Beginnersmotor
Moderator: GVN
Beginnersmotor
Hallo GS rijders,
Ik ben een 42 jarige, 1m98 grote en 95 kg zware beginnende motorrijder met als enige ervaring een initiatiecursus (Aktief). Een GS 1100 of GS 1150 is mijn droommachine ( omwille van mijn grote gestalte maar deze motor lijkt mij ook fantastisch). Toch vrees ik dat ik momenteel de ervaring mis om met zo'n zware motor buiten te komen. Daarom denk ik eraan om mij een GS 650 aan te schaffen. Lijkt dit jullie een goede beslissing of zou ik het mij toch riskeren om meteen een 1100 of 1150 aan te schaffen?
Bezorg me maar goede raad!
Antoine.
			
			
									
						
										
						Ik ben een 42 jarige, 1m98 grote en 95 kg zware beginnende motorrijder met als enige ervaring een initiatiecursus (Aktief). Een GS 1100 of GS 1150 is mijn droommachine ( omwille van mijn grote gestalte maar deze motor lijkt mij ook fantastisch). Toch vrees ik dat ik momenteel de ervaring mis om met zo'n zware motor buiten te komen. Daarom denk ik eraan om mij een GS 650 aan te schaffen. Lijkt dit jullie een goede beslissing of zou ik het mij toch riskeren om meteen een 1100 of 1150 aan te schaffen?
Bezorg me maar goede raad!
Antoine.
- 
				Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
direct voor de GSA gaan
voorzichtig aanvangen en opgemakske opbouwen
of je nu een 650 of een 1200 neemt doet er niet toe
het is wat tussen uw oren zit dat gezond verstand moet naar voor brengen
			
			
									
						
							voorzichtig aanvangen en opgemakske opbouwen
of je nu een 650 of een 1200 neemt doet er niet toe
het is wat tussen uw oren zit dat gezond verstand moet naar voor brengen

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
			
						TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Zorg er voor dat je met beide motoren eens kunt rijden, dan kan je zelf beslissen.  Ik kan me niet meer voorstellen dat ik op een 650 zou moeten rijden  (we hebben ze beide 650gs en 1200gsa)
Als je naar het gewicht zou kijken is 650 wel zeer leuk, maar als je er een reis wil mee maken is het werken geblazen (voor de motor dan toch)
Je moet het gewoon proberen. Als je zeker bent dat je er eentje gaat aanschaffen zal er wel een dealer bereid zijn om je te laten testrijden met beide. er zijn er occasies genoeg. Dan en Dan ALLEEN zal je kunnen beslissen.
ik stuur je pm voor een dealer waar je dit zeker zal kunnen
(He stoffel )
 )
			
			
									
						
										
						Als je naar het gewicht zou kijken is 650 wel zeer leuk, maar als je er een reis wil mee maken is het werken geblazen (voor de motor dan toch)
Je moet het gewoon proberen. Als je zeker bent dat je er eentje gaat aanschaffen zal er wel een dealer bereid zijn om je te laten testrijden met beide. er zijn er occasies genoeg. Dan en Dan ALLEEN zal je kunnen beslissen.
ik stuur je pm voor een dealer waar je dit zeker zal kunnen
(He stoffel
 )
 )- 
				Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
- 
				Dirk Pauwels
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
1.98m en 95kg? Zot zicht op ne GS650 zenne.... ga maar voor ne 2dehands 1100, als ie niet voldoet kun je hem verkopen zonder verlies. Na een jaartje en veel km's kun je alsnog ne GSA kopen, en dan heb je op de 1100 ook nie veel verloren. Als beginner met ne gloednieuwe moto ga je zeker in uw broek doen. Als je die 1100 eens uit uw pollen laat vallen kan het nie zo veel kwaad hé
			
			
									
						
							R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
			
						antoine,
ik ben ook beginnend motorrijder, had amper ervaring
ik heb begin dit jaar de moto gekocht waar ik 40 jaar van gedroomd heb: een 1150GSA
inderdaad ne grote en vrij zware beemer
maar...
ik heb nog geen eene minuut spijt dat ik deze koop gedaan heb!
natuurlijk moet je niet zot beginnen doen , maar stilletjesaan ervaring opdoen, en wat cursus volgen, dan loopt het wel los
 , maar stilletjesaan ervaring opdoen, en wat cursus volgen, dan loopt het wel los
.stvn.
			
