Corsica mei 2005

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
J-P
Contacteer:

Corsica mei 2005

Bericht door J-P »

Klein fotoverslag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2 weken heerlijk gereden. TOt afgelopen zondagochtend 07.14u ging alles fantastisch. We reden elke dag erg vroeg weg wegens de verzengende hitte (in leren pak) overdag. Nog geen 5 minuten nadat we van de camping afreden (Ria zoals altijd voorop) kwam ik in een bocht naar rechts een afsnijdende corsicaan tegen. Ik moest van m`n lijn af en kwam in troep terecht, achterwiel schoof weg en voor ik het wist kwam ik tegen de wand tot stilstand. Snelheid was niet hoger dan 50, motoren waren nog koud en je had amper zicht. Het resultaat levert weer een paar uur sleutelen op maar ziet er erger uit dan het eigenlijk is. Kuipframe vernieuwen, MiGSel beugel richten, nieuwe snavel en dashboard en rollen. Tank is ook stuk maar die heb ik op voorraad (in blauw wit). Onnodig te vertellen dat de Corsicaan niets in de gaten had, hij zag me, week wat uit en went on minding his own business.

Wat ging er nog meer niet goed tijdens de reis:
- in frankrijk brak m`n koppelingskabel, werd bij brommerzaakje gerepareerd
- telelever kreeg speling bij de voorvork, moest speciaal sleutel 21 en inbus 7 kopen om dat op te lossen, hiep hoi voor Mr. Bricolage in Ajaccio en raad van Thomas/Steffienette.

Afbeelding

Helaas een einde in mineur, we hadden nog een aantal grindpaden in het verschiet.... Volgend jaar terug.

Voor het hele fotoverslag
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
danielGS

Bericht door danielGS »

Schoon fotoos en zo te zien heeft Ria terug de pannen van het dak gereden :wink:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
noppenrijder

Bericht door noppenrijder »

Prachtige reis en foto's JP, kreeg direct goestinig om te vertrekken. Zijn er ook geweest een paar jaar geleden, tot op heden onze mooiste reis met het meeste motorplezier; we gaan zeker nog eens terug. Sneu voor wat betreft de schade, maar dat komt wel goed.
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Lukas

Bericht door Lukas »

amaai, heeel schoon foto's. :D
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

JP,corsica is voorzien voor september,ziet er veelbelovend uit :!:
prachtige foto's
Andalousie 09/2018
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Wel, proficiat! Mooie reis. Wat doen we hier nog :?:
Heb je volledige fotoboek bekeken: mooi, mooi en nog eens mooi! Dit lijkt me spek voor de bek van de GS!

Jammer van het incidentje. Ik hoop van harte dat dit snel van de baan is!! De zomer komt eraan 8) 8) 8)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Lukas

Bericht door Lukas »

Xavier schreef:...Heb je volledige fotoboek bekeken: mooi, mooi en nog eens mooi! ...
Ja, ik ook.

Leuke titels voor je foto's trouwens. :lol:
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
r1200rt

corsica

Bericht door r1200rt »

Was ook in corsica in mei, en kan alleen maar bevestigen dat het een paradijs is voor motoren.
Wel denk ik dat je de juiste periode moet kiezen.
juli - augustus gaat te warm zijn, en zeker te druk.
motorgroeten
Harald

Bericht door Harald »

Het ziet er daar echt goed uit.
Maar zoals gezegd zal de zomerperiode héééél warm zijn 8)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Bruno

Bericht door Bruno »

JP, prachtige foto's en wat is Cosica toch mooi. Ben al 2x14 dagen daar geweest in augustus en inderdaat veel te warm om moto te rijden. Mei is de ideale maand, niet te warm en niet te druk.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Inderdaad zeer mooie foto's, daar gaan ik binnen 2j nekeer naar toegaan zeker weten 8)

Greetz
Johan :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
robr1150rt

Corsica

Bericht door robr1150rt »

Hallo JP en levensgezelin,

Spijtig van dit ongeval zeg. Ik hoop dat je niet gewond of gekneusd werd.

Ik heb genoten van jouw foto's zeg super.

Lijkt mij wel gevaarlijk met die aanwijzingsborden die doorzeeft werden door kogels.

Rob uit Vilvoorde
geert h.

Bericht door geert h. »

Gewoonweg schitterende foto's,krijg onmiddelijk zin om op motorreis te gaan!!!!!!!!
......zal ik dus maar doen!!!
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

J-P, Corsica een beetje mijn thusibasis, reeds een 4-tal keren geweest, echter nog niet met de moto. Zal voor binnen een paar jaar zijn, Danny misschien als GB, Wales en Schotland volledig zijn doorkruist 8) 8) Wel voor het werk :wink: . Fantastisch eiland. Een speciaal volkske maar eens je wordt aanvaard een vriendelijke bende.
Spijtig van je - op foto toch - schrikkend ongeval. Maar zo zie je dat een ongeval heel vlug kan gebeuren.
Prachtige foto's J-P.

Stoffel :wink:
Afbeelding
Walt

Bericht door Walt »

Beginnen met Wales, vertrek volgende week voor een tiental dagen, daarna eens nadenken over Corsica 8)
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
YOwan

Bericht door YOwan »

Het ziet er daar prachtig uit , bedankt voor de foto's J.P.
Ik hoop dat je GS vlug weer rijklaar is.
Vertrek zelf naar ginder (september), samen met bmwfreakske en een bende prettig gestoorden, voor een tiental dagen.
Denk wel dat ik me met mijn K12RS best op de verharde wegen hou :(
cu soon, doeiij :D
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

1 ding is zeker, wij hadden al tot 33 graden in mei en ik wil in de zomermaanden niet eens in de buurt van Corsica zijn. Het wordt dan domweg onveilig om uberhaubt je motorkleding aan te trekken.
Wij zijn telkens al bij het krieken van de dag op de motor gestapt en dan is het heerlijk, goed te doen.

@YOwan: er zijn heel regelmatig werkzaamheden aan hoofdwegen die dan voor de verandering "onverhard" zijn, zo zijn momenteel de col de Balvelle en de kustweg van Calvi naar Porto tamelijk grind :wink: Goed te doen hoor maar het zal stuiven.

@Stoffel: inderdaad erg vriendelijke mensen in de kleine kernen, zeker als je echt moeite doet als ollanders om frans te praten. Meestal dachten de mensen in cafes of restaurants dat we duitsers waren tot het moment dat we alles in frans bestelden en vroegen, Duitsers komen volgens hen niet verder dan Café au Lait :wink:

@RobR1150RT: terwijl we in Corsica waren zijn er welgeteld 5 bomaanslagen geweest. 2 op verschillende gemeentehuizen in het noorden (Cap COrse) ter ere van het voor langere tijd gevangen zetten van 1 van de leden van een corsicaans bevrijdingsleger en 3 bomaanslagen afgelopen zondag ter ere van de Europese grondwet. Er worden NOOIT toeristen betrokken bij deze bomaanslagen. Toerisme is voor 80% de hoofdinkomst van COrsica, minder toerisme zou de problemen alleen maar vergroten. Denk niet dat de kogels er om je oren vliegen. Plaatsnamen op wegborden in het frans worden ongedaan gemaakt dmv verf of kogels zodat alleen de corsicaanse benaming blijft staan, soms erg verwarrend als je een franse michelinkaart hebt. Gelukig hadden we ook een GPS.

We gaan volgend jaar zeker terug!!!
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
r1200rt

corsica

Bericht door r1200rt »

Nog een tip als je naar Corsica wil.
probeer een plaatje te bemachtigen op de corsicaanse ferry-boten.
de tickets zijn maar half zo duur als de franse overzet.
daarbij staken de franse veerdiensten om de haverklap
motorgroeten
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Mooie foto's jammer van dat "haperingske".... Verleden jaar was ik daar in Juli en qua klimaat was dat goed te doen, 23 a 26 graden met airco-zeebries. Ook was het er helemaal niet druk, maar dat bleek uitzonderlijk te zijn. Je kan een reisverslag lezen op m'n website
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Danny

Bericht door Danny »

Vanuit Italie vertrekken scheelt ook een aardige slok op de borrel...
enneh Corse is een prachtig land maar ik vind het echt rugzakcountry, heb 't al eens in z'n langs en dwars doorkruist... (in m'n vrije tijd) voor 't werk was 't altijd in de buurt van Solenzara, Col de bavella en Monté Incudine, gewoon magnifiek landje...

om geen hagel in je kont te krijgen moet je wel herrie genoeg maken als je ergens in 't gebladerte zit want de doorsnee Corsicaanse jager schiet op alles wat ie in de struiken ziet bewegen :wink:

ook al ga je er met de moto naartoe, neem toch de tijd en doe er eens een dagwandeling, op 5 minuten tijd waan je je in een andere wereld,tijdperk :wink:
AdventureQ

Re: Corsica mei 2005

Bericht door AdventureQ »

gelukkig alleen blikschade!
J-P schreef: kwam ik in een bocht naar rechts een afsnijdende corsicaan tegen. Ik moest van m`n lijn af en kwam in troep terecht, achterwiel schoof weg en voor ik het wist kwam ik tegen de wand tot stilstand. Snelheid was niet hoger dan 50, motoren waren nog koud en je had amper zicht.
alleen het achterwiel? bizar.

gaf u dan nog gas bij in die troep :?: :?:

of remde u en was de ABS kapot :?:
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

In mijn beleving en aan de sporen te zien alleen het achterwiel. Ik minderde in ieder geval geen gas. Ik heb geen ABS en remmen deed ik ook al niet. Ik geloof in eerst uitwijken en dan remmen. Ik heb gedurende de hele situatie niet geremd. Ik zag ook niet dat er troep lag toen ik uitweek, de zon scheen recht in m`n aangezicht dus ik zag geen verkleuring van de weg.
J-P

J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Nee hoor, niet gewond geraakt maar de vakantie was wel ten einde voor de motor, voorkant zat te zeer in elkaar.

Heb je de GR20 gewandeld, Maurice?
J-P

danielGS

Bericht door danielGS »

JP, is je brommer al terug?
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Plaats reactie