Moet de motor een landkenmerk dragne ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Isabelle
Contacteer:

Moet de motor een landkenmerk dragne ?

Bericht door Isabelle »

Of hoe noem je dat. :lol:
Maar als je naar't buitenland gaat, moet je dan de B van België achterop geplakt hebben ??

Groetjes,
Isabelle :)
BMW K1200LT, bj1999
Iron Gonzo

Re: Moet de motor een landkenmerk dragne ?

Bericht door Iron Gonzo »

nee

maar VL er op oogt wel mooi :pig:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Isabelle
Contacteer:

Bericht door Isabelle »

OK, merci :D
BMW K1200LT, bj1999
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Dewelke Gonzo :lol:
Afbeelding
of deze
Afbeelding
of den deze
Afbeelding

Bougimain :razz: :razz:
IRON GONZO schreef:nee

maar VL er op oogt wel mooi :pig:
Afbeelding
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Nu ben ik op mijn teen getrapt....

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Dd

Bericht door Dd »

groot gelijk.
we zijn gewoon Belg.
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Oeche Meca Sorry he maat is wel bedoeld als grap, want ja wij zijn gewoon allemaal Belgen punt uit :wink: :wink:

Bougimain
mecapuet schreef:Nu ben ik op mijn teen getrapt....

Gr, meca.
Afbeelding
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

IRON GONZO schreef:nee
Da's kort door de bocht... de Belgische wetgeving schrijft voor dat personen die in het buitenland verblijven en hun wagen daar inschrijven verplicht een landkenteken moeten bevestigen op hun voertuig.

Dat kan in andere landen net zo zijn...

§1. De personen die in het buitenland verblijven mogen in België een voertuig in het verkeer brengen dat ingeschreven is in het buitenland op voorwaarde dat die voertuigen ingeschreven zijn in een lidstaat van de Europese Unie of in een staat die parij is bij één der verdragen inzake het wegverkeer en voor zover zij de nummerplaten dragen voorgeschreven door de wetgeving van de staat waar zij ingeschreven zijn.
Alle voormelde voertuigen moeten bovendien op de achterzijde de letter of letters voeren die door de voormelde verdragen of door de Europese Unie wordt of worden opgelegd om de staat aan te wijzen waar het voertuig is ingeschreven.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Dacht ook al dat het verplicht was.
Ik heb wel de gewoonte als ik ni 100% zeker ben van niet te antwoorden, zou de Gonzo ook eens moeten leren en zeker als moderator!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

De meeste europese landen hebben het landkenmerk op de nummerplaat staan...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

In feite wat gonzo schrijft is juist, vroeger was dit verplicht, maar sind een lange tijd niet meer;
heb dit ook ergens gelezen maar vind het niet meer terug en op mijn werk is een douanedienst en daar zeggen ze mij ook dat het niet meer verplicht is.
Ikzelf ben er niet meer zeker van, ti's van horen zeggen en ergens gelezen.

Bougimain :wink:
Afbeelding
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

bougimain schreef:In feite wat gonzo schrijft is juist, vroeger was dit verplicht, maar sind een lange tijd niet meer;
heb dit ook ergens gelezen maar vind het niet meer terug en op mijn werk is een douanedienst en daar zeggen ze mij ook dat het niet meer verplicht is.
Ikzelf ben er niet meer zeker van, ti's van horen zeggen en ergens gelezen.
Enfin, ik haal net een wettekst aan die uit een bestaande wet komt en dan zeg jij dat gonzo het bij het rechte eind heeft want je hebt het van horen zeggen... :scratch: :scratch:

Even grasduinen in buitenlandse info:
Finland: Elke buitenlander die een motorrijtuig bestuurt moet een geldig nationaal rijbewijs bij zich hebben. Het voertuig zelf dient voorzien te zijn van een landensticker.
Frankrijk: Een landensticker is voor de auto niet verplicht als je de nieuwe Europese nummerborden hebt, waarop de landaanduiding staat. Voor aanhangwagens, fietsdragers en caravans is de NL-sticker of B-zelfklever wel verplicht.]

In België is het landkenteken nog niet voorzien op de nummerplaat (enkel bij aanhangwagens +750 kg en handelaarsplaten).
Voor wie met zijn voertuig niet over de grens rijdt is het ook niet verplicht.

