rondrit in de provincie Limburg
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
rondrit in de provincie Limburg
Het weekend van pinksteren zouden wij graag met de motor een rondrit maken, liefst vanuit Sint-Truiden,door de provincie met de mooiste wegen en "de schoonste plekjes van de Limburg" Heeft iemand misschien één of ander roadbook liggen die het mij kan doormailen?
Alvast bedankt vanuit het "verre"Westvlaanderen!
Alvast bedankt vanuit het "verre"Westvlaanderen!
-
Iron Gonzo
je hebt daar verschillende routes aangeduid met die zeskant bordjes.
ik heb er daar al een paar van gedaan en ze zijn prachtig.
ik heb er daar al een paar van gedaan en ze zijn prachtig.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hello gasten,
In de toeristische dienst (in de zijkant van het stadhuis) kan je aan kaarten komen voor rondritten in de streek. Wij betaalden een 3-tal weken terug 1 euro voor een kaart van de 'bloesemroute'. Er staan inderdaad van die zeshoekige bordjes.
Het is zeker de moeite om eens te doen.
Veel rijplezier.
Greetz,
Stelo
In de toeristische dienst (in de zijkant van het stadhuis) kan je aan kaarten komen voor rondritten in de streek. Wij betaalden een 3-tal weken terug 1 euro voor een kaart van de 'bloesemroute'. Er staan inderdaad van die zeshoekige bordjes.
Het is zeker de moeite om eens te doen.
Veel rijplezier.
Greetz,
Stelo
R1200RT
Hallo iedereen,
Ben zelf van Sint-Truiden en kan de Haspengouwroutes (met zeskant bordjes) van harte aanraden. De streek is prachtig en je kan er eindeloos rondtoeren. Als mijn GS niet in de garage stond voor herstelling en ik volgende week niet naar Schotland vertrok nam ik jullie graag op sleeptouw!
Alvast veel plezier en laat ons weten hoe het was
Groetjes,
Pete
Ben zelf van Sint-Truiden en kan de Haspengouwroutes (met zeskant bordjes) van harte aanraden. De streek is prachtig en je kan er eindeloos rondtoeren. Als mijn GS niet in de garage stond voor herstelling en ik volgende week niet naar Schotland vertrok nam ik jullie graag op sleeptouw!
Alvast veel plezier en laat ons weten hoe het was
Groetjes,
Pete
1150 GS (bj 2000)
Sans Souci Member
Sans Souci Member
Je spreekt van rondrit "Provincie Limburg" ,maar bedoeld waarschijnlijk
Haspengouw.De streek is meer dan groot genoeg om een daguitstap te doen.
Persoonlijk vind ik in Limburg ,Haspengouw (zeker op de motor) het mooist,niettegenstaande er weinig of geen natuurlijke bossen zijn.
Groen ,groen en nog eens groen ,licht heuvelachtig.(Fietsers vergissen zich soms aan de heuveltjes),mooi "ver"-zichten.
Landbouw ,bijna allemaal fruitbomen ,veel open ruimte ,kleine dorpjes.
De bloesems zullen al weggeregend zijn tegen dat je hier bent ,maar de streek blijft mooi .
Op de markt in St-Truiden ,oud stadhuis =toeristische dienst.
Er zijn ,bij mijn weten, drie auto/moto routes .Ze staan (stonden?)samen op één plannetje .(3 voor de prijs van 1
)
Je kan ze misschien op voorhand bestellen?/laten opsturen.
Lus 1 :
vertrekt in St-Truiden ,->Herk de Stad->Alken->enz.Ik zou zeggen
"Nat Haspengouw"
Lus 2 :
Mooiere route."Droog Haspengouw ",fuit ,fruit ,fruit.
Oude vierkanthoeven ,kasteeltjes .
Cenrum van de route is BORGLOON(Mooi oud stadje).
Om je even te "leiden",dat je gemakkelijk op de Lus2 komt:
Je kan ze goed aanvatten in "RIJKEL"
Rijd vanuit St-Truiden ,richting TONGEREN.
In "RIJKEL",aan de verkeerslichten ,neem je de betonweg naar rechts.Volg die weg ,je komt aan de Kapel "Helshoven".(terrasje) .Even verder ,gaat de route naar links.
(->?Mettekoven).enz. Volg Bordjes(plan).
Lus3:
Ook mooi: Kortessem/Vliermaalroot ,Vroenhoven,Kanne,enz.
Hopelijk heb je wat aan deze info.
Veilige route gewenst.
Haspengouw.De streek is meer dan groot genoeg om een daguitstap te doen.
Persoonlijk vind ik in Limburg ,Haspengouw (zeker op de motor) het mooist,niettegenstaande er weinig of geen natuurlijke bossen zijn.
Groen ,groen en nog eens groen ,licht heuvelachtig.(Fietsers vergissen zich soms aan de heuveltjes),mooi "ver"-zichten.
Landbouw ,bijna allemaal fruitbomen ,veel open ruimte ,kleine dorpjes.
De bloesems zullen al weggeregend zijn tegen dat je hier bent ,maar de streek blijft mooi .
Op de markt in St-Truiden ,oud stadhuis =toeristische dienst.
Er zijn ,bij mijn weten, drie auto/moto routes .Ze staan (stonden?)samen op één plannetje .(3 voor de prijs van 1
Je kan ze misschien op voorhand bestellen?/laten opsturen.
Lus 1 :
vertrekt in St-Truiden ,->Herk de Stad->Alken->enz.Ik zou zeggen
"Nat Haspengouw"
Lus 2 :
Mooiere route."Droog Haspengouw ",fuit ,fruit ,fruit.
Oude vierkanthoeven ,kasteeltjes .
Cenrum van de route is BORGLOON(Mooi oud stadje).
Om je even te "leiden",dat je gemakkelijk op de Lus2 komt:
Je kan ze goed aanvatten in "RIJKEL"
Rijd vanuit St-Truiden ,richting TONGEREN.
In "RIJKEL",aan de verkeerslichten ,neem je de betonweg naar rechts.Volg die weg ,je komt aan de Kapel "Helshoven".(terrasje) .Even verder ,gaat de route naar links.
(->?Mettekoven).enz. Volg Bordjes(plan).
Lus3:
Ook mooi: Kortessem/Vliermaalroot ,Vroenhoven,Kanne,enz.
Hopelijk heb je wat aan deze info.
Veilige route gewenst.
hartelijk bedankt, mensen! Wij zullen reeds zaterdagavond(jaja, nog eerst de ganse dag werken tot 18uur) vertrekken (+/- 200 km)en overnachten in Sint-Truiden, zodat we de zondag en de maandag deze routes eens kunnen afrijden!
Erg bedankt, wij kijken er al naar uit na de zeer positieve commentaar van jullie streek! Nu maar hopen op een beetje gunstig weer, wij houden u op de hoogte van onze ervaringen!
Erg bedankt, wij kijken er al naar uit na de zeer positieve commentaar van jullie streek! Nu maar hopen op een beetje gunstig weer, wij houden u op de hoogte van onze ervaringen!