22/05/2005 Tufferkesrit of mens-erger-je-niet rit?

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
lucvl

22/05/2005 Tufferkesrit of mens-erger-je-niet rit?

Bericht door lucvl »

Hallo,
na een lange tijd geen bmw-ritjes meegedaan te hebben, lokte de omschrijving van de tufferkesrit toch meer dan interesse.
Ik heb reeds meermaals een roadboekrit gedaan. Voor deze rit was er geen GPS-versie voorhanden, maar geen probleem.
Groot was echter de teleurstelling te merken dat de rit waarschijnlijk een kopie is dat dan in een programmatje is gekapt, of zo iets.
In ieder geval: de kilometers klopten langs geen kanten. Er waren net iets te veel onduidelijkheden/fouten om geloofwaardig te zijn.
Een vraagje aan Philippe Cnop: heb jij deze rit gereden??
Ik heb zelf ook eens een rit in mekaar gestoken (bouillon), en besef als geen ander dat hier heel wat werk bij komt kijken. En ook dat er al eens een foutje in sluipt. Maar er zijn grenzen.
Voor mij is het de eerste keer dat ik in de loop van een rit afhaak, omwille van teveel ergernis.
Indien er inderdaad kopietjes worden genomen van oude ritjes, en in aan nieuw kleedje gegoten, gelieve deze dan zeker eens zelf te rijden, ofwel niet voor te stellen.
Nogmaals, ik heb veel respect voor mensen die zich uit de naad werken om een rit ineen te steken.
Maar ik heb totaal geen respect voor mensen die het zich gemakkelijk maken, en daardoor een hoop BMW-vrienden ergert, en wat een mooie zondag-middag had moeten worden, wegsmijt.
Ik denk volgende keer in ieder geval beter na. Het feit dat er geen GPS versie aanwezig was had al een belletje moeten laten rinkelen.

Spijtig.
Philippe

Bericht door Philippe »

Ik heb inderdaad de rit gereden met de wagen om deze te maken in november,maar heb deze maand geen tijd gehad om de rit te verkennen,ik moet zoals iedereen ook werken om mijn boterham te verdienen en mijne moto te betalen.Ik had ook niet gedacht dat er zoveel fouten waren tot vandaag.Deze rit is geen kopie van één of andere rit,dat er op bekende wegen van op andere ritten gereden wordt is niet uit te sluiten.Ik heb geen 1000€ over om een GPS te kopen wat ik niet uitsluit dat het er niet van zal komen,ik heb andere prioriteiten.
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
Atmikes
Contacteer:

Bericht door Atmikes »

alles bijeen toch een fijne rit, zeer mooie streek...

De meeste ritten van Phillip zijn steeds dik in orde, zowel qua roadbook, omgeving, aantal kilometers (marathonrit?), nen dikke proficiat hiervoor.
(alleen al voor het aantal ingelegde ritten dit jaar, amai!)

ik moet toegeven, het roadbook van deze rit kon waarschijnlijk beter, maar ja we hebben toch genoten van de omgeving en daar gaat het tenslotte toch over...!:wink:

voor de geintereseerden enkele foto's van "De Tufferkesrit 22-05-2005"
Foto's en verslagen van alle BMW ritten steeds te vinden op www.atmikes.be
lid geweest... maar nu zonder tweewieler
lucvl

Bericht door lucvl »

Philippe,
veel respect voor de tijd dat je in de cluk en in de ritten steekt.
Maar je kan niet langs de ene kant zeggen dat je te weinig tijd hebt enz...
En dan 5 ritten organiseren?
Indien dit je enige rit was geweest, ok. Versta ik.
Maar dat kwantiteit boven kwaliteit komt versta ik niet.
Ik kan enkel hopen dat de komende ritjes wel gereden en gecontroleerd zijn geweest (met de motor).

Maar nogmaals, ik vind het altijd een knappe zaak om een rit zelf te organiseren. Proficiat hiervoor.
R1200GS '08, R100RS '80,V70 Racer '11
WildGuy

De juiste kilometer

Bericht door WildGuy »

Ook de rit gereden en verkeerd gereden, zoals zo velen. Maar uitgereden, de aanhouder wint. Dit was mij echter nooit gelukt zonder de hulp van een GPS, zo zie je maar beste Philippe dat uw lijstje met prioriteiten zult moeten aanpassen. Geen GPS-ke hebben vind ik geen excuus, wij zijn toch vrienden, clubleden weet je, die er wel een hebben en je graag willen helpen. Ga eens samen met een clublid de route verkennen zo zult U de eventuele fouten uit het roadbook beter kunnen opsporen.
En nu de kilometers: deze kloppen bijna nooit. Oké onze tuffers hebben allen een kleine afwijking, maar monteer eens een fietscomputerke, kost +/- 30€ en voila je heb ze de juiste kilometers.
Als laatste puntje had ik graag het volgende. Vermelt eens op de plaats waar je de teller op 0 zet de juiste cordinaten. 0 vergeten geen GPS, weeral een vriend bellen.
Philippe toch bedank voor de mooie route, en begin maar te sparen hé. :D
brit

