Schuberth - DIKKE TELEURSTELLING!!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

markos

Schuberth - DIKKE TELEURSTELLING!!

Bericht door markos »

Hallo,

Ik moet voor mijn werk 45.000km/jaar afleggen en dacht een degelijke helm te kopen. Na wat zoekwerk kwam ik op schuberth en ging die halen.

Die helm, of dat visier beter gezegd, trekt op nix! Damp tot achter mijn oren bij regen of vriesweer!! Dit terwijl ik ook een pinlock had zitten in mijn bmw systeem 3 (of was het 4) waarmee ik in totaal niets van problemen had bij gelijkaardige omstandigheden.

Moest ik em terug kunnen geven, doe ik het direct!!

Dit ter info voor wie het wil weten. ;)

Mark
ECM
Contacteer:

Re: Schuberth - DIKKE TELEURSTELLING!!

Bericht door ECM »

En over welke Shuberth heb je het dan eigenlijk??
CAT

Bericht door CAT »

effectief terugbrengen met je klachten. Mijn shubert pro geen dampje te bespeuren heel de winter lang in alle omstandigheden. Misschien is de pinclock ni goed dicht?
Epica rocks my world
Relax

Bericht door Relax »

Antidamp werkt maar even.
Pinlock werkt redelijk, maar het moet echt goed gemonteerd zijn én dus vast zitten. Erg vast.
En bij Shuberth lijkt me dat nagenoeg altijd het probleem te zijn. Losmaken en vastzetten dus. Niks aan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
markos

Bericht door markos »

ECM schreef:En over welke Shuberth heb je het dan eigenlijk??
C3
CAT schreef:effectief terugbrengen met je klachten. Mijn shubert pro geen dampje te bespeuren heel de winter lang in alle omstandigheden. Misschien is de pinclock ni goed dicht?
Heb ik gedaan! Bij RAD beweren ze dat dit volledig normaal is, terwijl mijn oude bmw-helm ook een pinlock heeft waar ik helemaal geen klachten van heb... :roll: Mijn vertrouwen in die winkel is bij deze direct gereduceerd naar 0,0 want klantvriendelijkheid stopt mijns inziens niet bij het schoon lachen als je geld ontvangt... :-x
Relax schreef:Losmaken en vastzetten dus. Niks aan.
Is al vastgezet. ;) Trouwens: de damp komt niet tussen het visier en pinlock, maar OP de pinlock. Zelfs al span je door er met een vrachtwagen over te rijden, dan zal dat nóg niets uitmaken. Toch bedankt voor de info. ;)
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Dat 'probleem' werd reeds besproken.
moh_fan schreef:
vak m rat schreef: sinds enkele dagen last van aandampen van pinlock systeem. Al terug geweest naar EKO . Moest het pinlockgedoe wat harder aanspannen? ???
hebben zij gedaan maar den damp blijft nog. :-?
ga terug gaan en een beroep doen op de garantie en hopen dat er iets uit de bus komt.
Wat voor een motor rijdt je vak m rat?
Als je lekker achter een ruit verscholen zit, gaat je vizier onder huidige omstandigheden met of zonder PinLock gewoon 'aandampen'.
De luchtvochtigheid is lekker hoog, de temperatuur beetje koel en als er dan weinig circulatie binnen in de helm is, gaat er gewoon condens aan de onderkant van je vizier ontstaan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

De C3 heb ik ook, en al meerdere mensen hebben een identiek probleem gesignaleerd (waaronder ik)
Ook mijn 2e nieuwe vizier + pinlock beslaat gelijk.
Het is gewoon de ventilatie die (achter een scherm) niet goed genoeg is.
markos

Bericht door markos »

Een goeie pinlock beslaat NOOIT!

Ook niet achter een windscherm. Ik reed vroeger met een RT, dewelke een betere windbescherming bood dan mijn huidige gsa en had toen een bmw helm, ook met pinlock. Deze bedampte NOOIT!!! Wat mij wel enorm opviel zodra ik die huidige pinlocks zag, was dat deze nu slechts een fractie van de dikte hebben tov vroeger.

Waarschijnlijk willen ze bij pinlock besparen door minder grondstof erin te steken en toch evenveel te vragen voor hun producten en zo hun winst te verhogen.

Ik heb ondertussen Pinlock gecontacteerd met dit probleem en zij vinden het ook niet normaal... Verder nieuws volgt nog.

