tdm 900
Moderator: GVN
tdm 900
Misschien een rare vraag om te stellen op beemerforum, maar toch even proberen.
yamaha 900 tdm, iemand ervaring ?? is blijkbaar 2 de hands een betaalbaar machien en ik lees er goede dingen over.
pro's en contra's?
op voorhand bedankt
ozerbes
yamaha 900 tdm, iemand ervaring ?? is blijkbaar 2 de hands een betaalbaar machien en ik lees er goede dingen over.
pro's en contra's?
op voorhand bedankt
ozerbes
Re: tdm 900
Heb een vriend, die na 3 bmw's, waarvan de laatste een R850R, overgestapt is naar een yamaha 900 tdm,
hij heeft zich deze overstap nooit beklaagd.
hij heeft zich deze overstap nooit beklaagd.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
leesvoer : http://www.tdm-trx.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
heb lang met super tenere gereden met zowat dezelfde motor en dat was best een toffe motor, er waren toen wat problemen met de regulator maar dat is al lang opgelost door yam.
yep,
jazz
heb lang met super tenere gereden met zowat dezelfde motor en dat was best een toffe motor, er waren toen wat problemen met de regulator maar dat is al lang opgelost door yam.
yep,
jazz
Jazz R1150GS - garmin 2610
Schotland 2006
Zuid Afrika 2007
Schotland 2006
Zuid Afrika 2007
-
tweecilinderke
Heb ikzelf ook bereden en niets dan lof erover!
Zeer zuinig, rijd vlot, ruim genoeg vermogen alleen heb ik hem verkocht voor een 1150gs en heb er nog geen spijt van.
Het is een totaal ander rijgevoel nen boxer en niet te vergelijken natuurlijk!
Zeer zuinig, rijd vlot, ruim genoeg vermogen alleen heb ik hem verkocht voor een 1150gs en heb er nog geen spijt van.
Het is een totaal ander rijgevoel nen boxer en niet te vergelijken natuurlijk!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Vorige was een TDM850
Enkel positieve ervaring met deze motor !
Zijn speelterrein zijn de kleine baantjes en in de bergen.
Technisch nooit problems mee gehad.
Voor lange snelwegen wel wat power te kort.
Enige negatieve noot > Deze motor stond bekend als de meest verslindende olie verbruiker. Kleine Liter op duizend km.
Eenmaal je dit weet, was het kleine moeite dit regelmatig na te kijken.
Ik spreek wel van de 850 .. van de 900 weet ik het niet.

Enkel positieve ervaring met deze motor !
Zijn speelterrein zijn de kleine baantjes en in de bergen.
Technisch nooit problems mee gehad.
Voor lange snelwegen wel wat power te kort.
Enige negatieve noot > Deze motor stond bekend als de meest verslindende olie verbruiker. Kleine Liter op duizend km.
Eenmaal je dit weet, was het kleine moeite dit regelmatig na te kijken.
Ik spreek wel van de 850 .. van de 900 weet ik het niet.

Dit kan ik verder enkel beamen.Het is een totaal ander rijgevoel nen boxer en niet te vergelijken natuurlijk!
Voor mijn Gs 1200 heb ik ook een jaartje met een TDM 900 van 2004 gereden, idd plezante motor, heel wendbaar, niets gemerkt van olieverbruik. Benzineverbruik, ong. 5,5 liter. Moest je een topcase zoeken, ik heb die van mijn TDM nog liggen, compleet met bevestigingsplaat.

