Panne R1100RT
Moderator: GVN
-
Peter Bosman
Panne R1100RT
Vandaag in koers (wielerwedstrijd) bij een snelheid van 50 km/h ineens wegvallen aandrijving alsof deze uit de (derde) versnelling schiet, en een akelig geluid (gierend).
Koppeling direkt in en terug schakelend naar de vrij. In elke versnelling datzelfde gierende geluid behalve in de vrijloop. Uitbollen en tot stilstand komen. Motor draait normaal stationair, maar bij voorzichtig intrekken koppeling begint dat verschrikkelijke geluid weer, loslaten en geluid is weg.
Motorzaak in de buurt gebeld en de motor van de straat laten halen. Paasweekend, dus pas dinsdag weer kontakt..........f*ck.
Wie heeft enig idee wat dit is en hoeveel spaargeld dit kan gaan kosten?
Koppeling direkt in en terug schakelend naar de vrij. In elke versnelling datzelfde gierende geluid behalve in de vrijloop. Uitbollen en tot stilstand komen. Motor draait normaal stationair, maar bij voorzichtig intrekken koppeling begint dat verschrikkelijke geluid weer, loslaten en geluid is weg.
Motorzaak in de buurt gebeld en de motor van de straat laten halen. Paasweekend, dus pas dinsdag weer kontakt..........f*ck.
Wie heeft enig idee wat dit is en hoeveel spaargeld dit kan gaan kosten?
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
-
Iron Gonzo
kan koppeling zijn die er de brui aan gegeven heeft
moeilijk te zeggen zo op het eerste (zonder het echt te horen)
moeilijk te zeggen zo op het eerste (zonder het echt te horen)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Peter Bosman
-
Iron Gonzo
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =koppeling
lees dit eens
als je het laat doen moet je nog werk uren bij rekenen
als natuurlijk dit het probleem is?
lees dit eens
als je het laat doen moet je nog werk uren bij rekenen
als natuurlijk dit het probleem is?
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
-
Peter Bosman
Probleem is de tijd helaas.
Ga nu alweer weg voor de koers, kan zo met iemand meerijden, en zo gaat het de komende weken door, dus tijd heb ik niet. Motor staat bij een hersteller onderweg en dus ben ik afhankelijk van hem volgende week.
Ik neem dinsdag weer kontakt met hem op.
Gelukkig heb ik de eerste 10 dagen geen motor voor de wedstrijden nodig omdat ik in andere juryfunctie's ben ingedeeld. Vandaag heb ik, net als gisteren tijdens deze meerdaagse koers van functie geruild.
Gelukkig kon dat...............
Ga nu alweer weg voor de koers, kan zo met iemand meerijden, en zo gaat het de komende weken door, dus tijd heb ik niet. Motor staat bij een hersteller onderweg en dus ben ik afhankelijk van hem volgende week.
Ik neem dinsdag weer kontakt met hem op.
Gelukkig heb ik de eerste 10 dagen geen motor voor de wedstrijden nodig omdat ik in andere juryfunctie's ben ingedeeld. Vandaag heb ik, net als gisteren tijdens deze meerdaagse koers van functie geruild.
Gelukkig kon dat...............
-
Peter Bosman
Vandaag bij de dealer geweest en dus opdracht gegeven alles eerst maar even uit elkaar te trekken en een optische controle door te voeren. Volgens de dealer minimaal rekenen op 600 euro (koppeling) en ja dat kan nog meer worden dus.....slik.
Veel uurloon, dat valt erg tegen.
Weer geen zakgeld deze week helaas..................
Als de dealer zegt "dat kan nog meer worden",Peter Bosman schreef:Vandaag bij de dealer geweest en dus opdracht gegeven alles eerst maar even uit elkaar te trekken en een optische controle door te voeren. Volgens de dealer minimaal rekenen op 600 euro (koppeling) en ja dat kan nog meer worden dus.....slik.
dan bedoelt hij "dat zal nog meer worden"
-
Peter Bosman
Zielig zoals hij (R1100RT) er nu bij staat.
Geheel gestript lijkt hij niets meer van die stoere buffel waarvan ik dacht dat deze moeiteloos 200.000 kilometer moest kunnen.
Hopenlijk herstelt hij geheel en kunnen we snel verder.
Geheel gestript lijkt hij niets meer van die stoere buffel waarvan ik dacht dat deze moeiteloos 200.000 kilometer moest kunnen.
Hopenlijk herstelt hij geheel en kunnen we snel verder.
-
Peter Bosman
-
Iron Gonzo
en wat is er allemaal aan gedaan geweestPeter Bosman schreef:We kunnen weer.........schade was 1100 euro (slik)
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Peter Bosman
Prise-as was gebroken en heeft inwendig enige schade aangericht.IRON GONZO schreef:en wat is er allemaal aan gedaan geweest :?:Peter Bosman schreef:We kunnen weer.........schade was 1100 euro (slik)
Nieuwe as, koppeling en drukgroep. Materiaal 600 euro uurloon bijna 500 euro.
-
erteetje
-
Peter Bosman
Re: km
Nu 61.000dragon schreef:Peter,
Hoeveel km heeft je rt ?
Vorige maand nog geheel grote beurt (banden, altenatorriem enz.)
-
Peter Bosman
Daar loopt nu een overleg m.b.t. tot een coulanceregeling.CeesBmw schreef:Ik zou maar eens verhaal gaan halen bij je leverancier, een prise as kan niet breken tenzij er een fabricage fout in zit.
Of heb je soms 500 PK aan boord?
Men zegt:"of hij breekt in de eerste 500 kilometer (fabrieksfout) of hij breekt nooit".
Eerste prioriteit voor mij was de reparatie en nu dus de naweeen van de afwikkeling.
Helaas moet ik constateren dat het schakelen nu moeilijker loopt als voorheen, dus straks weer heen voor controle.