turkije-rhodos-lesbos
Moderator: GVN
					Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
	Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
- 
				desertfreak
- Contacteer:
turkije-rhodos-lesbos
iemand ervaring met moto naar rhodos en lesbos,liefst langs joegoslavie(allee ex,maar you've got the picture) zo naar griekenland turkije en ergens nog wa boten zekers?
alle info welkom

alle info welkom
ADV 2014
R100/7 caferacer
R100GS padak
R100GS padak marlboro

R100/7 caferacer
R100GS padak
R100GS padak marlboro
Re: turkije-rhodos-lesbos
ikke niet, maar volgende zomer rijd ik naar Turkije. Heen langs Italie Griekenland, terug langs ex joegoslavie, waarschijnlijk. Dus als je me voor bent, laat maar weten hoe het was. Ben je van plan je moto over te zetten naar die eilanden? M.i. veel goedkoper om daar iets te huren...
T

T
@demito
Jij doet ongeveer hetzelfde als ik maar dan in omgekeerde richting. Ga je alleen?demito schreef:ikke niet, maar volgende zomer rijd ik naar Turkije. Heen langs Italie Griekenland, terug langs ex joegoslavie, waarschijnlijk. Dus als je me voor bent, laat maar weten hoe het was. Ben je van plan je moto over te zetten naar die eilanden? M.i. veel goedkoper om daar iets te huren...
T
Gr,
Vincent
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.

Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Re: @demito
Nope, met mijn madam deze keer. Ze rijdt nu al met een L en ze zit supersexy op dat dakarkeVinny schreef:Jij doet ongeveer hetzelfde als ik maar dan in omgekeerde richting. Ga je alleen?demito schreef:ikke niet, maar volgende zomer rijd ik naar Turkije. Heen langs Italie Griekenland, terug langs ex joegoslavie, waarschijnlijk. Dus als je me voor bent, laat maar weten hoe het was. Ben je van plan je moto over te zetten naar die eilanden? M.i. veel goedkoper om daar iets te huren...
T
Gr,
Vincent

Ervaring van mei dit jaar:desertfreak schreef:iemand ervaring met moto naar rhodos en lesbos,liefst langs joegoslavie(allee ex,maar you've got the picture) zo naar griekenland turkije en ergens nog wa boten zekers? alle info welkom
Halle - Ancona: 1450 km
Om 16:00 Ancona - Patras (Igoumenitsa kan ook, maar ik denk dat de prijs hetzelfde is): 79 € (50/pers. dek, 29/moto)
Patras - Pireus: 240 km
Oversteek naar Turkije kan vanuit Chios (Samos Niet) Dus Pireus - Chios 36 € (16/pers. dek, 20/moto)
Chios - Cesme (TR): 50 € (25/pers, 25/moto)
In Ancona kun je een H/T-ticket nemen met open (datum) terugreis: 55 € (35/pers, 20/moto)(tegen de 79 € van de heenreis)
Nog enkele prijzen ter info ts Griekse eilanden.
Pireus-Syros: 45 € (26/pers, 19/moto)
Syros - Samos: 46 € (31/pers, 15/moto)
Samos - Chios: 19 € (10/pers, 9/moto)
Chios - Cesme(TR): dagelijks
Dagelijks boten vanuit Pireus naar heel veel eilanden.
Tussen de eilanden onderling: om de 2/3 dagen
trikke
Heb je dit allemaal op voorhand gepland en geboekt ? Via 't internet of via reisagentschap ?
Wij plannen nl. ook een reis naar Turkije in augustus.

Wij plannen nl. ook een reis naar Turkije in augustus.