Bedankt voor de reacties, ziet er inderdaad precies wel positief uit. Had eerlijk gezegd wel reacties verwacht in de zin van " rijstkoker" e.d. Dus beste beemers, ik was aangenaam verrast. 
-
tweecilinderke
en hier ook geen druppel olie verloren mijne was ook nen 900 van 2003 
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
clublid
clublid
idd, allemaal positieve reacties.
heb ook een drietal jaren en zo'n 30000km met een super ténéré gereden. het blok van de tdm is daaruit afkomstig.
heel toffe motor, geen olieverbruik.
een paar jaar geleden op vakantie geweest en er was er eentje bij met een tdm. dat machien rijdt erg goed, zeker op bochtige wegen.
en moet voor een goede prijs te vinden zijn.
veel succes ermee.
heb ook een drietal jaren en zo'n 30000km met een super ténéré gereden. het blok van de tdm is daaruit afkomstig.
heel toffe motor, geen olieverbruik.
een paar jaar geleden op vakantie geweest en er was er eentje bij met een tdm. dat machien rijdt erg goed, zeker op bochtige wegen.
en moet voor een goede prijs te vinden zijn.
veel succes ermee.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-
vacaro
- Contacteer:
Vind de TDM ook wel iets hebben, een hoogpoter waar ik toch nog met mijn voeten aan de grond geraak. En volgens vele goede rijeigenschappen en betrouwbaar. Enige dat mij tegenhoud voor een TDM is de ketting aandrijving, en dat ik dan op dit forum niks meer te zoeken heb.
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Pfff, ne rijstkoker...
Ik hoop dat ik je verwachtingen vervuld heb...
Serieus: ik heb nog nooit iets fout gelezen over nen TDM, behalve dan olieverbruik, hoewel dat voornamelijk over de 850 ging en ervaringsdeskundigen hier zeggen dat er bij de 900 niets van aan is... Dus: kopen die rijstkoker!! Ge gaat er content mee zijn!!!
Hij gaat wel nooit zo goed zijn als ne R1150GS, maar daar kan je volgens mij mee leren leven door naar een zelfhulpgroep te gaan...
"Hallo, ik ben ozerbes en ik rij met een rijstkoker...
"
Waarna iedereen roept "HALLO OZERBES!!"
En dan heb je weer een hoop vriendjes bij!! Niets dan positiefs dus over een TDM!!
Ik hoop dat ik je verwachtingen vervuld heb...
Serieus: ik heb nog nooit iets fout gelezen over nen TDM, behalve dan olieverbruik, hoewel dat voornamelijk over de 850 ging en ervaringsdeskundigen hier zeggen dat er bij de 900 niets van aan is... Dus: kopen die rijstkoker!! Ge gaat er content mee zijn!!!
Hij gaat wel nooit zo goed zijn als ne R1150GS, maar daar kan je volgens mij mee leren leven door naar een zelfhulpgroep te gaan...
"Hallo, ik ben ozerbes en ik rij met een rijstkoker...
Waarna iedereen roept "HALLO OZERBES!!"
En dan heb je weer een hoop vriendjes bij!! Niets dan positiefs dus over een TDM!!
GS staat voor geil speelgoed
tja, in dat geval zit ik nu ook...vacaro schreef: en dat ik dan op dit forum niks meer te zoeken heb.
bmw verkocht en een japanse viercilinder in de plek.
dus ik heb hier ook niks meer te zoeken eigenlijk.
maar kom voorlopig toch nog af en toe eens piepen.
mss dat er in de toekomst terug een bmw komt, dan zien jullie mij hier mss terug.
grtz
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
En Guy, welke Japanner is't dan geworden ? En de reden ?
Grtz,
Chris
Grtz,
Chris
Hey guys,
Ik wil hier nu geen roet in het eten strooien na al deze positieve reacties, maar mijn ervaring is toch iets minder positief.
Ik heb vroeger (pre-BMW-tijdperk) altijd bijna Yamaha gereden : FZR1000, R1, Fazer 1000 en ook TDM 900. Misschien was ik een beetje te veel verwend door mijn vorige bikes, maar de power van de TDM viel mij serieus tegen. Niemand geloofde me toen ik beweerde dat dat ding niet vooruit te krijgen was, tot ze er zelf mee reden. Het verschil in power tussen de 850 en de 900 is blijkbaar heel duidelijk merkbaar.
Ik wil hier nu geen roet in het eten strooien na al deze positieve reacties, maar mijn ervaring is toch iets minder positief.
Ik heb vroeger (pre-BMW-tijdperk) altijd bijna Yamaha gereden : FZR1000, R1, Fazer 1000 en ook TDM 900. Misschien was ik een beetje te veel verwend door mijn vorige bikes, maar de power van de TDM viel mij serieus tegen. Niemand geloofde me toen ik beweerde dat dat ding niet vooruit te krijgen was, tot ze er zelf mee reden. Het verschil in power tussen de 850 en de 900 is blijkbaar heel duidelijk merkbaar.
Grtz, Wild Cat
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat
"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat
"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
Dat ligt wss eerder aan het referentiekader dan aan de TDM zelf ...Wifi schreef:Hey guys,
Als je van een CB250 op een TDM stapt, dan is dat een raket...
GS staat voor geil speelgoed
Nogmaals dank voor alle reacties, ik rij momenteel met een funduro van '98, eigenlijk een zeer plezante moto, maar... een lange trip ( zuid frankrijk vb ) met duo rijder, dan komt ie wel een beetje tekort.
als alternatief zijn er uiteraard meerdere mogelijkden, tdm leek mij nog een betaalbare moto waar de meesten toch redelijk positief over zijn. En toch met wat meer power dan de funduro. Ook 2 cilinder ipv mono, 't zal toch ook iets minder schakelen worden. De f 800 gs zou zeker ook een kanshebber zijn, maar is momenteel nog wat te duur.
als alternatief zijn er uiteraard meerdere mogelijkden, tdm leek mij nog een betaalbare moto waar de meesten toch redelijk positief over zijn. En toch met wat meer power dan de funduro. Ook 2 cilinder ipv mono, 't zal toch ook iets minder schakelen worden. De f 800 gs zou zeker ook een kanshebber zijn, maar is momenteel nog wat te duur.
Hoi
Alle types TDM bereden.... de 850 was beter dan de 900
GRTS Danny
Alle types TDM bereden.... de 850 was beter dan de 900
GRTS Danny
TE KOOP

