Hallo,
Heb in een zotte bui onze "kleine" beloofd dat we volgende zomer op bezoek gaan bij Pipi Langkous in Vimmerby (Zweden).
Aangezien dit de familievakantie zal worden ben ik dus op zoek naar verblijfplaatsen met een zeker comfort (bungalowpark à la Center Parcs, een hotel met half pension, vakantiewoning,...) in de buurt van Västervik / öland aan de Oostkust van Zweden.
Aangezien we niet alle dagen naar Astrid Lindgren's World gaan trekken, ben ik ook nog op zoek naar interessante dingen om te doen of te bezoeken op de andere dagen van ons verblijf.
Laat jullie suggesties maar komen.
Alvast bedankt.
Molih
GEZOCHT: Verblijfsadressen regio Västervik (Zweden)
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
danny1150gs
Re: GEZOCHT: Verblijfsadressen regio Västervik (Zweden)
Wij zijn vorig jaar in astrid lindgrens värld geweest tijdens de herfstvakantie.
ik weet niet hoe "oud" de kleine is, maar bedenk:
astrid lindgrens värld is niet groot, en pipi langkous is maar een klein deel. op een dag ben je wel klaar
er zijn geen "atracties", maar wel veel figuranten die de verhalen naspelen ... in het zweeds. dat hoeft ook weer niet een probleem te zijn.
Aan het park zelf is ook een bungalow park
in de buurt is het "glasriket" met veel glasblazerijen, in ryd (volgens zweedse normen in de buurt) is er een autokerkhof verscholen in een bos met vrij veel brilkevers (of wat er van overblijft) Als je daar dan toch bent, overweeg dan een bezoek aan de allereerste ikea (met museum!)
in småland zijn veel meren, ideaal om te kanoën.
in motola (aan een van de 2 grote meren, weet niet meer van buiten of het vatern of dat andere is) is een leuk "motor"museum
voor öland: hier zijn we een 2 jaar geleden geweest, en dat is wel wat tegengevallen, het moet zo een beetje de drukste toeristische plaats zijn in zweden, het had meer weg van blankenberge. Naar mijn mening kan je beter zuidelijker blijven in blekinge of skåne, de streek boven göteborg (bohuslän) is ook prachtig. probeer je moto mee te nemen in , zeker in bohuslän zijn prachtige bochtige wegen.
hej då (groeten dus)
Danny
voor bungalowparken wil ik wel eens zien
ik weet niet hoe "oud" de kleine is, maar bedenk:
astrid lindgrens värld is niet groot, en pipi langkous is maar een klein deel. op een dag ben je wel klaar
er zijn geen "atracties", maar wel veel figuranten die de verhalen naspelen ... in het zweeds. dat hoeft ook weer niet een probleem te zijn.
Aan het park zelf is ook een bungalow park
in de buurt is het "glasriket" met veel glasblazerijen, in ryd (volgens zweedse normen in de buurt) is er een autokerkhof verscholen in een bos met vrij veel brilkevers (of wat er van overblijft) Als je daar dan toch bent, overweeg dan een bezoek aan de allereerste ikea (met museum!)
in småland zijn veel meren, ideaal om te kanoën.
in motola (aan een van de 2 grote meren, weet niet meer van buiten of het vatern of dat andere is) is een leuk "motor"museum
voor öland: hier zijn we een 2 jaar geleden geweest, en dat is wel wat tegengevallen, het moet zo een beetje de drukste toeristische plaats zijn in zweden, het had meer weg van blankenberge. Naar mijn mening kan je beter zuidelijker blijven in blekinge of skåne, de streek boven göteborg (bohuslän) is ook prachtig. probeer je moto mee te nemen in , zeker in bohuslän zijn prachtige bochtige wegen.
hej då (groeten dus)
Danny
voor bungalowparken wil ik wel eens zien
-
sprint
Inger Nilsson is dit jaar net 60 gewordenMolih schreef: Heb in een zotte bui onze "kleine" beloofd dat we volgende zomer op bezoek gaan bij Pipi Langkous in Vimmerby (Zweden).
