Welke 'oude' K kiezen?
Moderator: GVN
Welke 'oude' K kiezen?
Nu mijn K75 een wrak is, moet ik op zoek naar een andere.
Ik was best tevreden met mijn naakte K75. Dus in eerste instantie zoek/zocht ik vooral naar een andere, gelijkaardige K75.
In mijn budget +/- 2000,- euro vind ik zowel K75's, K100's als K1100's. Met kuip, zonder kuip, Rt, RS, LT,...
En nu weet ik het even niet meer. Die 1100RS'en vind ik prachtig. De 1100LT lijkt me super comfortabel. De K75/100RT's zijn niet zo mijn ding qua uiterlijk (maar dat is niet het enige wat telt).
Ik werk o.a. als thuisverpleger in Gent centrum en daar wordt de moto veel voor gebruikt. Een sporadisch (vakantie-)tripje hoort er ook bij.
Dus, wendbaarheid, bagagemogelijkheden, souplesse (vergevingsgezind moeten ze zijn)... zijn belangrijk. En betrouwbaar. Betrouwbaar is misschien nog het allerbelangrijkste.
Blijven bij de K75?
Ik was best tevreden met mijn naakte K75. Dus in eerste instantie zoek/zocht ik vooral naar een andere, gelijkaardige K75.
In mijn budget +/- 2000,- euro vind ik zowel K75's, K100's als K1100's. Met kuip, zonder kuip, Rt, RS, LT,...
En nu weet ik het even niet meer. Die 1100RS'en vind ik prachtig. De 1100LT lijkt me super comfortabel. De K75/100RT's zijn niet zo mijn ding qua uiterlijk (maar dat is niet het enige wat telt).
Ik werk o.a. als thuisverpleger in Gent centrum en daar wordt de moto veel voor gebruikt. Een sporadisch (vakantie-)tripje hoort er ook bij.
Dus, wendbaarheid, bagagemogelijkheden, souplesse (vergevingsgezind moeten ze zijn)... zijn belangrijk. En betrouwbaar. Betrouwbaar is misschien nog het allerbelangrijkste.
Blijven bij de K75?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Heb geen ervaring met een K75, maar de keuze tussen een K100 en K1100RS is snel gemaakt: de K1100RS was imho de beste BMW motorfiets die ik ooit had.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Bedoel je ook betrouwbaar? Want dat wordt van de K75 toch vooral gezegd, dacht ik.
Betrouwbaar in de zin van niet-kapot-te-krijgen.
Betrouwbaar in de zin van niet-kapot-te-krijgen.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
-
patrick k100
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Welke 'oude' K kiezen?
kom anders eens mee mijne k 100rijden .de max van ne moto
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
-
Jo De Paepe
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
Re: Welke 'oude' K kiezen?
In jouw geval zeker geen RS versie nemen , door het kleine stuurtje en de sportievere houding niet zo geschikt en wendbaar om in het stad te rijden
-
patrick k100
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Welke 'oude' K kiezen?
just wa jo zegt .verleden jaar tijdens rit met mijne collega gewisseld van bike en moest rap de mijne terug hebben ondanks de rs eigenlijk mijn eerste keuze was.
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Van hieruit ook die raad, geen K/RS voor je dagelijkse bezigheden. Hou het bij wat je had of eventueel een K100 basic.
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Volledig akkooord met John, een K75 is blijkbaar het wendbaarste wat BMW te bieden heeft/had.
Ik heb mijn R100RS gekocht van een dokter in Leuven die dagelijks zijn visites rijdt op een K75, hij zou naar eigen zeggen niks anders willen daarvoor.
P.S. was diegene die 2 maand terug in motoren en toerisme stond met het reisverslag naar Zuid Frankrijk op een R60/6 (met condensator defect).
Ik heb mijn R100RS gekocht van een dokter in Leuven die dagelijks zijn visites rijdt op een K75, hij zou naar eigen zeggen niks anders willen daarvoor.
P.S. was diegene die 2 maand terug in motoren en toerisme stond met het reisverslag naar Zuid Frankrijk op een R60/6 (met condensator defect).
R100RS/R100R Mystic
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Zeker niet gaan voor de K1100rs.
Deze is veel te soepel en te snel, gaat vlug door naar 220km/uur via gps.
Ben 3jaar geleden met 'n vriend door Frankrijk gereden 5500km totaal.
Viel me op dat bij het tanken de K75 steeds 1liter naft meer gebruikte.
Viel me op dat bij het omkeren op de straat hij steeds ff terug moest en ik het ineens kon
Viel me op dat met remmen de ABS-2 toch echt wel meer waarde heeft, je staat echt sneller stil.
Ook de banden gaan 'n stuk langer mee, zelf kom ik op ± 20.000km dus kom 'n jaar toe.
mvg Nico
Deze is veel te soepel en te snel, gaat vlug door naar 220km/uur via gps.
Ben 3jaar geleden met 'n vriend door Frankrijk gereden 5500km totaal.
Viel me op dat bij het tanken de K75 steeds 1liter naft meer gebruikte.
Viel me op dat bij het omkeren op de straat hij steeds ff terug moest en ik het ineens kon
Viel me op dat met remmen de ABS-2 toch echt wel meer waarde heeft, je staat echt sneller stil.
Ook de banden gaan 'n stuk langer mee, zelf kom ik op ± 20.000km dus kom 'n jaar toe.
mvg Nico
MG Breva 850
-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Nico, ik snap best dat je de RS wil promoten. Maar voor Luc gelden andere normen.
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Ik zou kiezen voor de K1100LT met K1100RS , K1 ,K100RS16V , wielen ( 120/70/17 voor 160/60/18 achter ) .
De RS zou ik niet nemen , zeker niet voor in de stad .
De RS zou ik niet nemen , zeker niet voor in de stad .
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Is okay John
Moest alleen ff laten weten dat de 1100 nog niet zo'n slecht keuze is.
mvg Nico
Moest alleen ff laten weten dat de 1100 nog niet zo'n slecht keuze is.
mvg Nico
MG Breva 850
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Hmm, ik dacht het al, eigenlijk. K75 zoeken.
En wat hier boven over de 1100RS gezegd wordt, geldt dat ook voor de 1100LT?
Die vind je ook veel 2dehands aan soms erg lage prijzen.
Maar dus ook minder wendbaar en zo?
En wat hier boven over de 1100RS gezegd wordt, geldt dat ook voor de 1100LT?
Die vind je ook veel 2dehands aan soms erg lage prijzen.
Maar dus ook minder wendbaar en zo?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Door het bredere en hogere stuur is de LT veel wendbaarder dan de RS .
Zet je de andere wielen in de LT dan is hij nog wendbaarder .
Ik spreek hier uit ondervinding .
Over de K75 kan ik niet oordelen daar heb ik nog nooit mee gereden .
Met de LT en de RS wel .
Zet je de andere wielen in de LT dan is hij nog wendbaarder .
Ik spreek hier uit ondervinding .
Over de K75 kan ik niet oordelen daar heb ik nog nooit mee gereden .
Met de LT en de RS wel .
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Die K1100LT is in wezen niet of nauwelijks minder wendbaar. MAAR! Er zit een kuip op die je het zicht vlak voor je brommer wegneemt. En dat is het grote struikelblok in de stad.
Een naakte brommer geeft nu eenmaal meer zelfvertrouwen, zeker in een stad waar het laveren is tussen de auto's.
Een naakte brommer geeft nu eenmaal meer zelfvertrouwen, zeker in een stad waar het laveren is tussen de auto's.
-
Jo De Paepe
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Daar moet ik de John 100% gelijk in geven.
Wanneer ik in het stad moet zijn ,kies ik steevast voor mijn roadster wegens smal en overzichtelijker .
Wanneer ik in het stad moet zijn ,kies ik steevast voor mijn roadster wegens smal en overzichtelijker .
-
Mathy
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
- Woonplaats: Hooglede (De Geite)
- Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Om in de stad te rijden is een K75 de beste keuze. Zuinig, wendbaar en oerbetrouwbaar. En je kan er aardig
mee op reis! Hier zijn al 2 K75's gepasseerd en behalve gewoon onderhoud is daar nooit een sleutel op geweest.
Je hebt al gezien dat er hier een mooie te koop staat...
Succes met de zoektocht.
mee op reis! Hier zijn al 2 K75's gepasseerd en behalve gewoon onderhoud is daar nooit een sleutel op geweest.