Bericht door brit »

er kunnen ook fouten in een gpsroute zitten hoor...

een voorstel om zoiets in de toekomst mssch te vermijden: een opgemaakte route laten rijden door een buitenstaander (wel medewerker of lid van de club) om te controleren. ik wil dit best doen voor gps-routes...

laat dit geval echter niet weerhouden om ritten te organiseren. het kan niet altijd vlekkeloos verlopen.
Hendrik RT
Contacteer:

Tufferkesrit oftewel toerreke Hastiere bis

Bericht door Hendrik RT »

Phillippe ,laat U niet doen,ik weet ook wat het is en hoeveel tijd er in kruipt om een deftig roadbook in elkaar te steken (Vierkantshoeverit).Ik moet wel zeggen dat we deze keer flink wat gezocht hebben (een keer GPS van Pierre Aenspeck "moeten" aanspreken),alhoewel we er anders ook wel zouden geraakt zijn. Trouwens door ons eens te vergissen hebben we er nog een paar zeer mooie baantjes bij gedaan op aanraden van een plaatselijke "schone"(te verstaan vriendelijke),bergje af aan 22% enz... Het toertje zelf daarentegen was klasse ten minste voor degene die wat geduld of geluk had hebben zoals ik met het vinden van de juiste lijnen.Ik dank dan ook mijn twee medreizigers (Michel S me zen geel bakke en Pierre Aenspeck)dat ze mij voor de volle 100% vertrouwd hebben en we alzo een heerlijke dag aan deze rit overgehouden hebben desondanks de minder fraaie start aan het tankstation in Heverlee.....Phillippe als je eens wat te weinig tijd hebt om uw roadbook te controlleren dan wil ik dat wel eens voor je doen geen probleem Tot de volgende rit,we kijken er al naar uit!!!!!!!!!!!!
ZORRO

Bericht door ZORRO »

hallo iedereen, zorro is boos omdat philippe zo zijn best heeft gedaan om voor ons allemaal een prettige dag te verzorgen. GPS is voor blinde rijders en wij als BMW-ers hebben dat toch niet echt nodig. Wij houden toch allemaal van avontuur en onvoorziene obstakels (het ene obstakel is al wat minder dan het andere, maar soit). Tenslotte, onze BMW dient om te swingen en is onze vrijheid, hoe dan ook. Philippe, al bij al was het een dag om nooit meer te vergeten :D Proficiat en ons zie je zeker nog terug. Voor diegenen met veel kriitiek stellen we voor dat ze anders zelf eens een roadbook opstellen en ons mee op sleeptouw nemen.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
Het was een toffe rit met verrassende uitzichten. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die bij zoveel situaties door de bomen het bos niet zien. Dat je een GPS moet hebben om een rit te organiseren vind ik niet juist. Zij die daar opaan sturen vind ik weinig respect hebben voor zij die er veel tijd in steken om deze ritten te maken en ons een toffe dag te bezorgen. Verkeerd rijden en foutje in en roadbook of KM's die niet kloppen horen er uiteraard bij en houdt je creatief bezig onderweg.
Ook ik heb hier en daar verkeerd gereden maar om 16 00 heb ik de rit beeindigd met een zeer goed gevoel... PC dank U wel voor deze toffe dag.

GRTS Danny
Shulty

Bericht door Shulty »

ZORRO schreef:GPS is voor blinde rijders .
Helaba :!: :twisted:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Philippe

Bericht door Philippe »

Ik zat er wel erg mee in dat de rit niet verlopen is zoals het hoort :cry: vooral op reactie´s hier op het forum. Maar ik laat de moed niet zakken :) en zal de volgende keer beroep doen aan iemand om de rit te verkennen.Bij deze als er kandidaten zijn om de 1 ste en 2 de Halve Marathonritten te verkennen die gepland zijn voor 9 en 10 juli laat het me maar weten. :?: Ik dank jullie voor de steun :D .Met vriendelijke groeten Philippe
Laatst gewijzigd door Philippe op 23 mei 2005, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
brit

Bericht door brit »

niks van aantrekken. ik vind trouwens dat zoiets niet onmiddellijk op het forum moet gegooid worden, maar meegedeeld worden aan de organisator... het gaat nog steeds om vrijwilligerswerk hé...
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

twist schreef:... het gaat nog steeds om vrijwilligerswerk hé...
toch iemand die het heeft begrepen.
ik heb ook eens een rit uitgedokterd en op roadbook gezet
1 week heeft het geduurd
tegen dat ik dan met de groep vertrok zo een 3weken later waren er overal omleidingen door werkzaam heden.
ik had ook behoorlijk de pest er in.
maar ja shit happends(zie onderschrift)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
lucvl

Bericht door lucvl »

Ge moet me niet verkeerd verstaan hé: ik heb ook een roadboek gemaakt, en weet dus dat:
1. daar ontzettend veel tijd in steekt: opstellen van de rit, rijden, controleren, ...
2. ik heb zeer veel respect voor mensen die roadboeken maken: nog meer voor die die roadboeken maken dan die die met GPS werken.
3. er altijd wel kritiek komt, en dan meestal van mensen die zelf niet weten wat het is om een roadboek op te stellen. En deze kritiek komt altijd hard aan voor degene die er zo veel werk in heeft gestoken.

