sleutels kwijt, alarm onbruikbaar, please advise

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RobVM

sleutels kwijt, alarm onbruikbaar, please advise

Bericht door RobVM »

Beste,
in een vorige post (Alg forum, R forum) deed ik een oproep tot hulp.
Ik ben (mijn enige) set sleutels en alarmkastje van mijn R1100RT kwijt dankzij een neefje van 4 (ik neem hem dus niets kwalijk :twisted: )

Na veel gemail en gebel met motorhuis Hasselt kan ik op basis van mijn boorddocumenten en ID kaart nieuwe sleutels bijbestellen. tot hier dus goed nieuws

Nu blijkt dat, ook al heb ik die nieuwe sleutels,er nog steeds het alarmprobleem bestaat. De motor kan immers niet worden gestart zonder het alarm met startonderbreking te desactiveren.
Het alarm verwijderen zou enkel door een bmw dealer kunnen gebeuren.
Kan iemand me advies geven over hoe ik dit oplos ?
Kan ik zelf het alarm verwijderen
bestaat hiervoor een handleiding
zijn er andere opties (herprogrammering vb )
Het alarm (type 1100 van bwj 2000 ) zou volgens de dealer niet meer bestaan en dus niet kunnen worden geherprogrammeerd.

Hartelijke dank voor jullie hopelijk massale input !!

Grtn
robby
K1200GT

Re: sleutels kwijt, alarm onbruikbaar, please advise

Bericht door K1200GT »

Dit is misschien niet wat je wil horen, maar wat weerhoudt je om aan je dealer te vragen het alarm te verwijderen? Ik zou blij zijn als het alarm enkel door een dealer kan worden verwijderd.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
RobVM

Bericht door RobVM »

wat me weerhoud is het feit dat ik de motor (die nu zonder sleutels in zeeland staat) met een aanhangwagen naar Hasselt moet brengen, hem daar laten staan en later terug ophalen...
Het is natuurlijk wel zo dat dit geruststellend is voor wat betreft eventuele demontage door een dief maar indien het makkelijker kan, graag.
nu ik er aan denk kan ik misschien wel een dealer dichter in de buurt van zeeland zoeken voor dat alarmprobleem :razz:

Robby
K1200GT

Bericht door K1200GT »

RobVM schreef: nu ik er aan denk kan ik misschien wel een dealer dichter in de buurt van zeeland zoeken voor dat alarmprobleem :razz:

Robby
.. die de motorfiets misschien voor een zachte vergoeding komt ophalen. Succes!
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Plaats reactie