Er zijn 2 soorten motorrijders.....

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

dvchriske

Er zijn 2 soorten motorrijders.....

Bericht door dvchriske »

... degenen die nog moeten vallen en degene die al gevallen zijn...

Voila en vandaag 13 mei 2008 behoren Charrake en ikzelf tot de tweede groep....

Eventjes een woordje uitleg erbij...

deze morgen vertrokken we volle moed richting onze ardennen, via Eghezeé, Bouge, Nannine , een mooi stukje langs de Maas richting dinant, in Dinant eventjes gestopt om onze maagjes te vullen,
trekken we door richting Celles, maar volledig via binnenwegen met prachtige bochtjes en enrom mooie panorama's.... Ik zie Didier met volle overtuiging en veel stijl (mag mijn ventje ook eens bestoeffen) :wink: de verschillende bochtjes nemen, terwijl ik net iets minder sierlijk, maar naar mijn normen zo slecht nog niet, de achtervolging inzet.
Alles loopt gesmeerd , ik was zo fier als ne gieter, mijn eerste echte bochtjes en allemaal overleefd
Nu we rijden verder richting Houyet en stoten daar op een wegomleiding, geen probleem we volgen gewoon de markeringen, de kronkelbaantjes leiden ons recht het dal in, echt prachtig,.. niet de ideale wegen veel putjes en dergelijke, maar dat hadden we onder controle... maar dan.....
dan zien we na een bocht dat er water over de wegstroomt. Het brugje waar we eigenlijk over moesten stond compleet onder water met nog een redelijke stroming ... geeft niet, dachten we, voetjes een beetje afkoeling bezorgen in dit warme weer kan geen kwaad, maar vlak voor het water ligt er een serieuze "krater" in het wegdek, Didier ontwijkt hem en remt een beetje maar begint te slippen van zodra hij het water raakt, moto schuift onder hem weg , en net hetzelfde overkomt mij, ik rem nog meer om niet op hem te rijden en idem dito, moto onderuit en ik glij verder richting riviertje en kom tot stilstand met beentjes bengelend over het brugje...
Nu we hebben ons geen pijn gedaan, geen van beiden, maar bij het willen rechtzetten van de moto, gleden onze benen steeds vanonderons, je kreeg daar maar geen grip op dat stuk door de algenvorming van al dat water die er waarschijnlijk altijd overvloeit.
We meten de schade op wanneer we op het droge zijn en tja dat kan toch al een beetje tellen. (hierover verder meer)
Nu we kunnen verder rijden zonder probleem en rijden 500 meter verder een politiekantoor voorbij, we hebben onze stoute schoenen aangetrokken en met ons beste frans (avec beaucoup cheveux) doen we ons verhaal...
Ik moet toegeven ginder is de politie echt uw vriend, ze waren onmiddelijk met 4 agenten paraat om foto's te nemen van de moto's en ons in de combi te laden en ter plekke foto's te nemen van de situatie,waar we net op tijd aankwamen, want daar waren van de wegenwerken de krater reeds aan het dichtleggen met asfalt, (toeval of niet, dat weten we niet) maar de agenten raden ons zelf aan om een klacht in te dienen tegen de gemeente. De agnt die onze verklaring afnam wist ons te vertellen dat hij diezelfde morgen zijn wagen stuk heeft gereden op dit stukje.Dit allemaal achter de rug vragen we ons nu af, in hoeverre we zoiets kunnen "winnen"

Dit zijn enkele foto's van de schade aan Didier zijn moto (R1100S)

Afbeelding
hier zien we hoe de carnagesupport volledig is middendoor gebroken

Afbeelding
Hier de cilinderkop die geschaafd is en de bescherming die is afgebroken

Dan was er nog wat schade aan de carroserie

Bij mij is enkel mijn pinker afgebroken en geschaafde carroserie en fototoestel verzopen en naar de vaantjes

Dit zijn enkele fotos van de situatie
Afbeelding
Het kratertje...

Afbeelding
Dieptezicht :-?
Als alles op je afkomt, dan zit je op de verkeerde rijbaan
dvchriske

Re: Er zijn 2 soorten motorrijders.....

Bericht door dvchriske »

Potverdekke !!!
Bij het herbekijken van de foto's hier valt er mij hier iets op...

