Voila en vandaag 13 mei 2008 behoren Charrake en ikzelf tot de tweede groep....
Eventjes een woordje uitleg erbij...
deze morgen vertrokken we volle moed richting onze ardennen, via Eghezeé, Bouge, Nannine , een mooi stukje langs de Maas richting dinant, in Dinant eventjes gestopt om onze maagjes te vullen,
trekken we door richting Celles, maar volledig via binnenwegen met prachtige bochtjes en enrom mooie panorama's.... Ik zie Didier met volle overtuiging en veel stijl (mag mijn ventje ook eens bestoeffen)
Alles loopt gesmeerd , ik was zo fier als ne gieter, mijn eerste echte bochtjes en allemaal overleefd
Nu we rijden verder richting Houyet en stoten daar op een wegomleiding, geen probleem we volgen gewoon de markeringen, de kronkelbaantjes leiden ons recht het dal in, echt prachtig,.. niet de ideale wegen veel putjes en dergelijke, maar dat hadden we onder controle... maar dan.....
dan zien we na een bocht dat er water over de wegstroomt. Het brugje waar we eigenlijk over moesten stond compleet onder water met nog een redelijke stroming ... geeft niet, dachten we, voetjes een beetje afkoeling bezorgen in dit warme weer kan geen kwaad, maar vlak voor het water ligt er een serieuze "krater" in het wegdek, Didier ontwijkt hem en remt een beetje maar begint te slippen van zodra hij het water raakt, moto schuift onder hem weg , en net hetzelfde overkomt mij, ik rem nog meer om niet op hem te rijden en idem dito, moto onderuit en ik glij verder richting riviertje en kom tot stilstand met beentjes bengelend over het brugje...
Nu we hebben ons geen pijn gedaan, geen van beiden, maar bij het willen rechtzetten van de moto, gleden onze benen steeds vanonderons, je kreeg daar maar geen grip op dat stuk door de algenvorming van al dat water die er waarschijnlijk altijd overvloeit.
We meten de schade op wanneer we op het droge zijn en tja dat kan toch al een beetje tellen. (hierover verder meer)
Nu we kunnen verder rijden zonder probleem en rijden 500 meter verder een politiekantoor voorbij, we hebben onze stoute schoenen aangetrokken en met ons beste frans (avec beaucoup cheveux) doen we ons verhaal...
Ik moet toegeven ginder is de politie echt uw vriend, ze waren onmiddelijk met 4 agenten paraat om foto's te nemen van de moto's en ons in de combi te laden en ter plekke foto's te nemen van de situatie,waar we net op tijd aankwamen, want daar waren van de wegenwerken de krater reeds aan het dichtleggen met asfalt, (toeval of niet, dat weten we niet) maar de agenten raden ons zelf aan om een klacht in te dienen tegen de gemeente. De agnt die onze verklaring afnam wist ons te vertellen dat hij diezelfde morgen zijn wagen stuk heeft gereden op dit stukje.Dit allemaal achter de rug vragen we ons nu af, in hoeverre we zoiets kunnen "winnen"
Dit zijn enkele foto's van de schade aan Didier zijn moto (R1100S)

hier zien we hoe de carnagesupport volledig is middendoor gebroken

Hier de cilinderkop die geschaafd is en de bescherming die is afgebroken
Dan was er nog wat schade aan de carroserie
Bij mij is enkel mijn pinker afgebroken en geschaafde carroserie en fototoestel verzopen en naar de vaantjes
Dit zijn enkele fotos van de situatie

Het kratertje...

Dieptezicht