Ondertussen heeft RAD ook gebeld naar mij. Volgens mij hebben ze hun slechte reclame hier ondertussen gelezen en plots kan ik mijn helm inwisselen terwijl dat gisteren NIET kon. :roll: Ofwel hebben ze dat ZEEEEER toevallig net nu beslist. :rabbit:

Nu, hoe het ook gegaan is, ik ben ondertussen weer content van RAD. :)
edargpu

Bericht door edargpu »

markos schreef:

Ondertussen heeft RAD ook gebeld naar mij. Volgens mij hebben ze hun slechte reclame hier ondertussen gelezen
RAD leest inderdaad ook mee :!: en ik vermoed dat ik ook eens met mijn pinlock zal moeten langsgaan voor mijn Schuberth C3,want desondanks het aandraaien van de concentrsiche (noem het schroefjes) blijft mijn vizier aandampen.
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
GStig

Bericht door GStig »

For me the same,
de Shubert S1, een helm van meer dan € 500,-,
een afbladerend scherm dat in garantie verwisseld wordt door een pin-lock (+ € 100,-) waar ik de opleg voor betaald
en nadien nog een aandampend scherm ???
De pin-lock werd erop geplaatst door Van Zeebroeck Motors, St Pieters Leeuw, zijnde waar ik m'n S1 aankocht.
Ik liet me overtuigen door de verkoper aldaar dat dit de top van de helmen was, de numéro uno en dat het inboeten aan draagcomfort - met name door de nauwsluitendheid - gerechtvaardigd was door de geluidloosheid die ik hierbij ging winnen...

Voor meer dan € 600,- krijg ik weinig terug,
en na 23 jaar motorrijden - vnl met motoren voorzien van een volledig windscherm - vind ik dit een niet kunnen.
Eén maal, geen twee maal.
GStig & zOOn - (XL250R) - (CB900F) - (CX500GL) - (VF750F) - (CX500C 2x) - (KZ700) - (R60/6) - (CJ250) - (CBR1000F 2x) - (ST1100) - XLV650 - GSA1200 -
motaar

Bericht door motaar »

ik heb ook een C3 gekocht 2 weken geleden, omdat ik heel ontevreden was over de Airoh SV55 (zo lek als een zeef bij regen) en direct gereden in de regen als test: vizier dampt niet aan in het zichtsvlak maar wel aan de randen, en ... jawel hoor: ook hier druppels water aan de binnenkant van het vizier waardoor er water tussen vizier en pinlock komt en dus dampvorming. Ik had wel de luchtcirkulatie vooraan de helm open staan, dus kunnen de druppels eventueel via daar binnengekomen zijn, dus nieuwe test als het nog eens regent, maar als er opnieuw water binnen komt: terug naar RAD, waar ik de SV55 ook al gekocht had en waar het probleem nooit werd opgelost (maar ik heb mij weer eens laten verleiden door de prijs, al voeren die mensen ook maar de helmen in van bij de firma's). Het lezen van dit forum geeft mij wel hoop: beterschap qua service bij RAD... jawadde, voor die Airoh moest ik telkens een nieuw vizier betalen alsook antidampscherm...
CAT

Bericht door CAT »

Heb me onlangs ook een Arai replica bijgekocht omdat ik daar ook altijd tevreden van geweest ben. Nu hebben zij ook pinlock dus een overtuigende factor. Nadeel aan deze pinlock: hij omsluit niet heel het scherm waardoor je altijd een bedampte rand krijgt. Als je over je schouder kijkt ,zoals een veilige chauffeur, een dik probleem dus want je ooghoeken worden beperkt. Midden blijft onbedampt, dus de pinlock werlt wel goed. Dat terzijde. :roll:
Epica rocks my world
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Ik rij ook met een Schuberth C2 en ik heb die problemen ook allemaal, maar ik heb die eigenlijk met elke helm al gehad. Ik blijf het een goede helm vinden en ik zal er mee blijven rijden, maar ik vind em niet beter dan een andere helm, hoewel hij wel bijna dubbel zo duur is... Volgende wordt dus weer een goedkoper merk... Al doende leert men.

Als RAD Willebroek meeleest: tot straks... :lol:
GS staat voor geil speelgoed
Bob

Bericht door Bob »

Smullie schreef:Ik rij ook met een Schuberth C2 en ik heb die problemen ook allemaal, maar ik heb die eigenlijk met elke helm al gehad. Ik blijf het een goede helm vinden en ik zal er mee blijven rijden, maar ik vind em niet beter dan een andere helm, hoewel hij wel bijna dubbel zo duur is...
Smullie schrijft hier exact datgene wat ik erover denk en meegemaakt heb. Nu ben ik tegenwoordig geen doorrijder meer (vroeger wel door weer en wind, zomer en winter), dus maak ik me er niet meer zo druk in. Jammer maar helaas : als je volledig droog, windstil én zonder aandampen wil rondrijden, is volgens mij een auto met airco de enige mogelijkheid.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Bob schreef:
Smullie schreef:Ik rij ook met een Schuberth C2 en ik heb die problemen ook allemaal, maar ik heb die eigenlijk met elke helm al gehad. Ik blijf het een goede helm vinden en ik zal er mee blijven rijden, maar ik vind em niet beter dan een andere helm, hoewel hij wel bijna dubbel zo duur is...
Smullie schrijft hier exact datgene wat ik erover denk en meegemaakt heb. Nu ben ik tegenwoordig geen doorrijder meer (vroeger wel door weer en wind, zomer en winter), dus maak ik me er niet meer zo druk in. Jammer maar helaas : als je volledig droog, windstil én zonder aandampen wil rondrijden, is volgens mij een auto met airco de enige mogelijkheid.
Who da man... 8-) 8-) 8-)
GS staat voor geil speelgoed
PGS