Je hebt al gezien dat er hier een mooie te koop staat...
Succes met de zoektocht.
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Hier kan je nooit voor 1000€ mee in't zak gezet zijn .
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 65497.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 65497.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
-
Dirk Pauwels
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Wat ga je met je oude K75 doen? Als je hem bijhoudt, kun je beter een andere K75 kopen, heb je ineens een boel onderdelen in reserve.
Verder lijkt mij een K75 handiger in de stad dan een K100/1100 en een naked handiger dan een S/RS/RT/LT. Kijk je echter ook naar bescherming en langere reizen kom je al snel op een RT uit
Verder lijkt mij een K75 handiger in de stad dan een K100/1100 en een naked handiger dan een S/RS/RT/LT. Kijk je echter ook naar bescherming en langere reizen kom je al snel op een RT uit
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Kopen Luc! Je kan er makkelijk een "naked" van maken met de onderdelen die je hebt.K1neke schreef:Hier kan je nooit voor 1000€ mee in't zak gezet zijn .![]()
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 65497.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
tweecilinderke
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Lucas ik zou toch ook niet twijfelen 
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Ik denk wel dat er mooie 75tigers te koop staan, 't brutere en meer vermogen van een 100 hoeft ie eigenlijk niet.
Het RS/LT gedoe is puur wat je zelf wil, ik reed er 300.000 met een RS en dat stuurke en de zithouding was ik zo gewend als wat en daar had ik stapvoets en zelfs op grindwegen geen last van.
Zoek terug wat je had, de 75 is toch een pak minder minder ruw, balans-as aanwezig.
strikt motortechnisch is de 75/100/1100/1200 allemaal redelijk 't zelfde al zijn er grotere wijzigingen vanaf de 1200 (kaderconcept etc)
betrouwbaar en degelijk zijn bovenstaande allemaal
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... ousPage=lr
Het RS/LT gedoe is puur wat je zelf wil, ik reed er 300.000 met een RS en dat stuurke en de zithouding was ik zo gewend als wat en daar had ik stapvoets en zelfs op grindwegen geen last van.
Zoek terug wat je had, de 75 is toch een pak minder minder ruw, balans-as aanwezig.
strikt motortechnisch is de 75/100/1100/1200 allemaal redelijk 't zelfde al zijn er grotere wijzigingen vanaf de 1200 (kaderconcept etc)
betrouwbaar en degelijk zijn bovenstaande allemaal
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... ousPage=lr
-
patrick k100
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Welke 'oude' K kiezen?
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 10501.html" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Re: Welke 'oude' K kiezen?
Hey mannen, bedankt voor al de tips. De ene al wat gouder dan de andere...
Ik ga op zoek naar een K75. Ene zoals ik al had. Voldoet prima. En als ik de reakties van hierboven goed begrijp, kan ik me moeilijk verbeteren.
Een oude bak met werk aan... dat is niets voor mij. Twee linker handen en een werkbak waar meer stof dan wat anders in ligt, maken dat ik iets moet kopen dat 'af' is.
En mijn wrak. Bijhouden klinkt inderdaad het verstandigst.
Ik moet eens bekijken of ik daar plaats kan voor maken. En dan rijst de vraag wat ik ga doen éénmaal ik daar een stuk van nodig heb. Zie nl. de alinea hierboven...
Maar dat zijn zorgen voor later.
Ik ga op zoek naar een K75. Ene zoals ik al had. Voldoet prima. En als ik de reakties van hierboven goed begrijp, kan ik me moeilijk verbeteren.
Een oude bak met werk aan... dat is niets voor mij. Twee linker handen en een werkbak waar meer stof dan wat anders in ligt, maken dat ik iets moet kopen dat 'af' is.
En mijn wrak. Bijhouden klinkt inderdaad het verstandigst.
Ik moet eens bekijken of ik daar plaats kan voor maken. En dan rijst de vraag wat ik ga doen éénmaal ik daar een stuk van nodig heb. Zie nl. de alinea hierboven...
Maar dat zijn zorgen voor later.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
-
V
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
- Woonplaats: Landen
- Locatie: Vlaams Brabant, Landen
Re: Welke 'oude' K kiezen?
http://www.2ememain.be/moto/moto/bmw/bm ... 42996.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grtz V
Grtz V