			
									
						
										
						ik ben ook beginnend motorrijder, had amper ervaring
ik heb begin dit jaar de moto gekocht waar ik 40 jaar van gedroomd heb: een 1150GSA
inderdaad ne grote en vrij zware beemer
maar...
ik heb nog geen eene minuut spijt dat ik deze koop gedaan heb!
natuurlijk moet je niet zot beginnen doen
 , maar stilletjesaan ervaring opdoen, en wat cursus volgen, dan loopt het wel los
 , maar stilletjesaan ervaring opdoen, en wat cursus volgen, dan loopt het wel los.stvn.
- 
				Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
De Fluppie verkoopt de zijne...http://www.kapaza.be/Motoren/BMW/644371 ... 150gs.html
			
			
									
						
							R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
			
						Géén 650 !
Antoine, 42 jaar, 1m98 en 95 kg ? Dan zeker geene 650 cc kopen, tegen dat ge er voor de eerste keer in 5de versnelling gaat mee rijden , zult ge hem al moe zijn. Gaan voor die 1100 of 1150 GS, zeg ik u, en ge zult niet alleen mij, maar ook nog veel anderen gelijk geven !
Gisteren heeft ne kameraad van mij, 46 jaar, (amper) 1m70 en 68 kg zich nen 1150 GS van 't jaar 2001 aangeschaft. Voor minder wou hij niet ... .
			
			
									
						
							Gisteren heeft ne kameraad van mij, 46 jaar, (amper) 1m70 en 68 kg zich nen 1150 GS van 't jaar 2001 aangeschaft. Voor minder wou hij niet ... .
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...  )
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
			
						 )
)R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Keuze
Alain probeer ze eens alle twee en kijk ook naar het prijskaartje (voor wat moet het dienen?).
Als je een F650GS probeert zie dan dat het een Dakar is die staan wat hoger op hun poten met uwe bijna dubbele meter heb je dat wel nodig.
			
			
									
						
										
						Als je een F650GS probeert zie dan dat het een Dakar is die staan wat hoger op hun poten met uwe bijna dubbele meter heb je dat wel nodig.
(s)Campi , zijt een schat , ga er direkt werk van maken !(s)Campi schreef:De Fluppie verkoopt de zijne...http://www.kapaza.be/Motoren/BMW/644371 ... 150gs.html
( weet het , off- topic , zal 't nooit meer doen ! )
- 
				Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: Keuze
Juist, ieder zijn budget en doestellingen.louis schreef:Alain probeer ze eens alle twee en kijk ook naar het prijskaartje (voor wat moet het dienen?).
Als je een F650GS probeert zie dan dat het een Dakar is die staan wat hoger op hun poten met uwe bijna dubbele meter heb je dat wel nodig.
Je kan tegenwoordig heel goeie okkazies 1150 GS vinden voor weinig geld. Gisteren zef nog meegemaakt met mijne maat die er zich eene heeft aangeschaft. Voor die prijs kon hij het niet laten, ook al moesten we er om van uit Gent naar Marche-En-Famenne. Het loonde de moeite !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...  )
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
			
						 )
)R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Opstappersmotor of niet... Koop je hem te licht, dan koop je na zes maanden een zwaardere... en das ook zonde van de centjes.
Ik begon op een r1150rt... Nul motorervaring, enkel 8 uur rijles en m'n rijbewijs afgelegd.
Het rijverstand zit tussen beide oren en je rechterhand.
Dus ga maar voor de zware... temeer je reeds een cursus achter de rug hebt besef je ten vollen waar je aan begint...
			
			
									
						
										
						Ik begon op een r1150rt... Nul motorervaring, enkel 8 uur rijles en m'n rijbewijs afgelegd.
Het rijverstand zit tussen beide oren en je rechterhand.
Dus ga maar voor de zware... temeer je reeds een cursus achter de rug hebt besef je ten vollen waar je aan begint...
als je nooit op een motor gereden hebt, dan is mijn mening over dit de
volgende.. wat je ook koopt, een gs 650 of een gs 1100.. is beide ok, maar ik zou dan nooit een al te dure opstap moto kopen, heb dit ook voor gehad met een vriend die een mooie glimmende r 1200 c gekocht had, en daarmee een paar keer is omgevallen, niets ernstig, maar als gevolg een paar blutsen in de benzine tank, spiegels gekrast, enz... nu ik weet ook wel dat het omvallen van de motor bij de beste rijders kan gebeuren, maar toch... het spreekwoord met vallen en opstaan was in dit geval wel van toepassing nu heeft hij intussen al ongeveer 5000 km gereden en heeft hij deze dingen veel beter onder controle.. dus nu deze winter gaat de tank eraf en wordt alles netjes terug opgeknapt en herspoten.
 nu heeft hij intussen al ongeveer 5000 km gereden en heeft hij deze dingen veel beter onder controle.. dus nu deze winter gaat de tank eraf en wordt alles netjes terug opgeknapt en herspoten.
			