Bericht door PGS »

Ik heb de J1 en de S1. Als je de vizieren niet meerekent zijn het beiden fantastische helmen. De vizieren daar in tegen zijn de minste die ik ooit op een helm had. Dat moeten ze bij Schuberh nog leren fabriceren blijkbaar.
naftje

Bericht door naftje »

Het dampprobleem is een veelbesproken onderwerp, waar ik dus geen last van heb :mrgreen:
Ik rijd bijna dagelijks woon-werk met een K...LT.
Geen anti-dampvizier, geen pinlock, maar om de + drie weken wordt de binnenzijde van het vizier behandeld met anti-damp en de buitenzijde met anti-regen van Rain-X.
En dit werkt zowel bij de Shubert C2 als de AGV... en pakken goedkoper :twisted:
Greetz, JP
Laatst gewijzigd door naftje op 13 apr 2009, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
markos

Bericht door markos »

naftje schreef:Het dampprobleem is een veelbesproken onderwerp, waar ik dus geen last van heb :mrgreen:
Over welke afstand heb je het dan?
naftje schreef:Geen anti-dampvizier, geen pinlock, maar om de + drie weken wordt de binnenzijde van het vizier behandeld met anti-damp en de buitenzijde met anti-regen van Rain-X.
En dit werkt zowel bij de Shubert C3 als de AGV... en pakken goedkoper :twisted:
Greetz, JP
In een c3 zit toch altijd een pinlock?? :mrgreen:
naftje

Bericht door naftje »

markos schreef:
naftje schreef:Het dampprobleem is een veelbesproken onderwerp, waar ik dus geen last van heb :mrgreen:
Over welke afstand heb je het dan?
50 km heen en 50 retour
markos schreef:
naftje schreef:Geen anti-dampvizier, geen pinlock, maar om de + drie weken wordt de binnenzijde van het vizier behandeld met anti-damp en de buitenzijde met anti-regen van Rain-X.
En dit werkt zowel bij de Shubert C3 als de AGV... en pakken goedkoper :twisted:
Greetz, JP
In een c3 zit toch altijd een pinlock?? :mrgreen:
heu correctie, is een C2 :oops: , heb 't maar gelijk gecorrigeerd :wink:
Greetz, JP
markos

Bericht door markos »

Heb ondertussen ook ne mail ontvangen van pinlock zelf. Ze stellen voor dat ik mijn visier opstuur, zodat ze het kunnen nakijken en eventueel vervangen.

Indien dit ook niet helpt, kan ik misschien nog zo'n laagske anti-damp bovenop de pinlock smeren? :-?
rodenburg

Bericht door rodenburg »

Jullie zijn allemaal heetzakken :lol: :lol: :lol:
Ik heb nog nooit geen damp gezien op m'n vizier
Ik rij met een lazer helm
naftje

Bericht door naftje »

rodenburg schreef:Jullie zijn allemaal heetzakken :lol: :lol: :lol:
Ik heb nog nooit geen damp gezien op m'n vizier
Hazo, gij rijdt altijd met uwen helm open dus :wink: :lol: :lol:
Gaby

Bericht door Gaby »

rodenburg schreef:Ik heb nog nooit geen damp gezien op m'n vizier
Ik ook niet, toch niet met mijn Uvex!
Wel met mijn BMW SportIntegral, is met een Pinlock wel zo goed als gedaan.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Nepal

Bericht door Nepal »

Zelf een Schuberth S1 eerst zonder pinlock daarna met, hemelsbreed verschil, geen aandampen meer ook niet met dichtvizier.
Ik vind het wel een gortig van 'de mensen van RAD' als niet hulpvaardig te bestempelen.
Zelf hebben zowel ik als vrienden motorrijders niets anders dan positieve ervaringen met bvb RAD Tienen.
Als je klachten heb over de manier waarop je in een van de winkels wordt geholpen, veralgemeen dit dan niet naar de ganse ploeg.

Gtz,
Laatst gewijzigd door Nepal op 15 apr 2009, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Nepal

Bericht door Nepal »

Moet natuurlijk met dicht vizier zijn!!!!!
Plaats reactie