.

Stoffel ;)

Stoffel je hebt mail :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Plaats reactie