MT Plus bij VOC-Brugge
Moderator: GVN
MT Plus bij VOC-Brugge
Dit weekend mijn tweede moto training gehad dit jaar bij VOC-Brugge.
Ik kan alleen maar zeggen dat het een leuke, aangename en leerrijke dag was.
We waren met zes in het totaal en buiten één hollander op een Suzuki, waren het allemaal BMW's.
Twee RT's 1150, 1 nieuwe RT 1200, mijne 1100 GS en 1 GS 1200.
De Instructeur reed zelf rond met een R 1150 R, mooi machien overigens.
Met een slippende koppeling korte bochten nemen, ontwijk manoeuvres, noodstop met voor- en achterrem, korte bocht op een helling, manoeuvres op een helling,
kijk-en bochten techniek, remmen in de bochten en als kers op de taart: over een autoband rijden ( met het kot open! ).
Ik was een tevreden man. Doodop maar tevreden.
T
Ik kan alleen maar zeggen dat het een leuke, aangename en leerrijke dag was.
We waren met zes in het totaal en buiten één hollander op een Suzuki, waren het allemaal BMW's.
Twee RT's 1150, 1 nieuwe RT 1200, mijne 1100 GS en 1 GS 1200.
De Instructeur reed zelf rond met een R 1150 R, mooi machien overigens.
Met een slippende koppeling korte bochten nemen, ontwijk manoeuvres, noodstop met voor- en achterrem, korte bocht op een helling, manoeuvres op een helling,
kijk-en bochten techniek, remmen in de bochten en als kers op de taart: over een autoband rijden ( met het kot open! ).
Ik was een tevreden man. Doodop maar tevreden.
T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
Re: MT Plus bij VOC-Brugge
Inderdaad een heel leerrijke maar vermoeiende dag. Hoi trouwens Thompy, ik was die met de oranje helm
op de 1150rt.
Ik heb een vraagje voor de ervaren 1150rt rijders: Bij trage korte bochten is de gebruikelijke techniek: slippende koppeling, achterrem deels dicht, en constant wat gas geven. Snelheid regel je dan met de achterrem. Nu is het zo dat de 1150rt een gecombineerd remsysteem heeft. Met de voetrem gaat dus ook het voorwiel remmen. Daarbij komt nog dat de koppeling(die van mijn machien dan toch) alles of niks is, met heel kleine zone waar de koppeling slipt. maw die langzame maneuvers waren aartsmoeilijk.
Wat ik voor de training deed, was met de koppeling snelheid regelen.
Zijn er hier mensen die een alternatieve techniek gebruiken? (behalve andere moto kopen
)
Welke techniek wordt trouwens door de politie/douane gebruikt?
DenBart
Ik heb een vraagje voor de ervaren 1150rt rijders: Bij trage korte bochten is de gebruikelijke techniek: slippende koppeling, achterrem deels dicht, en constant wat gas geven. Snelheid regel je dan met de achterrem. Nu is het zo dat de 1150rt een gecombineerd remsysteem heeft. Met de voetrem gaat dus ook het voorwiel remmen. Daarbij komt nog dat de koppeling(die van mijn machien dan toch) alles of niks is, met heel kleine zone waar de koppeling slipt. maw die langzame maneuvers waren aartsmoeilijk.
Wat ik voor de training deed, was met de koppeling snelheid regelen.
Zijn er hier mensen die een alternatieve techniek gebruiken? (behalve andere moto kopen
Welke techniek wordt trouwens door de politie/douane gebruikt?
DenBart
R1200RT -black-
Re: MT Plus bij VOC-Brugge
Bij mijn weten is het net omgekeerd.DenBart schreef: Met de voetrem gaat dus ook het voorwiel remmen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Re: MT Plus bij VOC-Brugge
ik was die met de oranje helm
op de 1150rt.
Heb je er ondertussen al nieuwe banden opgezet?
Dat was echt wel nodig
T
Heb je er ondertussen al nieuwe banden opgezet?
Dat was echt wel nodig
T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
-
xantingo
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
- Woonplaats: Wechelderzande
- Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
- Contacteer:
Re: MT Plus bij VOC-Brugge
Op de 1150RT met het integraal remsysteem wordt het voorwiel inderdaad mee afgeremd met het pedaal van de achterrem.Bob schreef:Bij mijn weten is het net omgekeerd.DenBart schreef: Met de voetrem gaat dus ook het voorwiel remmen.
Je kan zo'n 1150 perfect met het achterwiel van de grond remmen door enkel op het pedaal te stampen...
Ik heb daar destijds ook meermaals op gevloekt, want bij het langzaam filteren of bij het omdraaien is het niet interessant om dat voorwiel te voelen meeremmen. Ik probeerde dan ook zoveel mogelijk enkel met de koppeling te werken.
Bij de 1200RT is dat systeem gelukkig afgevoerd, en wordt enkel nog de achterrem mee bediend met de voorste.
...R1200RT... Re: MT Plus bij VOC-Brugge
Mijn Rt was ook van dat type.
Heb er in den beginnen meermaals op gevloekt,
zeker als je weet dat de RT van m'n werk dat remsysteem niet had.
Dus wisselen van motor, was ook steeds knopje omdraaien.
je moet leren van met een fluweel voetje die achterrem te gebruiken om hem
stabiel te houden.
Het is wat oefening, maar het lukt.
Wij politiemensen gebruiken dezelfde techniek,
maar ook voor ons telt de regel .... oefening baart kunst
Heb er in den beginnen meermaals op gevloekt,
zeker als je weet dat de RT van m'n werk dat remsysteem niet had.
Dus wisselen van motor, was ook steeds knopje omdraaien.
je moet leren van met een fluweel voetje die achterrem te gebruiken om hem
stabiel te houden.
Het is wat oefening, maar het lukt.
Wij politiemensen gebruiken dezelfde techniek,
maar ook voor ons telt de regel .... oefening baart kunst
Re: MT Plus bij VOC-Brugge
Vrijdag gaat ie binnen voor groot onderhoud...nieuwe remblokjes achter en ja, nieuwe voorband.thompy schreef:ik was die met de oranje helmop de 1150rt.
Heb je er ondertussen al nieuwe banden opgezet?
Dat was echt wel nodig
T
R1200RT -black-
Re: MT Plus bij VOC-Brugge
Wel straf, remsysteem aangepast aan de noden van de politie. Het was wss dat of niks verkopen...Harald schreef:Mijn Rt was ook van dat type.
Heb er in den beginnen meermaals op gevloekt,
zeker als je weet dat de RT van m'n werk dat remsysteem niet had.
Dus wisselen van motor, was ook steeds knopje omdraaien.
je moet leren van met een fluweel voetje die achterrem te gebruiken om hem
stabiel te houden.
Het is wat oefening, maar het lukt.
Wij politiemensen gebruiken dezelfde techniek,
maar ook voor ons telt de regel .... oefening baart kunst
Ik zal inderdaad blijven oefenen, als ik dan volgend jaar van motor verander (zeker eentje zonder gecombineerd remsysteem
R1200RT -black-
-
Relax
- Berichten: 5718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: MT Plus bij VOC-Brugge
Ik deed het altijd puur op koppeling. Als je ook maar iets te veel remt met je voet met je stuur tegen de aanslag en erg traag, is de kans érg groot dat je gaat liggen omdat het kreng blokkeert. Op koppeling is ook moeilijk, maar het gaf me gewoon dat beetje meer vertrouwen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