INLICHTINGEN BIJ RUSOR

INLICHTINGEN BIJ RUSOR
Uit eigen ervaring (56000km in 2,5 jaar) met de TDM 900
- verbruikt geen druppel olie
- verbruik rond de 4,8 (rustig) tot 6 liter (> 150, sportief rijden)
- weinig turbulentie (ben 1m79)
- 86 pk, wat ik voldoende vindt
- krachtig genoeg met duo, zelfs met belading
- all round moto (van opa stijl tot matig sportief), van stad tot bergenbochtjes
- 2 cylinder
- ontspannen, rechtop zithouding
Maw, wreed content van deze moto.
- verbruikt geen druppel olie
- verbruik rond de 4,8 (rustig) tot 6 liter (> 150, sportief rijden)
- weinig turbulentie (ben 1m79)
- 86 pk, wat ik voldoende vindt
- krachtig genoeg met duo, zelfs met belading
- all round moto (van opa stijl tot matig sportief), van stad tot bergenbochtjes
- 2 cylinder
- ontspannen, rechtop zithouding
Maw, wreed content van deze moto.
-
sjezer
- Contacteer:
Mijn vader heeft zijn TDM 900 ondertussen 6 jaar en er staan een kleine 50000km op den teller. Waarvan ik er pakweg 4000km van gereden heb. Dat ding verbruik geen druppel olie (zijn vorige 850 wist daar wél weg mee)
't verbruik schommelt zo tussen de 4l en de 6l naar gelang wie ermee rijdt
Hij is zeker snel genoeg om plezierig te zijn en is eigenlijk een beetje miskend. Ge kunt er alle kanten mee op. 'k Heb hem al meegenomen om een dagje te gaan knallen in de ardennen met mannen met veel sportiever geschut, zonder te moeten onderdoen.
'k Heb hem nog ingezet als lesmotor, allé : les mee geven bedoel ik eh. Niet aan ne cursist geven
En als reismotor doet hij elk jaar zijn ding met mijn vader in't zadel.
Voordelen:
-oerbetrouwbaar
-zuinig en grote tank
-remmen
-comfortabel
nadelen:
-nogal slappe voorvering
-beperkte grondspeling wanneer de optionele middenbok erop staat.
't verbruik schommelt zo tussen de 4l en de 6l naar gelang wie ermee rijdt
'k Heb hem nog ingezet als lesmotor, allé : les mee geven bedoel ik eh. Niet aan ne cursist geven
En als reismotor doet hij elk jaar zijn ding met mijn vader in't zadel.
Voordelen:
-oerbetrouwbaar
-zuinig en grote tank
-remmen
-comfortabel
nadelen:
-nogal slappe voorvering
-beperkte grondspeling wanneer de optionele middenbok erop staat.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!