gps problemen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
josvdp

gps problemen

Bericht door josvdp »

Hoi,
Het motorseizoen komt er eindelijk defintief aan en net nu begint de gps op de motor in de fout te gaan .
Op mijn Lt staat de nieuwe versie van de gp3 geladen met de originele software MO3146 en gemonteerd de straten
cd 2002-1 tevens origineel. (gps vast gemonteerd op de motor met cd drive)
Vorige week ging deze ook al eens in de fout toen hij het weigerde de snelwegroute te nemen - steeds wilde hij me van de autostrade af om via secundaire weg de route te vervolgen. Gisteren bij een rit in de ardennen (startpunt Amay route Hesbay insolite) vertoonde deze lange tijd geen enkel probleem tot op de terugweg deze plots uitviel. Na terug opstarten heeft het lange tijd geduurd vooraleer hij ook maar één satelliet wist te vinden. Ondertussen gaf hij ook een volledige foute route en coördinaten aan. Rara.
Voor vertrek van deze laatste rit heb ik alle ingevoerde adressen uit het adresboek gewist. De software cd terug herladen en..... toch gaat hij af en toe nog serieus in de fout.
Heeft er iemand hiervoor een of "de" oplossing ? Graag zou ik voor de grote verlofperiode die er aan komt, kunnen betrouwen op mijn gps vermits mijn landenkennis, laat staan mijn stratenkennis zich eerder beperkt tot mijn eigen straat.
Groetjes jos

ps, Zouden dit ook slechte contacten kunnen zijn in de bekabeling? Ik heb stationair overal al eens aan getorst doch dan blijft hij het netjes doen.
Mijn hobby is mijn beroep.
J-P
Contacteer:

Re: gps problemen

Bericht door J-P »

josvdp schreef:Hoi,
Het motorseizoen komt er eindelijk defintief aan
:shock::shock::shock:
Vorige week ging deze ook al eens in de fout toen hij het weigerde de snelwegroute te nemen - steeds wilde hij me van de autostrade af om via secundaire weg de route te vervolgen.
:shock::shock::shock::shock::shock::shock:

Als ik het zo lees heeft de GPS een allergische reaktie. Mijn GPS weigert het gewoon te doen als ik het over motorseizoen heb en bij autostrades valt hij prompt van zijnen sies...

Even serieus, welke GPS is het? Garmin endanogwa of is het een Maghellan of TomTOm...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
josvdp

gps problemen

Bericht door josvdp »

J-P
Het betreft de op de K1200LT origineel gemonteerde MK III V 4.5 .
De eerst gemonteerde cd-driver is vervangen door de nieuwere versie zoals bovenstaand vermeld . Heeft gedurende zowat twee jaar foutloos gewerkt doch begint er nu wat mee te rammelen.
Heb eerder wel eens de opgeslagen adressen moeten wissen omdat het berekenen van een route meer tijd in beslag nam, maar voor de rest geen problemen mee gehad.
Groetjes jos
Mijn hobby is mijn beroep.
Plaats reactie