Mini coyote

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

GSMax

Mini coyote

Bericht door GSMax »

Net terug van vakantie in Spanje (met de wagen weliswaar :-? ) en had van een collega de mini coyote in bruikleen... Dit is gewoon een schitterend toestelleke 8-) Heeft me minstens 20 boetes bespaard :lol: :lol: :lol: Schouppe; EAT YOUR HEART OUT :!: :!: :twisted: Spijtig dat het voor de motor zo duur is... :-( maar ben er toch serieus over aan het denken om me zo ééntje aan te schaffen :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
MOTOBLOG

Re: Mini coyote

Bericht door MOTOBLOG »

En, ben je solidair geweest en heb je zelf zaken doorgegeven ? Eerlijk ?

Dat is net hetgeen me wat stoort aan het geheel, gezien zijn prijs. Je wordt verwacht om zelf ook zaken te melden, want anders daalt de marge waarmee de data accuraat is. En ons Belgjes kennende, wij worden wel graag verwend, maar als we ze zelf iets voor moeten terugdoen ?

Het is hetzelfde met de Tomtom IQ routing en meldingen. Je kan perfect een wegsituatie melden door op je tomtom een knop in te drukken. Kom je thuis, kan je het toestel in een houder zetten en die info wordt op een server opgeslagen. Probleem, wie doet dat elke dag ?

Ik vind het idee tof, maar je betaalt een pak, ook voor het maandelijks contract en dan moet je zelf nog alles wat je tegenkomt liggen melden. Doe je dat niet, dan heeft het weinig zin alleen maar te rekenen op de goodwill van anderen...
Gaby

Bericht door Gaby »

Kmax schreef:Schouppe; EAT YOUR HEART OUT :!: :!: :twisted:
Maar hij heeft wel een punt dat het veel goedkoper is om de regels na te leven, dan heb je zo'n ding niet nodig :-)
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
GSMax

Bericht door GSMax »

En wie doet dat, zich aan de regels houden :?: Bij mij gaat geregeld de gas erop zulle, en zeker op autostrade :lol:

@Philippe, ik heb dat idd gedaan. zelf 4 mobiele radars bevestigd (want dat moet je ook doen voor diegenen die dan achter u komen), 4 mobiele radars die gemeld waren, terug afgemeld want ze waren al weg. Zelf 2 mobiele radars gemeld (mijn kant van de autostrade en 1x overzijde van de autostrade). Doordat het systeem zo simpel is in gebruik, kost het dan ook geen enkele moeite om effe om de knop te drukken.. :grin: Het grote voordeel is, vooral dan voor zij die geregeld in Frankrijk zitten, dat alle vaste flitsers (en in Fr zijn dat van die kleine bakskes), er sowieso al in staan en a la minute ge-update worden :!: Ik zeg het, dit kleine toestelleke heeft mij op mijn reis naar Spanje, veel plezier bezorgd :lol: :lol: :lol:
Grtz
Marc

Gaby

Bericht door Gaby »

Kmax schreef:En wie doet dat, zich aan de regels houden :?:
Iedere normale volwassen burger zeker?
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Min of meer aan de regels houden, dat wel, maar er zijn tegenwoordig zoveel regels en regeltjes dat je er bij iedere rit wel een paar overtreedt :-?

Of je dat dan beseft of niet - moedwillig of niet :roll: Komt nog bij dat elk regeltje er weer een stukje meer de fun uitknijpt :twisted:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

en wat kost dat dan zo een toestel en hoe werkt dat precies.
waar plaats je dat....enz....

wij danken u bij voorbaat voor de info
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GSMax

Bericht door GSMax »

IRON GONZO schreef:en wat kost dat dan zo een toestel en hoe werkt dat precies.

149€ voor de auto / abonnement 12€ per maand
349€ voor de moto / abonnement idem

Plaatsing op dashboard, op plaats waar ge goed aan kunt om meldingen te kunnen doorgeven :grin:
Grtz
Marc

GSMax

Bericht door GSMax »

Gaby schreef:
Kmax schreef:En wie doet dat, zich aan de regels houden :?:
Iedere normale volwassen burger zeker?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: is wel heel grappig, kom amper bij van t lachen. Ik veronderstel dat dit sarcastisch bedoeld is, nietwaar Gaby :?: :?:
Grtz
Marc

Gaby

Bericht door Gaby »

Ik heb me nog ingehouden, ik had er ook nog sociaal, verantwoordelijk, enz. aan kunnen toevoegen :pig:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ja, maar dan komen we niet meer bij van 't :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

GSMax

Bericht door GSMax »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :-P :wink:
Grtz
Marc

wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

DE PVDK FILES schreef:En, ben je solidair geweest en heb je zelf zaken doorgegeven ? Eerlijk ?

