Optimate III

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
yann
Contacteer:

Optimate III

Bericht door yann »

Hoi iedereen,

Mijn vloeistofbatterij (Yuasa) hield het op een 1/2 jaar voor bekeken. Gelukkig heb je op zo'n batterijen een garantieperiode en werd ze zonder verpinken vervangen. By the way, ik rij nog steeds met een zilvergrijze R1150RT. Na het inbouwen van de batterij wou ik ze terug via m'n 12V stekker aansluiten op mijn Optimate III want er staat een alarm (standaard BMW) op mijn RTeeken. Vroeger begon die Optimate steeds met een oranje lampje en na een nacht laden ging die over naar een groen lichtje ten teke dat de batterij terug vol geladen is, nu niet echter. Wat kan er foutlopen??
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
jerre

Bericht door jerre »

nog een beetje geduld hebben denk ik, vorige week ook m'n batterij eens aan m'n optimate gehangen omdat ik een maand niet meer met m'n moto heb kunnen rijden. Het opladen duurde toch wel een dagje af 2 eer het groene lampje weer ging branden.
K100 RS 16v
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Eerst eens een rit doen de naam waardig, dan de lader aansluiten.
Nil volentibus arduum
jerre

Bericht door jerre »

Raketman schreef:Eerst eens een rit doen de naam waardig, dan de lader aansluiten.
Moet die lader een soort van "basisvoltage" hebben vooraleer hij in gang schiet misschien? Normaal moet die dat toch ook zo kunnen, zonder dat eerst de batterij volledig opgeladen is? 'k weet wel dat het niet echt een batterij-oplader is, veeleer een batterij-onderhouder, maar zou het niet lukken?
K100 RS 16v
Plaats reactie