Eerste motorreis richting Ardèche

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
ArEs

Eerste motorreis richting Ardèche

Bericht door ArEs »

De kogel is door de kerk ... wat begon als een stom en wild idee, is uitgegroeid tot de planning van onze eerste meerdaagse motorvakantie.
We trekken eind juni richting de Ardèche in Frankrijk en dit voor een dag of 5 of 6 of 7... :grin: . Jaren geleden toen ik nog een heel klein manneken was ben ik er eens op vakantie geweest met mijn ouders en sindsdien wou ik er altijd eens terugkeren met de moto... We verbleven toen in "Tournesol", als ik mij niet vergis het eerste jaar dat ze open waren ...

Onze groep zou bestaan uit een man/vrouw of 5 à 6. Maar aangezien dit mijn eerste motorvakantie is, kan ik wel wat tips gebruiken.
Vooral als het gaat over aanrijroutes, routes daar ter plaatse, logement ... Alles eigenlijk :grin: !

We zouden eventueel overwegen om te kamperen, maar we zijn er gelijk nog niet uit ... Op het net vond ik bij "eurocamp", campings waar je een tent kan huren met alle benodigheden ...

Maar allez alle tips zijn welkom! Ik en mijn medereizigers zullen u dankbaar zijn :alien: !
R1200GSA LC
ArEs

Re: Eerste motorreis richting Ardèche

Bericht door ArEs »

ahja en het volgende was ik nog vergeten op het verlanglijstje staat allesinds de Mont Ventoux en de gorges de l'Ardèche ... Verder las ik ook veel goeds over de mooiste route richting het zuiden van Motoren en Toerisme ....

Dus opnieuw ... We zijn u dankbaar ...! Als er zelfs leuke, toffe kandidaten zijn om mee te trekken ... altijd welkom!
R1200GSA LC
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

St- Martin d'Ardèche is een goede uitvalsbasis. De weg langs de gorges richting Vallon Pont d'Arc is heerlijk om met de motor te doen (tot grote ergenis van de omwonenden). Ik was er met de fiets. Ook tof !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prettige reis,
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
poestexas

Bericht door poestexas »

In de omgeving van Vallon Pont d'Arc steeds jullie motor goed vastleggen want diefstal blijkt daar regelmatig voor te komen. Ook toen ik er was! :-x
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Chris v

Bericht door Chris v »

De rit naar ginder is toch + 900km en doe je dus best in 2 dagen (wij hebben ze ooit in 1dag via route nationale gedaan en bleek achteraf geen aanrader). Heen en terug ben je dan 4 dagen onderweg en ter plaatse kan je zeker 4 à 5 mooie dagritten maken, dus zeker min. 1 week reis voorzien. Des te vroeger in juni je kan vertrekken des te beter, want eind juni begint de grote vakantiedrukte op de wegen en de campings. Van motordiefstallen was er toen ( 2007 ) nog geen sprake , maar een goed (ketting)slot zou altijd bij je reisbagage moeten zitten.
Wij verbleven 1ste reis in Tournesol en laatste reis in http://www.ribiere.fr/talen/index_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;. Tevreden van beiden.
Geniet ervan !
ArEs

Bericht door ArEs »

Sorry dat het even duurde! Maar alvast bedankt voor alle nuttige info! Via mail een aantal toffe routes gekregen, waarvoor nogmaals enorm bedankt!

Als nog andere mensen tips, routes, noem maar op hebben, ge moet u niet inhouden :grin: !

Uiteraard volgt na de reis een verslagske :mrgreen:
R1200GSA LC
patrick k100

Bericht door patrick k100 »

ne keer naar Alés gaan ook schoon circuit daar en nie ver van mijn deure :-) jaammer ik zit daar juli en augustus
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Plaats reactie