Dat is net hetgeen me wat stoort aan het geheel, gezien zijn prijs. Je wordt verwacht om zelf ook zaken te melden, want anders daalt de marge waarmee de data accuraat is. En ons Belgjes kennende, wij worden wel graag verwend, maar als we ze zelf iets voor moeten terugdoen ?

Het is hetzelfde met de Tomtom IQ routing en meldingen. Je kan perfect een wegsituatie melden door op je tomtom een knop in te drukken. Kom je thuis, kan je het toestel in een houder zetten en die info wordt op een server opgeslagen. Probleem, wie doet dat elke dag ?

Ik vind het idee tof, maar je betaalt een pak, ook voor het maandelijks contract en dan moet je zelf nog alles wat je tegenkomt liggen melden. Doe je dat niet, dan heeft het weinig zin alleen maar te rekenen op de goodwill van anderen...
Bij de TomTom moet je de moeite doen het toestel uit je wagen te halen en aan te sluiten op je PC. Ik doe dat nu al niet elke week met mijn telefoon, laat staan een TomTom.

Daarentegen heeft de Mini Coyote geen kabeltje nodig. Van het moment je duwt, wordt het al naar de server gestuurd.

Met momenteel +45000 gebruikers kijk je al vaak tegen 5 en in de spits +15 gebruikers aan die in het laatste half uur voor je de snelweg zijn opgegaan. Daar moet er maar eentje van duwen...
John
Contacteer:

Bericht door John »

Laat ons wel wezen he jongens! Neem nog maar 50% van de verkeersdeelnemers. Die kunnen gewoon niet rijden! En daar bedoel ik zeker niet dat ik een pro ben, zeker niet! Maar wat je tegenwoordig op de baan vind is niet te beschrijven. En héél waarschijnlijk, en vandaar dus, dat de controle op snelheid meer op een spelleke Pacman gaat lijken. Gaat lijken?? Neen! Het is wel degelijk zo ver! Moest men al die ganzen die een rijbewijs hebben "gekregen" eens terug zouden fluiten om ("gratis") een opfriscursus aan te bieden zou al veel zoden aan de dijk brengen. Geloof me, het is gewoonweg een ramp wat je tegenwoordig op de baan ziet rond tuffen! Bewijs? Vroeger was het geen probleem om op gewestwegen 90 Kmh te rijden. Wat zien we? Terug gebracht tot 70 Kmh omdat we veel te veel automobilisten (lees simpel minded individuals) toelaten om met een koekblik de baan op te gaan.
Persoonlijk ben ik het spuugzat dat er van die idiote flitsdingens bestaan. Want je kan niet eens meer normaal ergens naartoe rijden.
Te danken aan die en vergeef me...achterlijke en simpele zielen die tegenwoordig de straten onveilig maken! :twisted:
En ja! Door al dat gedoe eindelijk weer terug op de baan na 21 dagen rijverbod door zo ne stomme flitser langs de baan. :wink:
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Overweeg een verhuis naar:
Afbeelding
Doa hedde gene last van flitsbakskes. :mrgreen:
PS: Ik ga mee.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Doa hedde gene last van flitsbakskes
Vergeet dat maar , in elke agglomeratie staan er plenty van en ze werken ook.
Daarbuiten inderdaad no limits
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Is er bij de moto-versie een manier om een beetje in de helm te horen (bluetooth of oortje) ?
Op de website vind ik er zeer weinig info over.
Kmax schreef:
IRON GONZO schreef:en wat kost dat dan zo een toestel en hoe werkt dat precies.

149€ voor de auto / abonnement 12€ per maand
349€ voor de moto / abonnement idem

Plaatsing op dashboard, op plaats waar ge goed aan kunt om meldingen te kunnen doorgeven :grin:
Den Woesten

Bericht door Den Woesten »

John schreef:Laat ons wel wezen he jongens! Neem nog maar 50% van de verkeersdeelnemers. Die kunnen gewoon niet rijden! En daar bedoel ik zeker niet dat ik een pro ben, zeker niet! Maar wat je tegenwoordig op de baan vind is niet te beschrijven. En héél waarschijnlijk, en vandaar dus, dat de controle op snelheid meer op een spelleke Pacman gaat lijken. Gaat lijken?? Neen! Het is wel degelijk zo ver! Moest men al die ganzen die een rijbewijs hebben "gekregen" eens terug zouden fluiten om ("gratis") een opfriscursus aan te bieden zou al veel zoden aan de dijk brengen. Geloof me, het is gewoonweg een ramp wat je tegenwoordig op de baan ziet rond tuffen! Bewijs? Vroeger was het geen probleem om op gewestwegen 90 Kmh te rijden. Wat zien we? Terug gebracht tot 70 Kmh omdat we veel te veel automobilisten (lees simpel minded individuals) toelaten om met een koekblik de baan op te gaan.
Persoonlijk ben ik het spuugzat dat er van die idiote flitsdingens bestaan. Want je kan niet eens meer normaal ergens naartoe rijden.
Te danken aan die en vergeef me...achterlijke en simpele zielen die tegenwoordig de straten onveilig maken! :twisted:
En ja! Door al dat gedoe eindelijk weer terug op de baan na 21 dagen rijverbod door zo ne stomme flitser langs de baan. :wink:
Ik ben het eens en is er bij de wetmakers dan niemand die weet dat een motorijder die vlot rijdt aktief bezig is met het verkeer en geen tijd heeft om te sms-en , scheren, eten, krant te lezen, enz.
Normaal gezien zou de snelheid van de moto's 20% hoger moeten liggen dan bij de auto's behalve in bebouwde kom, misschien iets voor verkiesing.
mars op Brussel voor die 20%, groeten, Steven
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dan zullen we onze eigen partij moeten oprichten peins ik :mrgreen:
Den Woesten

John schreef:Dan zullen we onze eigen partij moeten oprichten peins ik :mrgreen:
Stem, VVM (vlot en veilig motorijden).
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

John schreef:Laat ons wel wezen he jongens! Neem nog maar 50% van de verkeersdeelnemers. Die kunnen gewoon niet rijden! En daar bedoel ik zeker niet dat ik een pro ben, zeker niet! Maar wat je tegenwoordig op de baan vind is niet te beschrijven. En héél waarschijnlijk, en vandaar dus, dat de controle op snelheid meer op een spelleke Pacman gaat lijken. Gaat lijken?? Neen! Het is wel degelijk zo ver! Moest men al die ganzen die een rijbewijs hebben "gekregen" eens terug zouden fluiten om ("gratis") een opfriscursus aan te bieden zou al veel zoden aan de dijk brengen. Geloof me, het is gewoonweg een ramp wat je tegenwoordig op de baan ziet rond tuffen! Bewijs? Vroeger was het geen probleem om op gewestwegen 90 Kmh te rijden. Wat zien we? Terug gebracht tot 70 Kmh omdat we veel te veel automobilisten (lees simpel minded individuals) toelaten om met een koekblik de baan op te gaan.
't Ja, daar waarschuwt men al jaren voor hé. Passieve verkeerscontroles (flitspalen en -wagens) zijn wel lekker makkelijk en brengen heel veel geld op, maar dragen absoluut niks bij tot de verkeersveiligheid. Daar pak je alleen diegenen mee die ein-de-lijk eens de kans kregen om zo'n voortsukkelende randdebiel voorbij te steken. Ook de echte hooligans blijven vrolijk vrijuit gaan, want daar bestaan geen "kaskes" tegen, hé :roll:

GSMax

Bericht door GSMax »

Zaterdagavond tergugekomen van city trip naar Londen zo rond 23.00 en idd iets voor Jabbeke (op den E40 is dat zeker), stonden ze vanop de brug te flitsen, weliswaar naar de andere zijde :twisted: Dat noem ik dus flitsen om de kas te spekken hé :twisted: :twisted: En die sukkelaars die daar tegen 135 à 140 voorbij rijden zullen het geweten hebben. Diegene die zo iets beslist en zijn politiemensen die opdracht geeft, noem ik nen achterlijk zak en zouden ze job moeten afpakken :twisted: :roll: Dat draagt absoluut niet bij aan de verkeersveiligheid :roll: :roll:
Grtz
Marc

Den Woesten

Kmax schreef:Zaterdagavond tergugekomen van city trip naar Londen zo rond 23.00 en idd iets voor Jabbeke (op den E40 is dat zeker), stonden ze vanop de brug te flitsen, weliswaar naar de andere zijde :twisted: :roll: :roll:
Hoe breng je dat over aan de mini-coyote, maar als je twee km op voorhand verwittigd wordt zal je ook wel eens op de brug loeren zeker.
Ben aan't wachten naar V2 of misschien gps met ingebouwde mini coyote.

groeten,Steven
GSMax

Bericht door GSMax »

Heel simpel. Ge ziet da spel flitsen aan de overzijde, ge drukt op de linkertoets, en via satelliet registreerd dat ding dat aan de overkant een mobiele flitser staat. Iedereen met coyote wordt verwittigd en drukken opnieuw op linkerknop als de flitser er nog staat :grin: Poepsimpel :grin: 8-)
Grtz
Marc

Mario GS

Bericht door Mario GS »

Zo staat de mini coyote op m'n GSA.

Afbeelding

ik gebruik hem tevens in de wagen.
Is een leuk toestel. Ik zie er wekelijks bijkomen.
Ja, op autosnelwegen en op N wegen zegt het toestel hoeveel "verkenners" (= hoeveel coyottes) er gepasserd zijn en de afstand (km) tot de dichtsbijzijnde.
Plaats reactie