Molih
Marnix.

Bedankt Danny 1150gs voor je reaktie.
Ik wou al jaren eens naar het Noorden, na al zovele jaren naar het zuiden te zijn geweest. En toen onze kleine (hij wordt volgend jaar 4 jaar) afkwam dat hij wel eens op bezoek wou bij Pipi Langkous heeft vader dit als argument gebruikt om moeder te overtuigen
. Ben meer op zoek naar rust ipv in het zuiden allemaal samengepakt op een paar m² te gaan zitten.
Denk wel dat hij voldoende zal hebben aan die acteurs die scenes naspelen en er zelf een verhaal bij verzint
. Khad op internet ook al eens de website bezocht van het park en zoals je aanhaalt geen attrakties maar de toegangsprijs is dan ook navenant (100 Kr als ik mij niet vergis). Het Park zou dit jaar verhuisd zijn en dichter bij het water liggen volgens ik ergens op internet gelezen heb. Het Bungalowpark waarvan jij sprak zag er mij nogal vrij basic uit en toch niet zo ideaal om 7 dagen te verblijven denk ik.
De suggesties die je doet in verband met andere bezienswaardigheden zal ik zeker opzoeken op internet.
De Motorfiets kan spijtig genoeg niet mee want heb geen trekhaak en trailer. Bovendien vrees ik dat die van ons het geen goed idee zou vinden moest ik volgen met de moto en zij met de wagen rijden
.
öland leek me interessant om eens te bezoeken. Maar als het, zoals je aanhaalt, effectief meer weg heeft van Blankenberge ben ik nie echt van plan om er naar toe te gaan.
Indien je ergens nog adressen zou tegenkomen van Bungalowparken daar in de buurt (ja afstand is daar een relatief begrip) mag je me ze steeds doorsturen.
Alvast bedankt,
Groeten,
Renaat
Ik wou al jaren eens naar het Noorden, na al zovele jaren naar het zuiden te zijn geweest. En toen onze kleine (hij wordt volgend jaar 4 jaar) afkwam dat hij wel eens op bezoek wou bij Pipi Langkous heeft vader dit als argument gebruikt om moeder te overtuigen
Denk wel dat hij voldoende zal hebben aan die acteurs die scenes naspelen en er zelf een verhaal bij verzint
De suggesties die je doet in verband met andere bezienswaardigheden zal ik zeker opzoeken op internet.
De Motorfiets kan spijtig genoeg niet mee want heb geen trekhaak en trailer. Bovendien vrees ik dat die van ons het geen goed idee zou vinden moest ik volgen met de moto en zij met de wagen rijden
öland leek me interessant om eens te bezoeken. Maar als het, zoals je aanhaalt, effectief meer weg heeft van Blankenberge ben ik nie echt van plan om er naar toe te gaan.
Indien je ergens nog adressen zou tegenkomen van Bungalowparken daar in de buurt (ja afstand is daar een relatief begrip) mag je me ze steeds doorsturen.
Alvast bedankt,
Groeten,
Renaat
-
danny1150gs
kijk eens op http://www.visit-smaland.com/web/Stugor.aspx, de laatste keer dat we in die regio waren hebben wij een huisje gehuurd op een werkende boerderij via "småland check in" (onderste link dacht ik).
anders op internet zoeken op stuga / stugor / stugby / stugbyar, levert ook wel een hoop keuzemogelijkheden op.
toch voorzichtig zijn met scandinavië, 10 jaar geleden voor het eerst geweest, en sindsdien jaarlijks 1 of 2 keer terug moeten gaan wegens verslaafd aan de rust.
als je nog vragen hebt, stuur gerust een mail.
hej då
Danny
anders op internet zoeken op stuga / stugor / stugby / stugbyar, levert ook wel een hoop keuzemogelijkheden op.
toch voorzichtig zijn met scandinavië, 10 jaar geleden voor het eerst geweest, en sindsdien jaarlijks 1 of 2 keer terug moeten gaan wegens verslaafd aan de rust.
als je nog vragen hebt, stuur gerust een mail.
hej då
Danny