Het was geen toeval dat ze op die tijd die krater aan het asfalteren waren....

Kijk op het camionetje !!!

Afbeelding
"Commune de Houyet"

Die mannen hebben ons zien vallen en gezien dat wij foto's trokken, ... die hebben waarschijnlijk snel een belletje gedaan...

nu zie ik da seg...
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Van een koude douche gesproken...

Je hebt er alleszins goed aan gedaan een klacht te laten formuleren en vaststellingen te laten doen.
Hiermee kan je verzekering reeds goed op weg ...

Suc6 bij de afhandeling van de formaliteiten... want dit kan jaaaaaaaren aanslepen!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Imho moeten jullie er zeker voor gaan. Zie ik daar de achterkant van een bord dat de werken aanduidt? Gaat discussie geven...
Het gebeurt geregeld dat de wegbeheerder (gemeente, gewest,...) (deels) aansprakelijk wordt gesteld bij schadegevallen.

Hou ff contact met die politieman die ook een dossiertje lopen heeft. Altijd nuttig.

En neem snel nog even contact op met de gemeente. In sommige gevallen zijn ze heel bereidwillig om mee te werken.

Succes!!!
I respect your opinion. But I don't give shit.
Harald

Bericht door Harald »

Het feit dat er PV werd opgesteld en de schade werd opgemeten, heb je al voor de helft gewonnen.
neem zo snelmogelijk contact met uw verzekeringsagent.
Overhandig hem het PV n° ( N°'s want ik veraonderstel dat ze voor elke moto een apart PV hebben gemaakt )
Laat een schadebestekopmaken en laat een copij bij het PV voegen.
Hou alles goed bij.
Veel Suc6 :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
dvchriske

Bericht door dvchriske »

Relax schreef:Imho moeten jullie er zeker voor gaan. Zie ik daar de achterkant van een bord dat de werken aanduidt? Gaat discussie geven...
Het gebeurt geregeld dat de wegbeheerder (gemeente, gewest,...) (deels) aansprakelijk wordt gesteld bij schadegevallen.

Hou ff contact met die politieman die ook een dossiertje lopen heeft. Altijd nuttig.

En neem snel nog even contact op met de gemeente. In sommige gevallen zijn ze heel bereidwillig om mee te werken.

Succes!!!
Nee de werken vonden niet daar plaats dat was een heel eindje terug, wij kwamen daarlangs via de omleidings borden, op het ronde bord stond dat men er maar 30 mocht rijden. en op de driehoek weet ik het niet meer.

maar de werken waren zeker daar niet aan de gang..

Maar we beseffen zeer goed dat als ze het in twijfel gaan kunnen trekken ze dit zeker zullen doen
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Als je het ziet zitten moet je zowiezo een PV laten opmaken.
Ik heb dit gedaan toen ik uitgegleden ben over een moddervlek van wegenwerken.

Nu, eerlijkheid gebied me te zeggen dat dit nu al 6 maanden loopt en dat de tegenpartij nog steeds niet toegegeven heeft.
Maar er is op zijn minst een kans dat ik aan het langste eind trek.
De verzekering betaalt in zulke gevallen niet onmiddellijk uit omdat er geen rechtstreekse tegenpartij is.

Ik bekijk het zo, ofwel is de schade aan mijn motor en kledij voor mezelf, ofwel kan ik het verhalen op de echte oorzaak.
Het enige wat ik er zelf ingestoken heb is tijd en moeite en ik zal wel zien hoe het uitdraait.

Als je voor jezelf uitmaakt dat het sop de kool niet waard is, ja, dan hoeft het natuurlijk niet he.

Al een goede zaak dat je zelf niks hebt, maar da's een cliche zeker!
Welkom bij de grote groep 'gevallenen' :lol:
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Relax

Bericht door Relax »

Dat het om een ander bord gaat, is alleen maar in jullie voordeel.

Bij modder op de weg gaat het om heel wat anders. Kan je geen enkele wegbeheerder aanwrijven of het moet omstandigheden zijn zoals hierboven, door nalatigheid of werken...

