ervaring met "Scala Rider" Bluetooth headset

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Dennis

ervaring met "Scala Rider" Bluetooth headset

Bericht door Dennis »

Heeft er iemand ervaring met de Scala Rider bluetooth headset van CARDO? Volgens de informatie die zowat te vinden is, blijkt het een eenvoudig maar degelijk systeem te zijn om zowat op elke helm te "klikken" en aan te koppelen aan je GPS of GSM. Ook de autonomie van de batterij (spreekfunctie en stand-by) zou best in orde zijn...
Dennis Afbeelding

BMW R1200RT (rood)

...en bij sommigen gekend van de Pier Kloeffe rit :wink:
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Ik ga mij deze namiddag de FM versie halen.

Enerzijds naar aanleiding van de zeer positieve ervaring die een kennis er mee heeft, anderzijs na het lezen van de fijne test die onze pvdk uitvoerde en op zijn site plaatste : http://www.pvdk.be
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

JohanDB schreef:Ik ga mij deze namiddag de FM versie halen.

Enerzijds naar aanleiding van de zeer positieve ervaring die een kennis er mee heeft, anderzijs na het lezen van de fijne test die onze pvdk uitvoerde en op zijn site plaatste : http://www.pvdk.be
Kun je je wedervaren hier posten? Ik ben nog steeds op zoek naar een goed BT-systeem om te koppelen aan de Zumo (kwestie van de mp3 ook goed te kunnen horen).
Dankbij voorbaat!
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
TonTon

Bericht door TonTon »

JohanDB schreef:Ik ga mij deze namiddag de FM versie halen.

idd , de test op de site van PVDK heeft me ook overtuigd , ik denk ook de duo set te kopen met FM....
binnenkort zijn er opendeur dagen bij moto2000 en dan ga ik eens informeren naar de installatie mogelijkheden op onze BMW systeem IV helmen...
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Zo, gehaald en geïnstalleerd op mijn jethelm (10 min werk).

Nu de unit nog 4 u laten opladen en morgen eerste test. Ik laat zeker weten hoe het was :wink:
TonTon

Bericht door TonTon »

JohanDB schreef:Zo, gehaald en geïnstalleerd op mijn jethelm (10 min werk).

Nu de unit nog 4 u laten opladen en morgen eerste test. Ik laat zeker weten hoe het was :wink:
oké ik reken er op :wink:
Wannes

Bericht door Wannes »

Hallo,
DE fm versie is volgens mij niet bruikbaar in duo,dus enkel alleen
de bestuurder.En bestaat de versie 2.0 al,die zou 100 meter ver gaan??
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Om als intercom te gebruiken heb je de Scala Teamset. De master unit communiceert eventueel via bt met je Zumo, en beide units met elkaar via een radiosignaal. Hoe ver dat reikt weet ik niet.

De FM heb ik zelf genomen met als belangrijkste reden dat er 2 speakers zijn (geen stereo, maar kom, wel gaan niet vitten). De fm radio werkt goed maar heeft geen rds en door het ontbreken van een display moet je we effe blijven luisteren eer je weet op welk station je zit. Dat zal allemaal wel wennen veronderstel ik.

Net even een statisch telefoontestje gedaan vanuit de garage en ik moet zeggen dat de verstaanbaarheid 100 % was aan beide kanten. Dat is natuurlijk allemaal stilstaand, dus morgen na mijn vroege shift bel ik tijdens het rijden even naar huis met de mp3 speler van de zumo op om eens te zien wat dat geeft.
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

O ja, en niet te vergeten...

Wegens tijdsgebrek ben ik naar een niet nader genoemde winkel langs de Brugsevaart in Gent gegaan. Daar is al veel over gezegd en geschreven (ook door mij), en ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast :shock:

Korte maar duidelijke uitleg en een deftig antwoord op enkele vragen die ik nog had. Ook de klant die voor mij stond werd volgens mij goed geholpen.

Alij, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en als het goed is mag het ook gezegd worden vind ik :D
Dennis

Bericht door Dennis »

Als ik mij niet vergis, is de Scala Rider Bluetooth headset slechts voorzien van één oortje. Eigenlijk om enerzijds je GSM te gebruiken en anderzijds je GPS te horen. Zou dit één oortje kunnen uitgebreid worden naar twee oortjes??? Ik denk hieraan omdat je zo dan ook de muziekoverdracht (van de GARMIN 2820 bijvoorbeeld) via bluetooth in stereo zou kunnen beluisteren. Alle ervaringen zijn welkom....
Dennis Afbeelding

BMW R1200RT (rood)

TonTon

Bericht door TonTon »

Dennis schreef:Als ik mij niet vergis, is de Scala Rider Bluetooth headset slechts voorzien van één oortje. Eigenlijk om enerzijds je GSM te gebruiken en anderzijds je GPS te horen. Zou dit één oortje kunnen uitgebreid worden naar twee oortjes??? Ik denk hieraan omdat je zo dan ook de muziekoverdracht (van de GARMIN 2820 bijvoorbeeld) via bluetooth in stereo zou kunnen beluisteren. Alle ervaringen zijn welkom....
hm , volgens onderstaande link zie ik toch duidelijk 2 oortjes...als je voor de FM versie gaat :wink:
http://www.pvdk.be/joomla/index.php?opt ... &Itemid=76
Dennis

Bericht door Dennis »

Precies! Bij het systeem met FM-radio zijn er twee oortjes aanwezig. Het "eenvoudige" bluetoothsysteem lijkt mij eerder een mono-uitvoering hetgeen de combinatie van muziekbeluisteren misschien minder interessant maakt. <<Handige Harry's>> onder ons weten misschien het systeem om te vormen zodat in stereo kan geluisterd worden...
Dennis Afbeelding

BMW R1200RT (rood)

JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Zo, een eerste bescheiden testje achter de rug.

