gewaagd?
Moderator: GVN
gewaagd?
misschien een gewaagd onderwerp maar het zal misschien een ander beeld geven over de 1200 GS- GSA
vraag 1 : zou je nog een 1200 GS of GSA kopen?
vraag 2 : Heb je je bedenkingen over de nieuwe 1200 gs of gsa?
vraag 3 : indien er terug een model à la 1150 moest komen zou je die dan kopen?
op 1 kan ik niet antwoorden
op 2 zeg ik JA
op 3 zeg ik JA
vraag 1 : zou je nog een 1200 GS of GSA kopen?
vraag 2 : Heb je je bedenkingen over de nieuwe 1200 gs of gsa?
vraag 3 : indien er terug een model à la 1150 moest komen zou je die dan kopen?
op 1 kan ik niet antwoorden
op 2 zeg ik JA
op 3 zeg ik JA
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
Iron Gonzo
Re: gewaagd?
op 1.2.3 kan ik niet antwoorden
moest het enkel om de R1200 serie gaan.
zou ik terug een ST kopen = JA
moest het enkel om de R1200 serie gaan.
zou ik terug een ST kopen = JA
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Wulf
1 JA
2 JA
3 NEE
2 JA
3 NEE
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
1 - JA
2 - NEE
3 - NEE
Er zijn ook nog tevreden GS / GSA rijders
2 - NEE
3 - NEE
Er zijn ook nog tevreden GS / GSA rijders
-
In Extremo
- Contacteer:
1 - Ja
2 - Nee, speciaal een nieuwe gekocht omwille van de veranderingen (2008)
3 - Nee
Ik weet niet hoe relevant mijn antwoord is na 2 maanden en 5.000 km, maar nog altijd kontent met deze aankoop.
Ik weet waarom ik deze motor heb gekocht, met zijn pluspunten en ook minpunten.
Groetjes,
Michel
2 - Nee, speciaal een nieuwe gekocht omwille van de veranderingen (2008)
3 - Nee
Ik weet niet hoe relevant mijn antwoord is na 2 maanden en 5.000 km, maar nog altijd kontent met deze aankoop.
Ik weet waarom ik deze motor heb gekocht, met zijn pluspunten en ook minpunten.
Groetjes,
Michel
-
J-P
- Contacteer:
1. Nee
2 Ja
3. Ja, sterker nog, ik heb binnen nu en een paar weken weer een 1150, van mezelf. Een 1200 komt er hier niet meer in.
2 Ja
3. Ja, sterker nog, ik heb binnen nu en een paar weken weer een 1150, van mezelf. Een 1200 komt er hier niet meer in.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
1) Zeer zeker JA
2) Neen
3) onmogelijk te beantwoorden , geen ervaring met 1150
Tevreden 1200GS'er, zonder negatieve ervaringen
2) Neen
3) onmogelijk te beantwoorden , geen ervaring met 1150
Tevreden 1200GS'er, zonder negatieve ervaringen
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
Dirk Pauwels
1. Nee, ik heb genoeg van die tupperware toestanden en de nieuwe zijn blijkbaar nog slechter dan model 2004/2005...
2. Ja, ziet er degelijk uit maar is het niet
3. Mja, Vraag 3 is een beetje raar hé, de 1150 is ondertussen wel een beetje gedateerd wat looks betreft, maar als je bedoeld dat als BMW terug een betrouwbare boxer op de markt zou brengen, of ik die dan zou kopen?
Ja, als de prijs niet overdreven hoog is en als hij zijn waarde goed houdt....Liever iets minder vermogen en betrouwbaar dan veel vermogen waar ik toch maar 3/4 van gebruik en delicate mechaniek.....
voorlopig wacht ik nog even tot ik met een GS800 heb kunnen rijden, en dan hak ik de knoop door.
- GS1200 houden en riskeren dat ik alsnog een hoop miserie krijg (ondertussen 50k km en geen problemen, maar kunnen nog komen) terwijl ik geen recht meer heb op garantie,
- een GS800 kopen, het wordt 99 % zeker geen 1200 meer
- iets anders dan een BMW kopen....
2. Ja, ziet er degelijk uit maar is het niet
3. Mja, Vraag 3 is een beetje raar hé, de 1150 is ondertussen wel een beetje gedateerd wat looks betreft, maar als je bedoeld dat als BMW terug een betrouwbare boxer op de markt zou brengen, of ik die dan zou kopen?
