'k Kreeg vorige week een mailtje van de huidige eigenaar van mijn vorige moto (R1150RT), of ik het attest dat bij het af-fabriek geinstalleerde alarm nog ergens had liggen. Hij had dat nodig om de moto in Nederland ook voor diefstal te kunnen verzekeren.
Nu moet ik eerlijk zijn... ik kon me absoluut niet herinneren dat ik ooit zo'n attest in mijn handen gehad heb. Ik ben er trouwens rotsvast van overtuigd dat ik destijds alle originele papieren aan de nieuwe eigenaar heb meegegeven. Dus ook maar eens tegoei gekeken tussen de papieren van mijn huidige 1200RT, daar staat ook een origineel alarm op, maar ook daarvan géén attest.
Daarom de vraag : wordt er eigenlijk door BMW Belgium wel een attest meegeleverd van het geplaatste alarm (zoals bij auto's), of is dit voor moto's niet van toepassing ?
origineel alarm : wel of geen attest voor verzekering ?
Moderator: GVN
origineel alarm : wel of geen attest voor verzekering ?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Re: origineel alarm : wel of geen attest voor verzekering ?
Beste
Ik ben niet zeker of er een attest meegeleverd wordt.
Normaal gezien is voor de verzekering een copie van de aankoopfactuur waarop het alarm vermeld staat voldoende voor de verzekering.
Luc
Ik ben niet zeker of er een attest meegeleverd wordt.
Normaal gezien is voor de verzekering een copie van de aankoopfactuur waarop het alarm vermeld staat voldoende voor de verzekering.
Luc
- Dirk 9700
Patrick,
Gewoon het attest aan de dealer vraagt, hij kan je dit onmiddellijk meegeven.
Ik had dit ook nodig voor de verzekering
Groeten,
Dirk
Gewoon het attest aan de dealer vraagt, hij kan je dit onmiddellijk meegeven.
Ik had dit ook nodig voor de verzekering
Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
moh_fan
- Contacteer:
1150RT heeft van fabriek-af een attest.
De 1200RT heeft dit fabriek-af echter niet.
Wil het alarm SCM gecertificeerd zijn, dan moet er een ombouw rond het alarm geplaatst worden.

De 1200RT heeft dit fabriek-af echter niet.
Wil het alarm SCM gecertificeerd zijn, dan moet er een ombouw rond het alarm geplaatst worden.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Yep, zoals Moh reeds schreef hierboven vereist men in Nederland, althans de verzekeringsmij., dat het alarm een kleine modificatie ondergaat.
Zoals je op de foto kan zien dient er over de alarm-unit een metalen plaat te worden bevestigd, pas dan erkent men je alarm.
Doel van het plaatje is sabotage aan de alarm-unit van buitenaf te verhinderen...wil nou nét lukken dat die metalen plaat over de openingen van de ingebouwde sirene komt te liggen, een stil alarm dus...
Zoals je op de foto kan zien dient er over de alarm-unit een metalen plaat te worden bevestigd, pas dan erkent men je alarm.
Doel van het plaatje is sabotage aan de alarm-unit van buitenaf te verhinderen...wil nou nét lukken dat die metalen plaat over de openingen van de ingebouwde sirene komt te liggen, een stil alarm dus...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
moh_fan
- Contacteer:
Zo had ik het nog niet bedacht...
Ik zal 'm eens een keer laten loeien, heb 'm eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord...
Holland op z'n best!