Het volume past zich aan naargelang de snelheid en dat is best gemakkelijk. De radio heeft quasi altijd zeer goede ontvangst, al is de geluidskwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven (totaal gebrek aan bassen)

Hetzelfde kan uiteraard gezegd worden voor het afspelen van mp3's. Eén en ander heeft natuurlijk te maken met het geringe formaat van de speakertjes (2 stuks bij de FM-versie).

Eénmaal gepaird vinden de zumo en de scala mekaar perfect, al wordt de verbinding soms eens spontaan verbroken (had mijne maat ook al). Of dit aan de zumo ligt of de scala weet ik niet, de radio blijft in ieder geval perfect spelen.

Een telefoontje plegen is ook kinderspel en de verstaanbaarheid aan beide kanten is perfect. De radio wordt automatisch onderbroken eens er via bt geluid ontvangen wordt vanuit de zumo.

Tot besluit : zeer handig toestel met maar één minpunt, nl. de kwaliteit van de afgespeelde muziek :wink:
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Johan, mag je steeds op de website posten. Wat die bassen betreft, dat komt omdat je geen perfecte klankkast maakt, erg logisch. In een helm heb je dat niet snel, daarvoor moet je in-ear plugs dragen met een basweergave. Die bestaan en kosten wel wat.
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

pvdk schreef:Johan, mag je steeds op de website posten. Wat die bassen betreft, dat komt omdat je geen perfecte klankkast maakt, erg logisch. In een helm heb je dat niet snel, daarvoor moet je in-ear plugs dragen met een basweergave. Die bestaan en kosten wel wat.
Ja da's juist, maar er is nog verschil hé. De headset van mijn autocom heeft wél wat bas en de bedrade zumo-headset ook, maar die speakers waren ook wat groter. Enfin, het stoort mij niet echt...
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Het zou ook kunnen dat de referentie van de menselijke stem als uitgangsbasis is genomen voor een bandfilter in de audiotrap. Maar dat laat ik in het midden wegens geen cijfermateriaal.
JohanDB schreef:
pvdk schreef:Johan, mag je steeds op de website posten. Wat die bassen betreft, dat komt omdat je geen perfecte klankkast maakt, erg logisch. In een helm heb je dat niet snel, daarvoor moet je in-ear plugs dragen met een basweergave. Die bestaan en kosten wel wat.
Ja da's juist, maar er is nog verschil hé. De headset van mijn autocom heeft wél wat bas en de bedrade zumo-headset ook, maar die speakers waren ook wat groter. Enfin, het stoort mij niet echt...
PG

Bericht door PG »

Vorige week ook de scala FM gekocht (Moto2000. Waar ik overigens geen klachten over heb). Gisteren toch een kleine 6 uur uitgetest op de motor samen met de Zumo en het resultaat is voor mij ok. De aanwijzingen van de te volgen route zijn echt duidelijk. Wat de muziek betreft is de kwaliteit sterk afhankelijk van het ingestelde volume. Hoe luider, hoe beter sommige klanken doorkomen. Wat denk ik normaal is door de heibel rond je helm (rijwind).
duveltje4

Bericht door duveltje4 »

Mag ik hier nog een bijkomend vraagje stellen? :oops:
Bestaat er nu een versie of mogelijkheid waarmee zowel de rijder als de duo over een stereoset beschikken?

En wat het batterijtje betreft, is dat eenvoudig verwisselbaar? (meestal is de batterij de zwakke schakel in dergelijke snufjes)
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

duveltje4 schreef:Mag ik hier nog een bijkomend vraagje stellen? :oops:
Bestaat er nu een versie of mogelijkheid waarmee zowel de rijder als de duo over een stereoset beschikken?
JohanDB schreef:Om als intercom te gebruiken heb je de Scala Teamset. De master unit communiceert eventueel via bt met je Zumo, en beide units met elkaar via een radiosignaal. Hoe ver dat reikt weet ik niet.
hier meer info
Laatst gewijzigd door ®win op 03 apr 2007, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Bij de teamset heb je ook 2 speakertjes bij beide helmsetjes. Stereo geluid krijg je echter niet.

De batterij zit er vast in, de lader sluit je rechtstreeks op de unit (die je van de helm kan afklikken).

Om echte stereo sound te hebben zal je een zuivere bt muziek-koptelefoon moeten vermassacreren denk ik :? :lol:
duveltje4

Bericht door duveltje4 »

Bedankt voor de antwoorden! Het mag van mij uiteraard een monogeluid zijn, zolang het maar zowel een links als een rechts speakertje bevat...

Allé, we weten weeral voor welk speeltje we gaan werken! ;-)
WM

Muzien voor duo-zitter

Bericht door WM »

Hallo,
Heb een Cardo Scalarider. Deze set bestaat uit een basisunit voor de piloot en een unit voor de bijrijder.
De gesproken instructies van de Zumo zijn enkel hoorbaar voor de piloot maar dit heeft ook tot gevolg dat de MP3-speler van de Zumo enkel hoorbaar is voor de piloot.
Is dit op te lossen.
Groetjes
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Kan je dat niet doen door de knop in te drukken zoals je doet om je duo te laten meeluisteren naar een GSM gesprek ?

Groetjes
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Opa

Bericht door Opa »

Yes, althans op mijn midland BT + intercom wel. