Na een bijzonder plezant motorweekend, maar toch wel wat gezaag van mijn vrouwtje dat het zadel van de R1200R écht niet zacht genoeg is, en te weinig steun geeft waardoor ze altijd naar voor begint te glijden dacht ik : daar gaan we wat aan doen. Vanmorgen wou ik gaan zoeken in mijn stapel motormagazines, want ik wist dat er enkele maanden geleden een mooi dossier over aftermarket zadels in MOTOREN & TOERISME had gestaan. En daar zat naast de klassiekers van touratecht, wunderlich enz ook een artisanale zadel-overtrekker bij ergens uit Wallonië, ik dacht in de ardennen. Waarom niet ? Op het frame van het zadel een betere mousse, en dan in leder overtrekken. En specifiek met de bedoeling om het tweede deel van het zadel wat breder, comfortabeler te maken, beetje zoals sommige amerikaanse producenten dat doen (Corbin, Russel day long)
Probleem : mijn schatteke heeft blijkbaar tijdens haar kuis-aanval het nodig geacht om die "stapel ouwe boekskes" weg te gooien... Dju.
Heeft iemand nog het nummer 3/2011 liggen met daarin dat dossier ? Kun je mij de gegevens + telefoonnummer van die kerel bezorgen ? Dan ga ik eens uitzoeken of hij voor dit toch nogal specifieke zadel een beter alternatief kan maken.
Dank bij voorbaat voor jullie hulp.