1200 gs: lamp vooraan vervangen??
Moderator: GVN
1200 gs: lamp vooraan vervangen??
Hallo
Mijn voorste dimlicht van mijne 1200GS 2005 heeft het begeven, dus ander lampje gehaald. Ik dacht dat vervang ik wel vlug zelf.
In de handleiding:
- dekseltje afdraaien, geen probleem
- stekker uit de lamphouder trekken, geen probleem
- bevestigingveer losmaken, geen probleem
- trek de lamphouder uit de unit: niet eruit te krijgen, zo hard getrokken tot de lichtspiegel ineens losschiet: resultaat lichtspiegel los en lamp er nog niet uit!!!
Wat nu?
Mijn voorste dimlicht van mijne 1200GS 2005 heeft het begeven, dus ander lampje gehaald. Ik dacht dat vervang ik wel vlug zelf.
In de handleiding:
- dekseltje afdraaien, geen probleem
- stekker uit de lamphouder trekken, geen probleem
- bevestigingveer losmaken, geen probleem
- trek de lamphouder uit de unit: niet eruit te krijgen, zo hard getrokken tot de lichtspiegel ineens losschiet: resultaat lichtspiegel los en lamp er nog niet uit!!!
Wat nu?
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Vrouwen hebben nu éénmaal fijnere pollekkes hé...en sommigen hebben idd geluk...nicole schreef:Dus als ik het goed begrijp heb ik geluk gehad dat ik die lamp al 2 keer zonder problemen zelf heb kunnen vervangen
![]()
Oef, anders zou het weer geweest zijn : 't is weer een vrouw
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Shulty
Spreek hier niet over de lamp, hénicole schreef:Dus als ik het goed begrijp heb ik geluk gehad dat ik die lamp al 2 keer zonder problemen zelf heb kunnen vervangen
![]()
Oef, anders zou het weer geweest zijn : 't is weer een vrouw
Fijne vingers of ni........het lukt niet!!!
Grts
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
-
Shulty
Ge moogt altijd eens proberen, hé.....wil je een paar uur gevloek en kapotte vingers besparen.Emile schreef:OK, ik heb het begrepen. Zal eens bij de dealer passeren. Met deze info sta ik ook sterker moest hij mij willen laten betalen!!
Achteraf gezien was ik misschien beter bij Nicole langs geweest!!
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
Die dingen vragen van nature mijn aandacht.
Heb dus al wel geprobeerd maar ik had schrik de spiegel kapot te trekken en dan heb ik natuurlijk helemaal geen verhaal meer bij de dealer. Maar ik weet graag hoe dat nu eigenlijk in elkaar steekt. Niet goed dus
Heb dus al wel geprobeerd maar ik had schrik de spiegel kapot te trekken en dan heb ik natuurlijk helemaal geen verhaal meer bij de dealer. Maar ik weet graag hoe dat nu eigenlijk in elkaar steekt. Niet goed dus
Er is niet veel foto van te maken. Bij het uit de fitting trekken van de lamp schiet de spiegel gewoon uit zijn bevestiging en ligt nu half los (één bevestiging zit nog vast) in de lampunit. Je ziet er eigenlijk niet veel van, alleen kan je de spiegel heen en weer bewegen maar daar kan je moeilijk een foto van maken.