Ik schat de kans op succes hoe langer hoe hoger in. Vandaar dat ik, in jullie plaats, iemand contact zou laten opnemen met een verantwoordelijke van het plaatselijke gemeentebestuur. Als je verzekerd bent voor rechtsbijstand, neem een advocaat naar keuze en laat die dat voor je doen. Met wat geluk maken ze een intern dossier en wordt alles netjes en snel afgehandeld.
I respect your opinion. But I don't give shit.
dvchriske

Bericht door dvchriske »

Phaedrus schreef:Als je het ziet zitten moet je zowiezo een PV laten opmaken.
E werd in Houyet bij de lokale politie onmiddellijk 2 Pv's opgemaakt en onze verzekeringsagent is reeds op de hoogte, en morgen gaan we naar de garage om een DIV te laten opmaken van beide moto's.

Die agent drukte er ook op om alles rechtstreeks en tav hem door te faxen, dat hij er zich persoonlijk mee zou bezighouden.
Misschien niet mooi , maar mischien een "geluk" dat hij daar ook zijn auto heeft stuk gereden op dat zelfde stukje..hij zal ook wel centen willen zien waarschijnlijk he
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Chris en Didier, das dikke shit zeg. In zo'n situatie moet je al geluk hebben om recht te blijven. Raad kan ik in deze niet geven, maar duimen voor een gunstige afloop doe ik in ieder geval wél :thumright:

In ieder geval welkom in de tweede groep. De groep van alle échte motards, want als je maar lang genoeg rijdt ..... :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
*ChArRaKe*

Bericht door *ChArRaKe* »

Merci iedereen voor de reacties...

Ik hoop echt dat dit in ons voordeel gaat uitgesproken worden ... Ik ga morgen in eerste instantie naar de verzekering en rechtsbijstand vragen, ook al omdat de p.v in het frans is opgesteld. Het zou maar eens moeten zijn dat mijn dossierbeheerder fransloos is en het dossierke verkeerd interpreteerd.
Wij zelf zien er geen graten in, , put in de weg ,de moto ging in de veren en sloeg om door de algen op het wegdek, we reden werkelijk op ijs en zoiets hou je niet als je niet voorbereid bent. Dit is de eerste duik die ik maak op 20 jaar tijd dat ik met de moto rijd, onervaren ben ik niet en ik heb me echt laten verrassen deze ene keer .
De politie heeft er echt werk van gemaakt en naar mijn impressie enkel en alleen in ons voordeel. Foto's genomen van de schade , schade zorgvuldig opgenomen en beschreven in het pv, ons duidelijk gemaakt welke stappen we moeten ondernemen, etc..
Voordeel is dat ik zelf een paar foto's in mijn bezit heb van de put , want zoals chriske reeds zei waren ze heeel vlug om de put vol asfalt te storten ( +/- 30 min na ongeval ) Zouden ze iets willen wegmoffelen ?
In ieder geval gaan we er alles aan doen om ons gelijk te halen... het beetje schrammen en afgebroken suport zien er op zich niet erg uit maar het kost wel een pak geld om dit te laten repareren, ik voel me ook niet goed om op een beschadigde motor rond te rijden , dus reden genoeg om ervoor te gaan..

Wordt vervolgd...
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
UpJohn

Bericht door UpJohn »

waren ze heeel vlug om de put vol asfalt te storten ( +/- 30 min na ongeval ) Zouden ze iets willen wegmoffelen ?
Ik denk het wel ... dit lijkt me duidelijk dat dit de druppel was om snel die put dicht te gooien.

Sterkte en succes met de zaak Didier en Chriske.
cooper

Bericht door cooper »

Veel geluk met de afhandeling van dit dossier en hopelijk valt het allemaal in jullie voordeel uit.
De kans is volgens mij zeer groot aangezien het feit dat een politieagent door de zelfde reden schade heeft geleden.
Nu weet je ook hoe het is om liggend moto te "rijden".
Ik hoor voorlopig nog tot de groep rechtgeblevenen en hopelijk kan ik dit nog lang zo houden.

