In 1985 heb ik mij een nieuwe K100RT aangeschaft. Daar heb ik in alle weersomstandigheden mee gereden, meestal woon-werk, en heb daar nu 338.000 kilometer mee gedaan. Nooit problemen mee gehad buiten onderhoudt. Nu ik heb zo'n 2 jaar geleden een andere motorfiets gekregen van m'n vrouw (K1200LT). Daardoor werdt de K100RT op non actief gezet. Heb daardoor alle vloeistoffen vervangen, maar af en toe reedt ik er toch eens mee. Tot nu. Toen ik de beemer wou starten deedt hij het niet. Wat mij opviel was dat de benzinepomp niet zoemde. Ik dacht eerst aan oxydatie van de zekering en kontakten. Nadat ik deze uitgetest had, bleken ze OK te zijn. Dan maar naar de benzinepomp gaan kijken. Wat ik daar aantrof was niet zo fraai. Alle rubber onderdelen lijken wel opgelost te zijn door, ik vermoedt, de benzine/dampen in de tank. Ik vermoedt dat er stukjes rubber tot in de pomp zijn geraakt. Daar het al een tijdje geleden is dat ik nog getankt heb, met de K100, en ik altijd bij dezelfde tankstation ga. Vermoedt ik dat de brandstof producent er stiekem additieven aan toe gevoegd heeft, zoals E10 benzine in Frankrijk, dit om de kosten te drukken. Ik heb altijd octaan 95 getankt. Toen ik afgelopen september in Barcelonnette was, viel mij op dat er daar alleen 95 E10 benzine tekoop was. Daar ik niet weet of mijn K 1200 deze brandstof aankan, heb ik voor de zekerheid maar 98 getankt, die was nog zonder E10 te koop. Voor ik de brandstofproducent aanschrijf, zou ik graag willen vernemen wat en hoe ik dat het beste doe?