bon,
'k heb een update
Zaterdag zelf het frame aan het omhoogvijzen geweest (laat iedereen dat zekeringenbakje vast aan het omhooggaande frame en laat iedereen z'n luchtfilterkast zitten?)
Dan samen de cardan proberen losvijzen om dan zaterdag ongeveer ten zessen te merken dat het blijkbaar een inbus 12 nodig heeft... oops, hebbik nie liggen

(de inbus-10-plus-schroevendraaier-methode helaas onsuccesvol)
Soit, ondertussen den EN gemaakt, dus 'k kon toch al op stap (zondag der toch nog mee in panne gevallen

)
Ikke naar de Cinema en maandagnamiddag met een inbus 12 die cardan losgevezen.
Tussenstand:
blijkbaar komt er olie uit het gat waar de ABS-sensor inzit. Hoe moet ik dat gat toemaken als ik die sensor niet meer nodig heb?
De splines langs beide kanten zien er infeite nog wel mooi uit. We zullen nog even herbekijken eens ik nieuwe cardan heb...
En de cardan, daar is de kruiskoppeling dichtst bij de versnellingsbak finaal kapot. FUBAR, om precies te zijn

Een paar krassen in de binnenkant van het cardanhuis, maar geen noemenswaardige schade.
De vijs waar het cardanhuis mee vastzit, die aan de rechterkant van de moto heeft wel ook ne klap gehad, die zallik best ook vervangen...
Versnellingsbak lijkt nog mooi te werken, maar de rubber rond de uitgaande as is lichtjes ingesleten en heeft in de loop van de tijd een beetje olie gelekt (wat we dan ook direct merkten toen we het cardanhuis losmaakte van de cardanklok)
Maar nu het toch uit elkaar ligt gaan we die ook vervangen (eens ik die versnellingsbak aan de buitenkant heb proper gemaakt

)
Koppeling is inderdaad versleten, maar da's een losstaand gegeven.
Had ik allang afgesproken dat we die zaterdag gingen vervangen (alleen had ik niet afgesproken dat we extra werk zouden hebben met die cardan)
Nu zijn jullie natuurlijk het soort mensen dat kickt op zijlijnspectakel... dus bij deze:
PS. wat ik nu allemaal nog ga doen, nu ons Monique toch niet rijklaar is:
- voorste remschijf vervangen, want deze had ovaal uitgesleten vastmaakgaatjes. Der komt er eentje toe van Louis
- ABS deruit halen, spel wilt toch niemeer werken. 'k Ga eens zoeken of ik hier een goeie handleiding vind.
- Paar details in 't dashboard terug oplappen, zat slijtage op

- vorkbenen lekken, nieuwe dichtingen steken
- rechtercilindervoetpakking lekt, nieuwe steken.
- noggies naar de panos gaan...

-
P.S. Thanks to all for being in my life...