Ja, als de prijs niet overdreven hoog is en als hij zijn waarde goed houdt....Liever iets minder vermogen en betrouwbaar dan veel vermogen waar ik toch maar 3/4 van gebruik en delicate mechaniek.....
voorlopig wacht ik nog even tot ik met een GS800 heb kunnen rijden, en dan hak ik de knoop door.
- GS1200 houden en riskeren dat ik alsnog een hoop miserie krijg (ondertussen 50k km en geen problemen, maar kunnen nog komen) terwijl ik geen recht meer heb op garantie,
- een GS800 kopen, het wordt 99 % zeker geen 1200 meer
- iets anders dan een BMW kopen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
1) Ja: als de prijs wat zakt zou ik hem weer kopen.
2) Bedenking: waar stopt het? Elk jaar een zogezegde verbetering, dan vraag ik me af ten koste van wat dan. Bvb nieuwe versnellingsbak komt niet overeen met de kleine stijging van de meerprijs. Ten koste van wat zou dit zijn. Zo zijn er nog zaken aan de nieuwe GS (A)
3)1150 zeker niet, we hebben ze hier alletwee, maar als ik met die van I rijd ben ik toch tevreden dat ik weer op de mijne kan hoor. De 1200 rijd veel beter. De looks zijn mij gelijk, die van I vind ik minstens even mooi.
Minpunt aan de Gs, tis een vuil machien. Ik gebruik hem dagelijks voor mijn bezoeken. Als het regent moet ik bij vele mensen in de gang blijven staan druppen. Iets minder water dat er langs alle kanten uitkomt zou fijner zijn, maar ja daarvoor zou ik dan geen RT willen want dit is zowat de lelijkste moto die er op dit moment rondbolt.
J
2) Bedenking: waar stopt het? Elk jaar een zogezegde verbetering, dan vraag ik me af ten koste van wat dan. Bvb nieuwe versnellingsbak komt niet overeen met de kleine stijging van de meerprijs. Ten koste van wat zou dit zijn. Zo zijn er nog zaken aan de nieuwe GS (A)
3)1150 zeker niet, we hebben ze hier alletwee, maar als ik met die van I rijd ben ik toch tevreden dat ik weer op de mijne kan hoor. De 1200 rijd veel beter. De looks zijn mij gelijk, die van I vind ik minstens even mooi.
Minpunt aan de Gs, tis een vuil machien. Ik gebruik hem dagelijks voor mijn bezoeken. Als het regent moet ik bij vele mensen in de gang blijven staan druppen. Iets minder water dat er langs alle kanten uitkomt zou fijner zijn, maar ja daarvoor zou ik dan geen RT willen want dit is zowat de lelijkste moto die er op dit moment rondbolt.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Vraag 1 neen.Na bijna vijftien jaar boxeren (zonder de oude 80G/Smee te tellen) is mijn liefde serieus bekoeld...
Vraag 2 Ja...Stilvallen zonder reden...platte accu reeds vervangen in garantie maar je staat steeds te kijken op de meest ongelukkige momenten...peperkoeken remblokken die 2000km meegaan (voor een prijsvan....
)Kortom altijd kleine rommel die ik vroeger nooit gekend heb...Gelukkig blijft de grote rommel hier nog steeds afwezig.Maar ja het rijdt nog altijd veel beter dan de rest...
Vraag 3 Heb er eentje gehad van 2002 nooit problemen gehad maar roeste als een fiat uit de jaren zeventig...Dus was de kwaliteit ook al niet meer zoals bij mijn twee vorige 1100GSen....Maar liever roesten en rijden dan blinken en in de garage te staan lijden!!! Dus ja
Vraag 4...
Ja ik heb lang gewacht om de bestaande polemiek niet verder op te drijven maar eigenlijk (na al wat ik hier al gelezen heb) is het mischien het moment om met veel mensen die al lang (meer dan15jaar bmw rijden) eens duidelijk te stellen door eigen ervaringen dat de kwaliteit de laatste jaren echt overhelt naar
vul zelf maar aan!
Vraag 2 Ja...Stilvallen zonder reden...platte accu reeds vervangen in garantie maar je staat steeds te kijken op de meest ongelukkige momenten...peperkoeken remblokken die 2000km meegaan (voor een prijsvan....
