bike design

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LDK

bike design

Bericht door LDK »

Ik ben op het salon langs geweest bij Bike Design
Heeft iemand ervaring met het volgende :
- Windscherm Vario -Touring
- Confortzadel - ombouw van het origeneel zadel in dit gel zadel

Alvast bedankt
Luc
Coké

Re: bike design

Bericht door Coké »

De GS van onze stand wordt binnenkort met een standaard exemplaar vergeleken... In Motoren & Toerisme, als ik me niet vergis... Dan zal je alle info krijgen... Wat ik je kan meegeven...

Zelf heb ik het Vario-Touring scherm al getest op een Z1000, Multistrada, DL1000 en 650 en Transalp... Werkt zoals het hoort te zijn, kan er niet echt meer over zeggen. :razz: Suzuki en Kawasaki hebben dit scherm trouwens in hun originele accessoirelijst opgenomen en ze brengen het daar niet onder de naam MRA, maar onder hun eigen merknaam uit... Moet zijn dat zij er alvast ferm in geloven... :-) Check ook de flikken-GTR1400's, die hebben ook de spoiler op het OEM Kawa toerscherm...

Met de Top Saddlery comfortzadels heb ik nog geen persoonlijke ervaring, maar ik heb er vertrouwen in... We leveren geregeld aan de Federale Politie voor hun FJR's, Pan's en GTR's. Dat zijn anders wel redelijk kritische klanten, dus kan gelden als referentie. :-P
We hebben trouwens al meer dan een Wunderlich zadel binnen gekregen met de vraag het om te vormen naar een Top Saddlery comfortzadel. :wink:

Vragen :arrow: SHOOT :grin:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

De MRA vario touring op mijn GS1150 was bijna perfect. zo goed als geen turbulentie, makkelijk 140-160 met open vizier....
Is nadien naar Bob De Meyer verkocht en die was er ook tevreden van denk ik.Geen idee hoe het op een 1200 is. De 1200 heeft wel heeeeeeel veel turbulentie. Doe de ruit er maar eens af en doe een ritje...geen windbescherming, maar ook geen turbulentie meer....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
TAF

Bericht door TAF »

Had op mijn GSA1150 ook een varioscherm en ik vond het dik in orde, is wel van persoon tot persoon verschillend door lichaamslengte. :grin:Turbulentie=om zot van te worden.
Heb nu op de 1200 ook een opzetstukje staan en werkt perfect.
CIAO TAF
GS 1150 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
Coké

Bericht door Coké »

Bevestiging gekregen...
Volgende week speelt Motoren & Toerisme "onze" GS uit tegen een standaard exemplaar. Hou dat boekje dus maar in de gaten voor objectieve commentaren, want die mannen hebben niet de neiging ons te sparen, hebben we al gemerkt... :wink:

Ze zullen dan een oordeel kunnen vellen over Hyperpro vering, een Rapid Bike injectiemodule, het Top Saddlery zadel, het MRA Vario-Touring scherm, Laser Duo-Tech demper, Zadi RTS bandentemperatuur- en drukmeter, MFW spiegels en Moto-Master Flame remschijven...
Dirk Pauwels

Coké schreef:Bevestiging gekregen...
Volgende week speelt Motoren & Toerisme "onze" GS uit tegen een standaard exemplaar. Hou dat boekje dus maar in de gaten voor objectieve commentaren, want die mannen hebben niet de neiging ons te sparen, hebben we al gemerkt... :wink:

Ze zullen dan een oordeel kunnen vellen over Hyperpro vering, een Rapid Bike injectiemodule, het Top Saddlery zadel, het MRA Vario-Touring scherm, Laser Duo-Tech demper, Zadi RTS bandentemperatuur- en drukmeter, MFW spiegels en Moto-Master Flame remschijven...
Ben es benieuwd. Iemand die een oude video cassette doos opensnijdt en tussen handkap en spiegel plakt om meer bescherming te hebben bij een GS800 (en dat ook nog eens in een motoboekske publiceert) moet een getunede GS1200 gaan beoordelen? pas maar op da je geen homemade RT terug krijgt...... :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Coké

Bericht door Coké »

Lol, o jee, 'k zal maar een begeleidend briefje opstellen om te zeggen wat al dan niet mag... :lol:

We hebben zonet de RT die bij ons op de stand in Brussel stond ook aan onze "specials" toegevoegd, maar die wordt niet getest. ;)

http://www.bd-specials.com/pagina%27s/RT1200.htm
Laatst gewijzigd door Coké op 02 feb 2009, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Bike Designe zijne nikkel is precies gevallen dat er bij de Duitsers meer poen te rapen valt dan bij de jappen :lol: :lol:
Coké

Bericht door Coké »

't Is maar dat nu BMW zich wat sportiever begint te profileren, we er op tijd willen bij zijn he. :-P
Sinds Wunderlich trouwens onze valblokken verkoopt (al enkele honderden op minder dan een jaar tijd), kunnen we er ook niet anders dan ons er vollenbak achter scharen. :lol:
Vroeger hadden we ook veel minder spul specifiek voor de BMW's. :-)
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

@Coké => die Xenon op de RT, geeft deze géén "lampf"-melding , hebben jullie ontstoorkabels gebruikt of niet ? -de prijs op jullie site is dat voor 1 of 2 ballasten (RT = 2 x H7) ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Coké

Bericht door Coké »

Geen ontstoorkabels nodig en een foutmelding moet je ook niet verwachten. Onze xenon kits met mini-ballasten trekken bij de opstart maar 4A, dus de motor merkt niet echt dat er iets veranderd is. Onze kits met grote ballast trekken 10A, dus dat valt op en dan zit je wel met een probleem. Neem dus de kits met mini-ballast en je zit perfect safe. :-)

De prijs op de site is per stuk (1 lamp, 1 ballast). :wink:
Dirk Pauwels

JohanDB schreef:Bike Designe zijne nikkel is precies gevallen dat er bij de Duitsers meer poen te rapen valt dan bij de jappen :lol: :lol:
Is nie moeilijk, iedereen die vroeger met ne jap reed rijdt nu met nen beemer.... :-)

Spijtig da BD geen spullen voor Tiger of KTM heeft, met het goedkope pond is het anders de moment om te bestellen in the UK.
dxamet

Bericht door dxamet »

Coké schreef:Sinds Wunderlich trouwens onze valblokken verkoopt

Hoe? De motor van mijnen beemer IS gewoon twee grote valblokken van 565cc.
groeten,
dixamet
:salut:dxamet
Coké

Bericht door Coké »

Lol, maar de K1200R en F800S/GS zijn daar niet mee gezegend. :razz:
Vandaar. :razz:
RBee

Bericht door RBee »

@ Coké: Bestaan er valblokken voor een R1150R van 2002 :?:

Op de site niets gevonden(kan natuurlijk aan mij liggen).
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Coké

Bericht door Coké »

Nee, sorry, voor de R serie hebben we geen blokken... Moeilijke kader om blokken op te proberen zetten. :razz:
En door de uitstekende cilinders zouden de valblokken zo lang moeten zijn, dat het hefboomeffect te groot wordt... Niet echt bedrijfszeker dus. :razz:
PP

Bericht door PP »

Een vriend van mij had zo 'n vario-touring scherm (met een verstelbaar spoilertje) op zijn Transalp. Hij was daar ni echt content van. Ikzelf had het varioscherm (scherm bestaande uit twee delen waarvan het bovenste in de hoogte verstelbaar is) op mijn Africa Twin en was daar serieus van in de wolken. Ik heb bovenop het originele scherm van mijn GS1200 een aftermarket spoilertje gezet en ben daar toch niet echt tevreden over. Het geeft minder turbulentie maar toch nog teveel naar mijn zin. Ik overweeg nu dus om zo 'n varioscherm van MRA op mijn GS1200 te zetten. Iemand daar ervaring mee ?
PP
hier zie je beide schermen : http://www.mrashop.de/mrashop/cmsAction ... &idcat=219
Am I part of the disease?
PP

Bericht door PP »

Coké

Bericht door Coké »

Wel, PP, een van onze vertegenwoordigers heeft het Vario-Touring scherm op zijn Trans(zw)alp 600 en die vond het (samen met Hyperpro veren) de beste investering die hij al gemaakt had op die moto. Een scherm hangt toch altijd wat af van de grootte van een mens he. :-) Hij is zo'n meter 92, geschat...

Voor het Varioscherm dat je daar aanhaalt, heb ik trouwens nog een leuke referentie: de federale politie. Bij een vergelijkingstest 2-3 jaar terug hebben ze alle schermen die ze voor hun FJR1300's konden krijgen verzameld en getest... Rarara welk scherm er als beste uit kwam en waarvan ze dus (midden vorig jaar, structuurinertie :-P) 75 exemplaren ineens besteld hebben. ;-)
PP

Bericht door PP »

Het varioscherm van MRA misschien :bshelp:
Plaats reactie