Maar je zal dus op je moto toch een "B" moeten bevestigen wanneer je naar het buitenland gaat.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dat kan toch wel eens tegenvallen als je zonder dat Btje onderweg bent. Zo heb ik het enkele jaartjes terug aan een Italiaanse blauwbloes met veel gebaren mogen uitleggen dat we nog steeds geen europees kenteken hebben. Maar voor hetzelfde geld had ik die gast niet opgemerkt en stak er later een boete in de bus. Of die gast ondertussen bijgeschoold is weet ik niet maar het is nog altijd beter voorkomen dan genezen zegt men. Dus... Gonzoke
Iron Gonzo

Vanguard schreef:Dacht ook al dat het verplicht was.
Ik heb wel de gewoonte als ik ni 100% zeker ben van niet te antwoorden, zou de Gonzo ook eens moeten leren en zeker als moderator!
dus als moderator moet men volgens sommige gewoon zwijgen hier. goe bezig, dat het altijd dezelfde zijn die .....(no comment)
ik heb onlangs nog bijscholing had over verkeer en ADR enz...(ja als logistieker in de transport krijgen wij bijscholing)
toen is gezegd dat dit niet moest.
van daar mijn nee. OP EEN MOTORFIETS

bougi heeft het dus bij het rechte eind
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 07 mar 2009, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

Een B achterop kan ook zo zijn voordelen hebben. Ooit eens tegengehouden in kroatie voor een banale wegcontrole. Door onze blonde manen werden we direkt als Duitsers aanzien :-( en deden ze wat moeilijk. toen we er de aandacht op vestigden dat we uit belgie kwamen en wezen op het B-teken werden wij vriendelijk behandeld en konden we in een "mummie" :wink: van tijd verder gaan.
greetzzz, bart
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

IRON GONZO schreef:... bougi heeft het dus bij het rechte eind
Neen... xantingo.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Weet ge wat Gonzo, ik ga beginnen met gewoon het forum te lezen achter de deur en op niks niet meer te reageren Jawade zeg er zijn er hier die op zeer hete Afbeelding lopen.
En dan hebben ze nog zo van die antwoorden waar ze het topje van u neus zouden afbijten moesten ze kunneN.

Saluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Bougimain
Afbeelding
Iron Gonzo

ewel bougi ik moet u 100% gelijk geven
ik ga nog wat strenger de regels volgen en mijn werk eens tot in de puntjes doen als moderator.
dan kunnen ze nog meer janken en mailkes sturen naar het bestuur en de beheerders om mij zwart te maken.

gelukkig krijg ik meer fan mail prive met vragen allerhande (omdat ze niet meer durven posten), omdat die zelfde meute hier maar blijft onozel doen en mensen prive en openlijk uitschelden of zwart maken.

bij deze is het er eens uit en nu terug on topic :mrgreen:
TRIUMPH TROPHY SE
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ti's niet van strenger te moeten zijn enz.. want sebiet is't nog mijn fout maar verdomme ik begin mij soms toch vragen te stellen als ik sommige topics gewoon lees.
Man man Man a ge zou voor minder op eene zijn bakkes gaan beginnen slaan (letterlijk gesproken) :-|

Bougimain
Afbeelding
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

IRON GONZO schreef:ik heb onlangs nog bijscholing had over verkeer en ADR enz...(ja als logistieker in de transport krijgen wij bijscholing)
toen is gezegd dat dit niet moest.
van daar mijn nee. OP EEN MOTORFIETS
Dat is wel knap, dat ze tijdens een bijscholing ADR en verkeer in de transport gaan zeggen dat zo'n sticker op een motorfiets niet verplicht zou zijn... kan die lesgever dat ook staven met een wettekst?

Ik geef toevallig ook opleidingen in het transport, de logistiek en het verkeer, en wanneer ik iets beweer zorg ik dat er een wettekst achter staat. Anders hou ik mijn mond.
IRON GONZO schreef:bougi heeft het dus bij het rechte eind
Bougi zal het wel bij het rechte eind hebben als hij u gelijk geeft, dat geloof ik ook wel...
bougimain schreef:En dan hebben ze nog zo van die antwoorden waar ze het topje van u neus zouden afbijten moesten ze kunneN.
Ben ik onbeleefd geweest misschien?
IRON GONZO schreef:ewel bougi ik moet u 100% gelijk geven
ik ga nog wat strenger de regels volgen en mijn werk eens tot in de puntjes doen als moderator.
dan kunnen ze nog meer janken en mailkes sturen naar het bestuur en de beheerders om mij zwart te maken.

gelukkig krijg ik meer fan mail prive met vragen allerhande (omdat ze niet meer durven posten), omdat die zelfde meute hier maar blijft onozel doen en mensen prive en openlijk uitschelden of zwart maken.

bij deze is het er eens uit en nu terug on topic :mrgreen:
Wel meneer de moderator, als uw werk als moderator voor 100% goed doen betekent dat iedereen u enkel mag gelijk geven, dan denk ik dat je een ietwat te hoge dunk van jezelf hebt.
Maar doe gerust verder, bij deze is het er nu ook eens uit :mrgreen:
Laatst gewijzigd door xantingo op 07 mar 2009, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Dd

Bericht door Dd »

op de site van het europarlement:

In Europa bestaan momenteel twee verschillende tekens die aangeven uit welk land een auto komt. Er is het witte, ovalen schildje met zwarte letters (met bijv. NL of B), waarover in 1968 het Verdrag van Wenen is gesloten. Dit schildje moet op de achterkant van de auto worden aangebracht en mag niet op de nummerplaat staan. Dan bestaat binnen de EU sinds een paar jaar op de nummerplaat zelf een symbool met de letter(s) van het land en de Europese vlag. Dit symbool werd ingevoerd op initiatief van het EP, dat in een resolutie van 1988 pleitte voor een grotere herkenbaarheid van de EU door bijvoorbeeld de Europese vlag op de kentekens te plaatsen. Een paar landen voeren dit symbool nu, sommige verplicht (Portugal en Ierland) en andere facultatief (Duitsland en Frankrijk). Het probleem is dat landen waarin het ovalen schildje verplicht is, het communautaire teken niet erkennen en zelfs een boete opleggen aan buitenlandse auto's die dit voeren.

moet dus als er geen landenteken in de plaat staat.
maar als Bart zegt dat het niet nodig is - zeker geen plakken.
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Iron Gonzo

Afbeelding
plak hier maar ergens een B op :clown:
of plak je het gewoon op uw nrplaat boven de andere letters :?: :lol:
TRIUMPH TROPHY SE
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Nu trek je het in het belachelijke...

Wanneer de wet stelt dat de sticker verplicht is is de sticker verplicht.

Waar je hem kleeft is jouw probleem...
Iron Gonzo

Wel meneer de moderator, als uw werk als moderator voor 100% goed doen betekent dat iedereen u enkel mag gelijk geven, dan denk ik dat je een ietwat te hoge dunk van jezelf hebt.
Maar doe gerust verder, bij deze is het er nu ook eens uit
nee ik heb niet altijd gelijk en ik heb geen hoge dunk van mij zelf.
het gaat erom dat het altijd dezelfde zijn die eerst zitten te melken op een onderwerp of een topic die gepost wordt door nieuwe en die bestaat toevallig al...enz voorbeelden.
zonder dat ze zelf een antwoordt geven op een vraag.
dus dan maar ook de topic starter of antwoorder zwart maken en zo de boel om zeep helpen.

dat er hier veel wegblijven of niets meer durven posten omdat er toch geen zinnig antwoordt uit komt is voor mij al zeer lang geen raadsel meer.
die posten dan via mail. (en dagelijks zit mijn mailbox redelijk gevuld)
en dat die enkelingen die wegblijven door mijn uitleg of soms grap, tja dat is bij iedereen wel zo dat ze liefhebbers hebben en niet.
TRIUMPH TROPHY SE
Iron Gonzo

xantingo schreef:Nu trek je het in het belachelijke...

Wanneer de wet stelt dat de sticker verplicht is is de sticker verplicht.

Waar je hem kleeft is jouw probleem...
ik kan zo nog meer foto's posten zonder in belachelijke te gaan.
zeg dan waar je de sticker gaat plakken, inplaats van geen antwoord te geven.

moeten de constructeurs dan de motorfiets anders gaan bouwen voor Belgie?
TRIUMPH TROPHY SE
Plaats reactie