De volledige set bestaat uit koffers, kofferdragers, en kofferdragerdragers. Deze laatste is het enige wat permantent op je moto gemonteerd blijft.
--> Montage van de kofferdragerdragers: (10 minuten werk)
1 steun (zwart) achteraan, onder de nummerplaat
2 steunen aan elke zijde (zilvergrijs)

Opmerkingen:
- Ik had mijn BMW bagagedrager er een tijdje geleden afgehaald, maar voor de montage van de kofferdragerdragers moet deze ertussen:

Een langere "spacer" gebruiken volstaat om deze dragers ook zonder de vliegende schotel te monteren, maar die had ik niet liggen. Misschien later
- De kofferdragerdragers zijn niet compatibel met de Wunderlich rear Mudguard. Dit los ik binnenkort op door een stukje uit die mudguard te snijden
--> Assemblage van de steunpunten op de kofferdrages (2 minuten werk)
(deze verwijderbare dragers kunnen ook voor andere koffers gebruikt worden, in dat geval monteer je andere steunpunten)

--> Monteren van de kofferdragers op de kofferdragerdragers (2 minuten werk elke keer je de koffers gebruikt)

De kofferdragers zijn dunner in diameter dan wat wettelijk toegelaten is voor uitsteeksels op een moto. Daarom mag je er niet mee rondrijden zonder de koffers erop. Dit verwijderen is echter heel snel gebeurd (1 minuut)
--> Monteren van de koffers op de kofferdragers (2 minuten werk)

Ze hebben mij de foute linkerkoffer opgestuurd: Ik had voor links de 37L besteld, rechts de 45L, om zo het assymetrische tgv van de uitlaat op te lossen. Deze worden binnenkort omgewisseld, maar ik heb hem er toch effe opgehangen om aan te tonen dat 2 keer 45L toch echt niet handig is.
Nog enkele foto's:

Zonder koffers en zonder kofferdragers:

De binnentassen:

--> Ook dit zijn 2 verschillende, deze worden ook binnenkort gelijkgezet.
Handig aan deze binnentassen is dat er standaard draagriemen aanzitten, en ook 2 riemen om hem als rugzak te gebruiken. De zakken zelf zijn niet waterdicht, maar de koffers wel.
Als ik de 37L heb zet ik er nog een paar fotootjes bij!
wouter

) vermits die er enkel zou opkomen als ik met duo ga rijden, en ik niet in't veld ga crossen met de duo erop.
) vermits die er enkel zou opkomen als ik met duo ga rijden, en ik niet in't veld ga crossen met de duo erop.

. Langs de andere kant zorgt deze extra afstand er wel voor dat mijn koffer minder warm zal worden... we zien wel.
. Langs de andere kant zorgt deze extra afstand er wel voor dat mijn koffer minder warm zal worden... we zien wel.