Suc6
Cooper
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dit geval kan al bijna niet anders dan in jullie voordeel uitdraaien.
Enkele jaartjes terug was er een groepje motorrijders (5) ten val gekomen op een mazoutspoor. Ook ergens in de ardennen op een geasfalteerd wegje tussen de velden. De gemeente aansprakelijk gesteld. Heeft een hele bedoening geweest want burgemeester, politie en brandweer ter plaatse laten komen om vaststellingen te doen.(Ook al was dit al enkele dagen later!) De burgervader wilde in eerste instantie nog de kosten van de hulpdiensten op die gasten hun nek draaien maar dat is achteraf toch maar mooi anders uitgedraaid. De gemeenteverzekering heeft alle kosten, ook de schade aan die 5 motors mogen betalen. :lol:
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

Dát is balen :cry:
Succes met de afhandeling :!:
Wij duimen mee...
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

Amai dat is niet plezant als je zo iets tegenkomt.
Laat ons hopen dat ze het snel afhandelen en dat je snel je centen ziet !!!

En welkom bij de 2de groep, waar ik al lang lid van ben :alien:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
RBee

Bericht door RBee »

Chrisje en Didier, hoop voor jullie op een gunstige afloop(denk dat dit wel zo zal zijn).

Zolang jullie zelf maar geen letsel hebben :!:

Keep on riding :thumright:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
*ChArRaKe*

Hi..

Nog ne keer allemaal bedankt voor de toffe reakties !
Mijn motor is nagekeken en er is een bestek opgemaakt, toch 2000€ schade vooral te wijten aan het afgebroken deel op de kader ( dit deel houd de carnage vast incl oliekoeler en koplamp ).
Komt er nog bij : 80u arbeid aan 3€ 80 voor reparatie.

Opinie van de verzekering: het zal een weegschaalgeval worden ofwel slaat ze positief over en is het binnen een maand afgehandelt ofwel wordt het een diskutie tussen de aannemer van de werken en het stadsbestuur van hoyet. We hebben er wel goed aan gedaan ginder de politie op te trommelen ipv hier in Aalst een aangifte te gaan doen, dan was het een verloren zaak geweest aangezien ze achter onze rug het wegdek vlug komen herstellen zijn .
Ik heb gelukkig wel foto's genomen van het beschadigde wegdek wat ook een voordeel is.

Wat chriske haren bike betreft, deze wordt deze middag nagekeken, waarschijnlijk zal de schade ook redelijk oplopen.

Allee duimen he voor de goede en snelle afhandeling ! Thnx
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
*ChArRaKe*

Tazke schreef:Amai dat is niet plezant als je zo iets tegenkomt.
Laat ons hopen dat ze het snel afhandelen en dat je snel je centen ziet !!!

En welkom bij de 2de groep, waar ik al lang lid van ben :alien:
Allee merci voor de welkom :grin: Een ideale manier om bij de club te horen is het niet mor we mankeren niks da is het voornaamste, tis misschien cliché maar verdekke je denkt er toch aan als je weer rechtstaat op je benen zenne, zo van oef we hebben niks en nu de moto's rechttrekken en inspecteren. Moto komt raar maar waar op de tweede plaats in zo een situatie.

Ge ziet taske iedereen mispakt hem wel eens he vroeg of laat, we zijn niet te ijdel om hier op het forum te posten wat we voorgehad hebben, het is nu eenmaal zo, dat maakt je nog geene slechten biker he.

Mijn grootste zorg was of chriske geen schrik opgedaan had en of ze verderwou... tja , de vrouwen zijn geen mieten meer he gelijk als vroeger ... ze is den bike opgesprongen ( allebei kletsnat en met het sop in de botten ) en ze is verdergereden zonder " trauma" opgelopen te hebben.

Allee zoals gezegd duimen omhoog en hopen dat de centen er vlug zijn, anders is het de spaarpot aanspreken en da doen we nie graag he :-?
Laatst gewijzigd door *ChArRaKe* op 14 mei 2008, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

charrake schreef:Allee merci voor de welkom :grin: Een ideale manier om bij de club te horen is het niet mor we mankeren niks da is het voornaamste, tis misschien cliché maar verdekke je denkt er toch aan als je weer rechtstaat op je benen zenne, zo van oef we hebben niks en nu de moto's rechttrekken en inspecteren. Moto komt raar maar waar op de tweede plaats in zo een situatie.