			
									
						
										
						volgende.. wat je ook koopt, een gs 650 of een gs 1100.. is beide ok, maar ik zou dan nooit een al te dure opstap moto kopen, heb dit ook voor gehad met een vriend die een mooie glimmende r 1200 c gekocht had, en daarmee een paar keer is omgevallen, niets ernstig, maar als gevolg een paar blutsen in de benzine tank, spiegels gekrast, enz... nu ik weet ook wel dat het omvallen van de motor bij de beste rijders kan gebeuren, maar toch... het spreekwoord met vallen en opstaan was in dit geval wel van toepassing
 nu heeft hij intussen al ongeveer 5000 km gereden en heeft hij deze dingen veel beter onder controle.. dus nu deze winter gaat de tank eraf en wordt alles netjes terug opgeknapt en herspoten.
 nu heeft hij intussen al ongeveer 5000 km gereden en heeft hij deze dingen veel beter onder controle.. dus nu deze winter gaat de tank eraf en wordt alles netjes terug opgeknapt en herspoten.Neem de grote.  Minder werk, en je zal zien dat je er meer plezier aan beleeft.
Ik heb nu 3 maanden mijn rijbewijs, en sindsdien een 1200GS. Intussen 15000 kms gereden en absoluut geen spijt. De keren dat ik hetzelfde traject (Mol - Brussel) heb gedaan op een 'lichtere' motor kwam ik veel vermoeider thuis...
Gewoon rustig beginnen...
			
			
									
						
										
						Ik heb nu 3 maanden mijn rijbewijs, en sindsdien een 1200GS. Intussen 15000 kms gereden en absoluut geen spijt. De keren dat ik hetzelfde traject (Mol - Brussel) heb gedaan op een 'lichtere' motor kwam ik veel vermoeider thuis...
Gewoon rustig beginnen...
- 
				DJAIRO
Je moet je in éérste instantie zeker voelen,een 1150 went wel,maar weet wel,het is een 1150 hé,en het vermogen is een pak meer dan een 650!!!
Als ik jouw was huurde ik een 650 voor een weekendje,en bol daar zo veel mogelijk kilometers mee!!!Dan heb je tenminste die ervaring al,want met schrik op een 1150 kruipen,is zowiezo problemen vragen!!Het motorseizoen(voor de watjes ik incluis)loopt ver af,en dan heb je tijd zat om een GS1150 te zoeken!!
 ik incluis)loopt ver af,en dan heb je tijd zat om een GS1150 te zoeken!!
En denk erom,elke motor is zo gevaarlijk dan diegene die hem bestuurd!!
Groeten Frank
			
			
									
						
										
						Als ik jouw was huurde ik een 650 voor een weekendje,en bol daar zo veel mogelijk kilometers mee!!!Dan heb je tenminste die ervaring al,want met schrik op een 1150 kruipen,is zowiezo problemen vragen!!Het motorseizoen(voor de watjes
 ik incluis)loopt ver af,en dan heb je tijd zat om een GS1150 te zoeken!!
 ik incluis)loopt ver af,en dan heb je tijd zat om een GS1150 te zoeken!!En denk erom,elke motor is zo gevaarlijk dan diegene die hem bestuurd!!
Groeten Frank

Inderdaad; ik ken er zo ook nog... leren motorrijden kan een kwestie van vallen en opstaan zijn. Zonde als dat gebeurt met een spiksplinternieuw beestje. Wat je ook koopt, koop is waar je je goed op voelt, en waarbij jij de baas bent die bepaalt wat de motor doet, en niet omgekeerd. Dat kan je met name ontdekken door de motorfietsen van je voorkeur proef te rijden (en te manoeuvreren) in uiteenlopende omstandigheden.geebee schreef:als je nooit op een motor gereden hebt, dan is mijn mening over dit de
volgende.. wat je ook koopt, een gs 650 of een gs 1100.. is beide ok, maar ik zou dan nooit een al te dure opstap moto kopen, heb dit ook voor gehad met een vriend die een mooie glimmende r 1200 c gekocht had, en daarmee een paar keer is omgevallen, niets ernstig, maar als gevolg een paar blutsen in de benzine tank, spiegels gekrast, enz... nu ik weet ook wel dat het omvallen van de motor bij de beste rijders kan gebeuren, maar toch... het spreekwoord met vallen en opstaan was in dit geval wel van toepassingnu heeft hij intussen al ongeveer 5000 km gereden en heeft hij deze dingen veel beter onder controle.. dus nu deze winter gaat de tank eraf en wordt alles netjes terug opgeknapt en herspoten.
Het volgende mag geen uitgangspositie zijn, maar het kan best gebeuren dat de nog jonge en heftige passie voor het motorrijden om welke reden dan ook sneller dan voorzien uitdooft, ... als je een tweedehands wil verkopen, zal je hoogstwaarschijnlijk minder verlies maken dan op een nieuwe.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF  , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
 , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
			
						 , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
 , (E36/8; F25), Lid BMW MCVLMoest ik in jouw plaats zijn, dan zou ik ook voor de grote gaan.
Zoals hiervoor al gezegd, 't zit em vooral tussen de oren.
Dankzij jouw gestalte is zelfs de grote gemakkelijk te maneuvreren...
Gewoon op 't gemakske en een paar extra cursusjes kunnen nooit kwaad.
Succes 
  
			
			
									
						
							Zoals hiervoor al gezegd, 't zit em vooral tussen de oren.
Dankzij jouw gestalte is zelfs de grote gemakkelijk te maneuvreren...
Gewoon op 't gemakske en een paar extra cursusjes kunnen nooit kwaad.
Succes
 
  
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
			
						Lid BMW MC VL
- 
				Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:



