Indrukwekkend! En vooral..... spannend! Die mannen met hun Porsches en Ferrari's die je voorbij schieten, man man.
Ik was eigenlijk vorig jaar in de aanloop van mijn Dolomieten-reis al van plan om op de Nürburgring te rijden, maar heb daar toen maar wijselijk van afgezien. Nu ik dit vandaag heb meegemaakt, ben ik blij dat ik toen gepast heb.
Dees weekend toch maar mijn stoute schoenen aangetrokken: om 10hr vertrokken richting oosten, om 13hr in Adenau Schnitzeltje met friet binnengespeeld en effe genoten van de actie die te bewonderen was op het circuit. Na een uurtje doorgereden tot aan de start/finish.
Daar heb ik effe een klapke gedaan met enkele vriendelijke Gentenaren, die me enkele tips gaven: rechts houden, spiegels goed in het oog houden, best rechter pinker aan en aan de kant als er een Porsche in uw gat zit te duwen (mannen hadden blijkbaar mijn F 650 GS zien staan
Om 14hr ticket (magneetkaart feitelijk) gekocht (22 € voor een rondje
14hr18: ik sta voor de slagboom en hou het ticket voor de magneetlezer; slagboom open; ik moffel ticket weg, doe jas dicht en trek het gas open. Jetzt geth loss! En hoe!
Geweldig mooie bochten; de voetsteuntjes zijn weer bijgeslepen
11 minuten later is het alweer voorbij. Shit! Sabine Schmitz deed het in 10' en een beetje in een Ford Transit
Al bij al een geslaagde eerste rondje circuit voor mij! Volgende afspraak is Zolder, 2 aug.
Gert