kostprijs?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Ca4Ya

kostprijs?

Bericht door Ca4Ya »

Hebben jullie een idee over welke factuur we spreken als ik het volgende wil laten doen bij de officiële dealer (Lievens):

- de "busjes" aan de remschijven vervangen;
- nieuwe remmen vooraan;
- nakijken defecte ABS;

+ nieuwe achterband bij de bandenboer in Ninove.

dit alles voor m'n K 100 RS van 1993.
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
lijntrekker

Re: kostprijs?

Bericht door lijntrekker »

een wit blad met zwarte letters en zwarte getallekes...,

als je 't echt wil weten, is 't misschien interessant om een offerte te vragen aan je dealer, in plaats van dat hier op 't forum te smijten , en dat nog eens met vermelding van de dealer erbij, waar is dàt goed voor en met welke reacties tot doel...?,

'nakijken van defect ABS', bedoel je daarmee dat er nu iemand op 't forum moet gissen wat er aan scheelt en daar een getalleke op moet plakken..., yeah right!!!

't wordt tijd dat er een beetje meer gereden wordt met de moto en minder wordt geleuterd op dit forum, 't is ook nog eens goed voor de ABS systemen van die periode, want deze mankeren en gaan kapotgaan omwille van een te lage batterijspanning door...jawel, te weinig te rijden...,
"don't crack under pressure"
sprint

Bericht door sprint »

wat zijn we weer vriendelijk vandaag :scratch:
Marnix.

Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

tja lijntrekker heeft wel ergens een punt.

op zo een vragen is het heel moeilijk om een antwoordt te geven.
bel er eens naar en vraag een offerte
zo ga je het rapst vanall weten
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
advic

Bericht door advic »

inderdaad terechte opmerking van lijntrekker.
wie de dealer is doet niet terzake en als je wil weten wat iets zal kosten vraag je een offerte. :alien:
sprint

Bericht door sprint »

zo Carl nu weet je het. 8-)
Die van de west-vlaanders trekken aan één zeel. :wink:
Marnix.

Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

nope Oost-vlaanderen :mrgreen:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
sprint

Bericht door sprint »

IRON GONZO schreef:nope Oost-vlaanderen :mrgreen:

:bsofftopic:
oesje een randgeval :oops:
Marnix.

Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

West-Vlaanderen is er ook...

Inderdaad... moeilijk te omschrijven. Om te beginnen al het aantal werkuren bepalen bijvoorbeeld.

Tegen de huidige gehanteerde prijzen kan dat gauw een paar honderd euro verschil op leveren... en laat je dan maar diegene zijn die een prijs geplakt heeft :roll:

Nadien (na herstelling/nazicht) kan je moeilijk bij je dealer komen en zeggen: 'Ja maar, op het bmw-forum hebben ze gezegd dat het maar 168,42 euro zou zijn... en jij vraagt nu 312,68 euro??? Da kan nie hé'
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Ca4Ya

Bericht door Ca4Ya »

ok, ik heb het begrepen.
Het was maanden geleden dat ik nog een vraagje stelde via het forum. eu.... Omdat 'loze' opmerkingen ook niet altijd toepasselijk zijn.
Soit, op deze manier hoeft het voor mij ook niet. Thanks forum ! Is dit de huidige manier van doen? Ik stelde een louter informatieve vraag, de vermelding van de dealer was zonder bijbedoelingen. Ben er zelf nog nooit geweest, maar had er al goeie dingen over gehoord. Of mag ik dat ook niet zeggen ? Zijn jullie vragen steeds perfect geformuleerd?
Mannekes waar zijn we mee bezig? Waar is die Beemer-familie? Tell me!

==> aan al diegenen die me een PM stuurden of me verder geholpen hebben met een informatief antwoord , een oprechte THANKS !
==> aan al de rest... pffff, ik zwijg er over.

stilte... lange stilte.

Carl
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

Ca4Ya schreef:ok, ik heb het begrepen.
Het was maanden geleden dat ik nog een vraagje stelde via het forum. eu.... Omdat 'loze' opmerkingen ook niet altijd toepasselijk zijn.
Soit, op deze manier hoeft het voor mij ook niet. Thanks forum ! Is dit de huidige manier van doen? Ik stelde een louter informatieve vraag, de vermelding van de dealer was zonder bijbedoelingen. Ben er zelf nog nooit geweest, maar had er al goeie dingen over gehoord. Of mag ik dat ook niet zeggen ? Zijn jullie vragen steeds perfect geformuleerd?
Mannekes waar zijn we mee bezig? Waar is die Beemer-familie? Tell me!

==> aan al diegenen die me een PM stuurden of me verder geholpen hebben met een informatief antwoord , een oprechte THANKS !
==> aan al de rest... pffff, ik zwijg er over.

stilte... lange stilte.

Carl
ik geef u gelijk, de vraag is misschien moeilijk te beantwoorden, maar daarom hoeft u niet zo'n reacties te krijgen.
lijntrekker heeft misschien wel gelijk, maar het kon iets zachter uitgedrukt worden.. btw; ik ben ook west-vlaming
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ca4Ya schreef:Waar is die Beemer-familie? Tell me!
Ach, ge moet maar zo denken: uw familie kunde niet kiezen, uw vrienden wél :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

als de vraag u niet aanstaat moet je niet antwoorden he,

ga wat rondrijden, dan moet je niet op het forum zitten,

ps Bandenboer in Ninove, keigoed en goei prijzen,

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

lijntrekker schreef:een wit blad met zwarte letters en zwarte getallekes...,

als je 't echt wil weten, is 't misschien interessant om een offerte te vragen aan je dealer, in plaats van dat hier op 't forum te smijten , en dat nog eens met vermelding van de dealer erbij, waar is dàt goed voor en met welke reacties tot doel...?,

'nakijken van defect ABS', bedoel je daarmee dat er nu iemand op 't forum moet gissen wat er aan scheelt en daar een getalleke op moet plakken..., yeah right!!!

't wordt tijd dat er een beetje meer gereden wordt met de moto en minder wordt geleuterd op dit forum, 't is ook nog eens goed voor de ABS systemen van die periode, want deze mankeren en gaan kapotgaan omwille van een te lage batterijspanning door...jawel, te weinig te rijden...,
Ah ja ?? Terwijl ik circa 30.000 km per jaar doe met de moto ? Elke dag door weer en wind .... wrong my friend :wink:

mvg

Stef
Dd

Bericht door Dd »

ach.
niet te zwaar aan tillen. vraag was wat "ruim" qua mogelijkheden...
(remmen vervangen? hendels, leidingen, cilinder en de hele rataplan :-P )
abs, kan veel geld kosten als de units kapot zijn...

mijne velo staat tegenwoordig ook wat teveel stil en er is nog niets kapot gegaan...

Slu,
Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Plaats reactie