Zelf je BT headset bouwen voor 20 euro

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
marnix

Zelf je BT headset bouwen voor 20 euro

Bericht door marnix »

Heeft iemand hier wel eens zelf een bluetooth (BT) headset gebouwd?

Lijkt me namelijk niet heel moeilijk, een BT headset koop je voor 20 tot 30 euro (kwaliteit is slecht maar lees nog even verder). Ik heb namelijk een Beahr headset en microfoon ingebouwd in mn helm en motor voor de communicatie. Microfoon en speakers dus van redelijke kwaliteit. Het enige dat ik nodig heb om mijn tomtom (niet rider, die is te duur voor mij maar gewoon een goedkope pda in het kaartleesvak van de tanktas) te horen is een BT ontvanger verbonden aan de speakers. Als ik dus een headsetje open schoef, het oortje (mono) aan mn speakers door lus en de microfoon weg haal ben ik er. Even het ontvangertje wegwerken in de helm, maar groot kan die niet meer zijn aangezien de microfoon en het oortje ongeveer de enige onderdelen van zo'n ding zijn.

Mijn vraag dus, maakt dit eenvoudige (goedkope) plan enige kans van slagen?
Iemand al eens zoiets geprobeerd? (ik kon er niks over vinden op het forum hier)

En om de eerste vraag, "probeer het!", te ontlopen: Ik ben zeker van plan om het te proberen! Iemand een slechte, oude BT headset in de hoek liggen? :)
yann
Contacteer:

Bericht door yann »

ja, ikke. Heb een JABRA Bluetooth earset liggen. Em is in 't water gevallen dus ik weet niet wat er nog goed aan is. Je mag em steeds komen halen. Ik denk dat het zo'n 1,5uurtje rijden is tot bij me thuis van Ede, als Ede naast Wageningen ligt. 'k Heb nog in Wageningen gezeten voor mijn stage.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Plaats reactie