BMW K1200LT, bj1999

turkije-rhodos-lesbos
Wij hadden niets geboekt. Maar we zijn dan ook in mei (2008) geweest: belange niet druk.
Gepland wel. Maar het is wel anders uitgedraaid. Wij dachten in Pireus de boot naar Chios te nemen en van daaruit naar TR. Maar wij kwamen aan in Pireus op zaterdag (late namiddag) van PaasWE (Orthodoxe Pasen - valt niet te samen met onze Pasen) Geen boot meer naar Chios vóór maandag. 2 dagen in en rond Pireus zinde ons niet. Dus de boot genomen naar Syros vanwaar we op maandag de boot konden nemen naar Samos. Vanuit Samos zijn er dagelijks oversteken naar TR (Kucadaci). Toen we maandag op Samos aankwamen was er 's anderendaags wel een boot naar TR. Maar, die nam GEEN voertuigen aan boord.
Weer 2 dagen later konden we een boot nemen vanop Samos naar Chios. Vanwaar we dan 's anderendaagsmorgens de boot naar Cesme (TR) namen. Na 5 dagen omzwervingen op griekse eilanden zijn we toch in Turkije geraakt. Pas op, die griekse eilanden waren wel heel leuk om te verblijven en rond te rijden. Maar als het de bedoeling is van naar Turkije en daarna nog naar Syrië te trekken verlies je wel veel tijd. Maar uiteindelijk zijn we relax toch overal geweest waar we dachten te gaan.
Ivm met de boten in Griekenland: we hadden van thuis uit de nodige inlichtingen genomen via internet en toeristisch bureau. Maar ja van orth. pasen wisten wij niets en de overzet samos-kucadaci voor voertuigen vaarde nog in aug. 2007.
Verschiet niet: de boten tussen de griekse eilanden zijn ferries, de een al wat groter dan de andere, de een al wat properder dan de andere.

De overzet naar Turkije vanuit Chios: 4 motos en 3 autos en 't spel zit vol

veel voorbereidingsplezier
trikke

Gepland wel. Maar het is wel anders uitgedraaid. Wij dachten in Pireus de boot naar Chios te nemen en van daaruit naar TR. Maar wij kwamen aan in Pireus op zaterdag (late namiddag) van PaasWE (Orthodoxe Pasen - valt niet te samen met onze Pasen) Geen boot meer naar Chios vóór maandag. 2 dagen in en rond Pireus zinde ons niet. Dus de boot genomen naar Syros vanwaar we op maandag de boot konden nemen naar Samos. Vanuit Samos zijn er dagelijks oversteken naar TR (Kucadaci). Toen we maandag op Samos aankwamen was er 's anderendaags wel een boot naar TR. Maar, die nam GEEN voertuigen aan boord.
Weer 2 dagen later konden we een boot nemen vanop Samos naar Chios. Vanwaar we dan 's anderendaagsmorgens de boot naar Cesme (TR) namen. Na 5 dagen omzwervingen op griekse eilanden zijn we toch in Turkije geraakt. Pas op, die griekse eilanden waren wel heel leuk om te verblijven en rond te rijden. Maar als het de bedoeling is van naar Turkije en daarna nog naar Syrië te trekken verlies je wel veel tijd. Maar uiteindelijk zijn we relax toch overal geweest waar we dachten te gaan.
Ivm met de boten in Griekenland: we hadden van thuis uit de nodige inlichtingen genomen via internet en toeristisch bureau. Maar ja van orth. pasen wisten wij niets en de overzet samos-kucadaci voor voertuigen vaarde nog in aug. 2007.
Verschiet niet: de boten tussen de griekse eilanden zijn ferries, de een al wat groter dan de andere, de een al wat properder dan de andere.

De overzet naar Turkije vanuit Chios: 4 motos en 3 autos en 't spel zit vol

veel voorbereidingsplezier
trikke
oei ... dat liep dan een heel klein beetje mis. Best dus de eventuele maatschappijen vooraf contacteren om te vragen hoe of wat. 
wij zijn eigenlijk van plan om helemaal tot in Turkije te rijden.

wij zijn eigenlijk van plan om helemaal tot in Turkije te rijden.

BMW K1200LT, bj1999