Vraag 3 Heb er eentje gehad van 2002 nooit problemen gehad maar roeste als een fiat uit de jaren zeventig...Dus was de kwaliteit ook al niet meer zoals bij mijn twee vorige 1100GSen....Maar liever roesten en rijden dan blinken en in de garage te staan lijden!!! Dus ja
Vraag 4...
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Vraag 1: kan ik niet antwoorden
Vraag 2: Ja
Vraag 3: Ja, t'is daarom dat bij de GS1100 blijf
Mvg Motard de l'Allier
Vraag 2: Ja
Vraag 3: Ja, t'is daarom dat bij de GS1100 blijf
Mvg Motard de l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
YOO
1: Ja, als 't een nieuwe is, en ik de verlengde garantie kan hebben, anders zou ik er nog niet aan denken
2: Ja, 't is 't één achter 't ander dat lijkt te mankeren, heb zelf al genoeg prutsen gehad, en ergens verwacht ik op den duur nog andere. 't Eens zo aanwezige vertrouwen in de 1200 is weg, zo simpel is 't.
3: Euh, heb me net een 1150GSA gekocht, gewoon omdat de 1200 nieuw véél te duur is, en een 1150GSA evenveel plezier biedt, voor minder geld, en toch wel stukken betrouwbaarder is. Volmondig ja dus
Grtz, Philip!
1: Ja, als 't een nieuwe is, en ik de verlengde garantie kan hebben, anders zou ik er nog niet aan denken
2: Ja, 't is 't één achter 't ander dat lijkt te mankeren, heb zelf al genoeg prutsen gehad, en ergens verwacht ik op den duur nog andere. 't Eens zo aanwezige vertrouwen in de 1200 is weg, zo simpel is 't.
3: Euh, heb me net een 1150GSA gekocht, gewoon omdat de 1200 nieuw véél te duur is, en een 1150GSA evenveel plezier biedt, voor minder geld, en toch wel stukken betrouwbaarder is. Volmondig ja dus
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
1. Nee. Dit is mijn tweede R12GS, en ik ben tevreden, maar een derde zou overkill zijn. Misschien wordt de volgende een heel ander type moto, of geen BMW. Zowiezo geen BMW in de eerste productiejaren.
2. Ja. Bedenkingen : de eerste R12GS was een ramp (zie ook http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =Storingen) waar ik echter wél een goede inruilprijs voor kreeg. De tweede is beter, maar heeft al wat kleine akkefietjes gehad. Mijn huidige dealer is véééél klantvriendelijker en het wordt zonder morren opgelost. Het grootste bezwaar is : het kost mij steeds vrije tijd, en daarvan heb ik er te weinig.
3. Nee. De 1150 is een mooie machiene waar ik al eens verliefd heb naar staan kijken, maar voor mij geen electrische rembekrachtiging meer. Verder : terug naar het verleden ? I don't think so. Behalve als het om de teloorgegane BMW kwaliteit gaat.
2. Ja. Bedenkingen : de eerste R12GS was een ramp (zie ook http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =Storingen) waar ik echter wél een goede inruilprijs voor kreeg. De tweede is beter, maar heeft al wat kleine akkefietjes gehad. Mijn huidige dealer is véééél klantvriendelijker en het wordt zonder morren opgelost. Het grootste bezwaar is : het kost mij steeds vrije tijd, en daarvan heb ik er te weinig.
3. Nee. De 1150 is een mooie machiene waar ik al eens verliefd heb naar staan kijken, maar voor mij geen electrische rembekrachtiging meer. Verder : terug naar het verleden ? I don't think so. Behalve als het om de teloorgegane BMW kwaliteit gaat.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
-
Jan en Greet
1:ja,zeker...heb nog geen enkel serieus probleem gehad,op peperkoeken achterremblokken na!
2:nee,is daar dan reden toe?Toegegeven,deze heeft wel wat meer electronica en een ondertussen twijfelachtige reputatie opgebouwd,maar in mijn geval:zie 1
3:nee,en een stap terug zetten,nee bedankt...deze rijdt véél beter,soepeler en alle dagen vlotter!
2:nee,is daar dan reden toe?Toegegeven,deze heeft wel wat meer electronica en een ondertussen twijfelachtige reputatie opgebouwd,maar in mijn geval:zie 1
3:nee,en een stap terug zetten,nee bedankt...deze rijdt véél beter,soepeler en alle dagen vlotter!
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Vraag 1. Neen, model 'ligt' me niet (en ik geraak met mijn korte benen nie aan de grond)
Vraag 2. Geen ervaring mee, dus geen mening.
Vraag 3. Neen, zie reden vraag 1.
Vraag 2. Geen ervaring mee, dus geen mening.
Vraag 3. Neen, zie reden vraag 1.
Lid van BMW MC Vlaanderen
04/2008: R850R - 07/2013: R1200R Classic
04/2008: R850R - 07/2013: R1200R Classic
Hallo,
Heb men R1200GSA (model 2009) sinds 27/09 staan al 1.300 Km op de teller, voor mij is dit echt een prachtige
motor en veel fun op het gebied van rijden.
Heb een full option dus alles electronisch en ook de vering en daar het nieuw is voor me test ik alles uit
en op dit ogenblik geen enkel mankement gevonden. Ik rij winter en zomer, heb ook alle berichten gelezen alvorens tot
men aankoop over te gaan maar ben ervan overtuigd dat me geen problemen gaan overkomen.
Men vorige motor was een Yamaha FZ1S Fazer een van de eerste van het nieuwe model heb daar 77.000 Km mee gereden zonder
een probleem of een drup olie te gebruiken en ik kan jullie verzekeren als je op het motorforum leest wat er sommige
met die motor meegemaakt hebben dit nog 10 maal erger is wat op dit forum staat.
Dus tot het tegendeel bewezen is is dit voor mij de beste motor die er bestaat.
Heb men R1200GSA (model 2009) sinds 27/09 staan al 1.300 Km op de teller, voor mij is dit echt een prachtige
Heb een full option dus alles electronisch en ook de vering en daar het nieuw is voor me test ik alles uit
en op dit ogenblik geen enkel mankement gevonden. Ik rij winter en zomer, heb ook alle berichten gelezen alvorens tot
men aankoop over te gaan maar ben ervan overtuigd dat me geen problemen gaan overkomen.
Men vorige motor was een Yamaha FZ1S Fazer een van de eerste van het nieuwe model heb daar 77.000 Km mee gereden zonder
een probleem of een drup olie te gebruiken en ik kan jullie verzekeren als je op het motorforum leest wat er sommige
met die motor meegemaakt hebben dit nog 10 maal erger is wat op dit forum staat.
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black
K1600GT
K1600GT
Mijn gsa doet het tot nu toe prima, ik heb dus geen enkele reden om ook maar naar iets anders uit te kijken. Foei, ik zou niet durven 
-
Dirk Pauwels
Kwil je niet ontmoedigen, maar tenzij model 2009 stukken beter is dan de voorgaande modellen (hopelijk is het dat ook) zou dat tegendeel er wel eens sneller aan kunnen komen dan je denkt....Ik ken veel GS(A)/RT 1200 gasten, waarvan er veel zelfs niet op het forum zitten, die allemaal ongeveer identieke problemen kennen....Laat ons hopen dat je hiervan gespaard blijft. Een pulleke olie zul je daarentegen wel nodig hebben......Dominique schreef:Hallo,
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels schreef:
Kwil je niet ontmoedigen, maar tenzij model 2009 stukken beter is dan de voorgaande modellen (hopelijk is het dat ook) zou dat tegendeel er wel eens sneller aan kunnen komen dan je denkt....Ik ken veel GS(A)/RT 1200 gasten, waarvan er veel zelfs niet op het forum zitten, die allemaal ongeveer identieke problemen kennen....Laat ons hopen dat je hiervan gespaard blijft. Een pulleke olie zul je daarentegen wel nodig hebben......
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
... blijkbaar kunnen sommigen al niet meer verdragen dat er WEL tevreden bmw rijders bestaan!
-
In Extremo
- Contacteer:
Als iedereen die wel tevreden is over zijne bmw een posting zou doen ...
ik vrees dat je tijd te weinig hebt om dat allemaal gelezen te krijgen.
Mijn gedacht hierover.
Groetjes,
Michel
ik vrees dat je tijd te weinig hebt om dat allemaal gelezen te krijgen.
Mijn gedacht hierover.
Groetjes,
Michel
't Is nu al mijne vijfde BMW en ìk ben alvast wél tevreden. Zoals het er nu naar uitziet wordt mijne volgende weer nen Beemer.In Extremo schreef:Als iedereen die wel tevreden is over zijne bmw een posting zou doen ...
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
-
zoef
op 1=ja
op 2=ja
op 3=nee
op 2=ja
op 3=nee