Omwille van voorgaande heb ik eigenlijk nog nooit kritiek gegeven, maar te veel is te veel. Sorry, ik heb me echt te veel geërgerd. Zal misschien ook wel wat aan mij gelegen hebben, juist omdat ik zelf vroeger er zo veel tijd in heb gestoken, en zondag iets heb gezien dat precies tussen de soep en de patatten ineen werd gestoken. Ik overdrijf natuurlijk, maar ik blijf er wel bij: indien je iets doet, doe het dan goed. Anders doe je het beter niet meer. Sorry, harde taal misschien, maar dit moest er toch nog even uit. Het is maar dat we mekaar verstaan hé.

Maar aan alles is een positieve zijde: :D
Je voorstell om de ritten eens uit te proberen is fantastisch. De positieve reactie van anderen hierop nog meer. Als dit gebeurd dan heeft mijn kritiek toch iets uitgehaald. Meer moet dat niet zijn. Het was zeker niet de bedoeling klakkeloos te kwetsen.

Wat mij betreft is dit onderwerp gesloten.
R1200GS '08, R100RS '80,V70 Racer '11
Bruno

Bericht door Bruno »

Hij zei "Ga heen in vrede"
BMW Motor Club Vlaanderen lid
w

Bericht door w »

lucvl schreef: Sorry, harde taal misschien, maar dit moest er toch nog even uit. Het is maar dat we mekaar verstaan hé.
Wat mij betreft is dit onderwerp gesloten..
In totaal zie ik van U 3 posts op dit forum en alleen maar om uw frustratie te ventileren.
Enige ander bijdrage te leveren??

@Philippe, ik weet dat ge veel tijd steekt in de club om zowel ritten als ontmoetingsavonden te organizeren. Foute roadboook, is foute roadbook, maar op deze manier is buiten proportie. Mijn steun blijft ge hebben.
Laatst gewijzigd door w op 24 mei 2005, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
geert h.

laat de moed niet zakken philippe

Bericht door geert h. »

Philippe,bedankt voor de toffe ritten die je reeds in elkaar stak,nu reeds bedankt voor de komende ritten die je organiseert!
Dat er een keer een mindere in zit....who cares,heb ook geen gps,ben ook niet van plan er een aan te schaffen,hou het liever avontuurlijker en gebruik een goeie landkaart....en geniet ten volle van het "ouderwetse"roadbookrijden!
Veel motorplezier,greetz.
YOwan

Bericht door YOwan »

@philippe, het is maar een voorstel, maar één van je volgende ritten kan je misschien de 'Mens-erger-je-niet-rit' noemen.
Je werkt deze dan zoals steeds uit op roadbook maar ...... je stopt er voor expres wat foutjes in. Het is dan aan de deelnemers om de fouten te ontdekken en op te lossen, ambiance verzekerd !!!!
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
paulh

Bericht door paulh »

Luc,
Ik versta heel goed wat je bedoelt. Ik heb ook reeds verschillende malen op een roadbook gereden die veel fouten had. Ik ergerde me toen ook. Op een keer kwamen we aan een kruispunt van alle 4 de wegen op elkaar toe! Begin dan maar.
Ik heb heel lang gewacht en uitgekeken naar een GPS; ook gespaard .... en in september 2004 bij het uitkomen een Quest gekocht. Nu pas de motorsteun en 12vkabel en luidsprekerkabel aangeschaft van Garmin(ze waren er niet eerder). Dit tot volle tevredenheid. Wat zo'n ding kan! Je houdt het niet voor waar.
Ik moet hier ook bekennen dat mijn Chalmet-roadbookhouder "verleden tijd" is. Ik boorde in de plexi 4 gaten om de gps-steun op te bevestigen. Dus... het is echt onmogelijk de 4 zuignappen nog te bevestigen.
Onlangs reed ik een rit van Philippe mee die wel mooi in mekaar zat. Ik liet me "op sleeptouw" nemen door vrienden. Aan de hand van de track kon ik daarna de route samenstellen. Ik kreeg zo ook vandaag de track van de Tufferkensrit aan.... Ik ga er een ritje mee bouwen. Ik hoorde dat het mooi was onderweg.
Lang geleden dat ik je nog eens zag.
mvg,
Paul
Plaats reactie