volgens mij is dit een zware nalatigheid van een BMW dealer (niet die van diest)

is hier een zwaar ongeval op het nippertje vermeden of niet ???
groetjes
imac
Moderator: GVN

Groot gelijk! Ik moet mijne hof omploegen...imac schreef:een bakske is een moto hé![]()
en nu ben ik weg, ga een toerke maken
imac
Dat is nu eens gepast, schoon en niet overdreven gereageerd se...Haggär schreef:Wij hebben met de nodige aandacht het aangehaalde probleem doorgenomen via de historiek in onze computer.
Betreffende motorfiets ( 1e eigenaar ) is sinds 2005 bij ons in onderhoud en kreeg de nodige jaarlijkse BMW onderhoudsbeurten en een nieuwe accu - er werden geen herstellingen uitgevoerd . Over de vorige 7 jaar kunnen we natuurlijk geen uitsluitsel geven !
Het aangehaalde probleem zou betrekking moeten hebben op een zware herstelling versnellingsbak- koppeling , iets waarvan zowel wij als de vorige eigenaar totaal geen weet hebben . Motorfiets heeft slechts 23000 km !
Eigenaardig is dat de huidige eigenaar ons voor aankoop kontakteerde met vragen omtrent de RT. Wij gaven hem met plezier de nodige uitleg en faxten de volledige historiek door . Wij nodigden hem uit om eens langs te komen of ons te kontakteren bij onduidelijkheden. Kwestie van de persoon goed verder te helpen
Hij was uitermate tevreden van de geboden hulp , zou niet dadelijk langs komen want het onderhoud zou gebeuren door een vriend / doe het zelver.
Het zou zeker niet ongepast zijn geweest eerst ons, Motocare, te contacteren vooraleer men artikels met dergelijke
zwaarwichtige en onrustwekkende titels op het forum gooit !!
Het stemt ons ongelukkig dat ons motorrijder-groepsgevoel ( ook dealers zijn motorfanaten ! ) met deze manier van werken een knauw krijgt !
Team Motocare Diest
Hihi, das een goei!je er laat aan prutsen door een bricoleur die niet weet waar hij mee bezig is maar wel van zichzelf denkt dat hij het weet.
Voelt g'u aangesproken?John schreef:Hihi, das een goei!je er laat aan prutsen door een bricoleur die niet weet waar hij mee bezig is maar wel van zichzelf denkt dat hij het weet.![]()
![]()
Raketman schreef:BMW's kunnen tegen wel meer dan één enkele moer verliezen.
2 Weken geleden heb ik eindelijk eens de tijd genomen om naar die van ons hare Funduro te kijken. De klacht was : kloppende geluiden bij de minste oneffendheid in het wegdek.
Eerste idee was het balhoofd en bijhorende lagerij, maar dat was het dus niet.
Gewoon eens op een stoeleke gaan zitten en het probleem aanschouwen durft soms verhelderend werken, in dit geval viel mijn oog op een ontbrekende framebout onder de uitlaat vooraan. Niet alleen de moer was dus weg, maar ook de bout !
Gelukkig zitten er daar 2 van die dingen, ik kijk ff aan de andere kant van het frame en blijkt dat de moer van de 2de framebout ook al weg was. De resterende bout werd op zijn plek gehouden door de valbeugels.
Dan ook maar eens naar de andere ophangingspunten van het blok kijken. Aan de voetsteunen zaten er nog 2, eentje langs elke kant. Rechts was de moer ook al weg, links stond ze amper nog handvast. Bleef er nog 1 punt over, en da's bovenaan het blok aan de carbs waar de kop nog aan het frame vast zou moeten zitten.
Ik zeg bewust "zou moeten", want ook daar was de M10 moer weg, en werd de bout slechts op zijn plaats gehouden door een kabeltje dat daar per toeval passeert.
Samengevat : het blok hing nog vast met 1 (één, un, uno, one) bout/moer en drie loszittende bouten. Nummer 5 was er al volledig vandoor. In het allerergste geval had het blok nooit helemaal kunnen vallen, omdat 2 bouten niet wegkonden. Daarmee waren natuurlijk ook direct de kloppende geluiden gelokaliseerd.
De (originele) bouten/moeren zijn destijds op koppel aangetrokken met een momentsleutel en een paar duizend kilometer later nog eens nagetrokken. Dat was nu dus ongeveer 10.000km geleden. De moeren had ik nieuw gekocht, vergrendelingstype, origineel BMW. Waarom ik in godsnaam M10 moeren bij BMW gekocht heb is mij vandaag de dag nog onduidelijker dan dat het toen was.
Ik heb alle originele ophangingsbouten nu vervangen door een type met een veel fijnere schroefdraad, die daarbij nog eens aanzienlijk harder kunnen aangetrokken worden. Vergrendelingsmoeren genomen mèt Loctite ertussen. Die gaat nergens meer naartoe...