Allee zoals gezegd duimen omhoog en hopen dat de centen er vlug zijn, anders is het de spaarpot aanspreken en da doen we nie graag he :-?
Ik ga dus in mijnen spaarpot (of vakantiegeld) moeten duiken voor mijnen motor te herstellen.

Ik denk dat de meeste die reactie hebben. Van ik heb niks en mijn machine komt op de 2de plaats.
Toen ik in die gracht stond van oke ik heb niks buiten wat schrammen, nu mijn motor omhoog krijgen.

Alleen ben ik nu benieuwd wat ik ga doen als ik terug ga motorrijden. Heb nu bijna een maand niet meer gereden.
En is eigenlijk veel te lang. Zal terug vertrouwen op bouwen zijn.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Wally

Bericht door Wally »

allé, jong, komt da tegen!
Veel succes met de verdere afloop, en hou ons op de hoogte!

Wally :pig:
Leven is het meervoud van lef!
*ChArRaKe*

Wally schreef:allé, jong, komt da tegen!
Veel succes met de verdere afloop, en hou ons op de hoogte!

Zeg wally, gij en tweecilinderken zijn nogal avonturiers he en gijlen zijt nie bang van een uitdagingske zeker ?
Moet ge de route hebben ? Probeert ne keer of gijlen erdoor geraakt :grin: :grin:

P.s: Omleiding volgen en ast misgaat de flikken wonen om de hoek :), als ge iets teveel naar rechts gaat zit ge de rivier in 1m lager dan het wegdek mor dan hebt ge de pompiers nodig , die wonen naast de flikken :lol: Voor het echte stuntwerk hebt ge in die situatie den ambulance nodig en die wonen in la roche dus das ook nog te doen :lol:

Kweet nu nie of ge korting krijgt op het totaalpakket.. zult ge ne keer ter plaatse moeten vragen, het kotteke van de toeristischen dienst staat aan het brugske waar de kayakers instappen :-P
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
Wally

Bericht door Wally »

't is vriendelijk van u dat ge't presenteerd, maar nee bedankt, 'k heb geen goesting om uw capriolen over te doen.
En daarbij, ik behoor al bij die tweede groep.(maar da's een ander verhaal).
Alhoewel... nu da putteke toch gevuld is met asfalt wil ik die route wel eens rijden, we maken er meteen een clubrit van en dragen hem op aan alle nieuwe leden van "het verbond der laagwater motards".(ge zijt toch al met 3)
Kunde gulder ons dan de hele dag soigneren met spijs en drank, en nadien ons beemers kuisen!
Goe gedacht, is't nie?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Leven is het meervoud van lef!
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

veel sterkte en hopelijk een goede afloop van deze vervelende situatie.
er zijn hier genoeg blauwe uniformdragers die U goede tips en raad kunnen geven.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dvchriske

Bericht door dvchriske »

Wally schreef:'t is vriendelijk van u dat ge't presenteerd, maar nee bedankt, 'k heb geen goesting om uw capriolen over te doen.
En daarbij, ik behoor al bij die tweede groep.(maar da's een ander verhaal).
Alhoewel... nu da putteke toch gevuld is met asfalt wil ik die route wel eens rijden, we maken er meteen een clubrit van en dragen hem op aan alle nieuwe leden van "het verbond der laagwater motards".(ge zijt toch al met 3)
Kunde gulder ons dan de hele dag soigneren met spijs en drank, en nadien ons beemers kuisen!
Goe gedacht, is't nie?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hier ze de Wally weeral met zijn fameuze ideekes :-?

Maar binnenkort rijden we de uitgestippelde route zeker volledig en dan smijten we ze hier wel opt forum, tot voor zover we gereden hebben was het echt de moeite zelfs enkele stukjes zo goed als door de boeren hun velden :grin: een redelijk stukje onverharde weg, maar kvond dat ook wel eens plezant. volledig dooreengerammeld welliswaar, ...
Ik rijd nog niet lang maar heb het die dag allemaal gehad :lol: koud en warm zweet, prachtige bochtekes, dooreengerammeld en koud watervrees opgelopen :razz:

Nee hoor ik heb geen angsten opgelopen, ben er terug opgesprongen en verder he, het heeft geen nut van ginder te staan panikeren, zo geraak je ook nergens.

allez de groetjes he
Plaats reactie