Tomtom in tanktas ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kris K1200LT

Tomtom in tanktas ?

Bericht door kris K1200LT »

Tomtom in tanktas ?

Bestaan er domme vragen ? Vooruit dan maar ...

ik zou van tijd tot tijd wel een GPS-je kunnen gebruiken, zowel op de motor als in de auto ...

Garmin streetpilot III wordt er dan in koor gezongen ? Wel lekker duur hé ... Zou het zo verwoestend zijn om zo'n tomtommetje in mijn lekker knus in mijn tanktas te moffelen ? Iemand goede of slechte ervaringen daarmee ?

Greetz !

Kris
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dat heb ik vrij lang gedaan met een TomTom Go 700 en das helemaal niet schadelijk gebleken, hoor 8-)

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dany
Contacteer:

Bericht door Dany »

Afgelopen zomervakantie heb ik mijn pda waarop TomTom Navigator6 draait in de tanktas gestopt om op reis te gaan en dan met een kabeltje en oortjes de weg op. Dit werkt perfect, alleen zie je natuurlijk bijna niks van het scherm maar ik heb er dus wel goede ervaringen mee. Alleen is dat gedoe met de oortjes en de kabeltjes er naartoe volgens mij serieus vervelend en ambetant. Een bijkomende kabel (allez in mijn geval toch) was van de pda naar het stopcontact op mijn GS om niet op de batterij van de pda te moeten werken. Ondertussen is dit systeem verbeterd met mijn aankoop van een nieuwe helm. De Nolan 102N Com, heb ik een bijhorende "basic set" laten inbouwen. Alhoewel ik nu nog met een multimedia-audiokabeltje moet werken loopt dit een stuk makkelijker. Tot nu toe heb ik ook geen schade ondervonden aan mijn pda. Ik leg hem wel op een stuk mousse zodat hij gespannen zit.
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Gewoon doen.....
kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

Bedankt hé mannen !

voor dit occassioneel gebruik geef ik liever 250 euro voor een nieuw en up-to-date toestel dan evenveel voor een streetpilot van vier jaar oud ...

Greetz !

Kris
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

ik ben ook zo begonnen, TT6 op de pda en dat in een tasje. Zoek eens op de website naar de artikels, daar staan foto's bij, werkte echt wel goed.
B61

Bericht door B61 »

Dag Kris,
Ik gebruik ook mijn pda (qtek 9090) met tomtom. eerst in een tanktas maar nu via een "accesory platform" dat ik kocht via e-bay in de USA en ben van deze oplossing zeer tevreden!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0104877507
In combinatie met een "Hama Base Mounting System Swivel Base" kan je dan de hoek van het scherm bepalen en zo de lichtinval (die soms storend is om het scherm vlot te lezen) te optimaliseren.
http://www.agami.be/portal/articleId*13 ... rch*288411

Bruno
Coyote_s4

Re: Tomtom in tanktas ?

Bericht door Coyote_s4 »

kris K1200RS schreef:Tomtom in tanktas ?

Bestaan er domme vragen ? Vooruit dan maar ...

ik zou van tijd tot tijd wel een GPS-je kunnen gebruiken, zowel op de motor als in de auto ...

Garmin streetpilot III wordt er dan in koor gezongen ? Wel lekker duur hé ... Zou het zo verwoestend zijn om zo'n tomtommetje in mijn lekker knus in mijn tanktas te moffelen ? Iemand goede of slechte ervaringen daarmee ?

Greetz !

Kris
Dag Kris,

Ik rijd al jaren rond met een PDA op een aangepaste GPS steun.
Veel mensen staan er huiverig tegenover omwille van de schokken, maar ik heb geen enkel probleem ondervonden.
Ik heb ook een bijhorend hoesje aangepast, zodanig dat hij ook van de regen afgeschermd is. Ik rijd zonder oortjes, ik zie alles op het scherm.
Voordeel van het scherm te kunnen zien - in mijn geval rechtstreeks in mijn gezichtsveld - is dat je ook de bochten op voorhand kunt inschatten.
Als je graag bochtjes rijdt, is dit een niet te onderschatten voordeel 8-)
peterb

Bericht door peterb »

Kris , ik rij al jaren met een PDA met TT erop in mijn tanktas rond. Muziek + navigatieinstructies gaan via mijn intercom naar mijn helm .
De grootste nadelen zijn voor mij dat de PDA in de zomer wel eens heel heet kan worden in het kaartvak in een niet verluchte zwarte tanktas en al wel eens durft uit te vallen ( PDA's blijken een soort thermische beveiliging te hebben - muziek afzetten en enkel navigeren help soms maar niet altijd ). Bij zeer warm weer steek ik hem dan ook vaak los in mijn tanktas en rij ik enkel op gehoor, wat voor mij best te doen is.
Ander nadeel is dat je moet opletten dat de plastiek van je kaartvak niet te hard op je ( touch) screen drukt wat al eens tot ongewenste instructies kan aanleiding geven ( geluid uit bv ) . Bovendien moet je steeds je tanktas meenemen, wat niet altijd handig is

Verder bevalt het prima
Peter
vercauteren franky

Bericht door vercauteren franky »

De zuignap van myn mio houder plaats ik gewoon op het windscherm.
Allee als tni regent !!
De franky
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... highlight=

Zo heb ik het ook gedaan met mijne pda, nen hp1940. Ik heb ondertussen al enkele toertjes gedaan, en dat gaat vlot, scherm is goed te zien, zelfs in de zon, en de instructies zijn duidelijk via het oortje. Als de batterij niet lang genoeg meegaat, laad ik hem via het verloopstukje bij met de kabel uit de auto.

Groeten,

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
marnix

Bericht door marnix »

werkt idd uitstekend, ik heb de bt muis onder mn zadel gedaan omdat deze in de tas nog wel eens onderop komt te liggen en dan geen bereik meer heeft.
Verder een sigaretten aansteker onder het zadel gemaakt om op te kunnen laden en zo kun je lekker door blijven touren. Ik heb nou eenmaal geen geld voor een dure installatie en dit werkt uitstekend voor een fractie van de prijs.
Nadeel is wel dat het scherm van de tanktas vaak spiegeld en je dus iets voorover moet buigen om er recht boven te kunnen zitten. dan zie je het scherm, met de gesproken aanwijzingen in het oor werkt het uitstekend.
dirkske

Bericht door dirkske »

Ik hou mijn GPS ontvanger gewoon in mijn jaszak, werkt prima, is zo ook beschermd tegen regen, schokken enz.
Een BT verbinding haalt volgens de specificaties 10 meter, en dat haalt de mijne zeker, heb ik al getest.
Plaats reactie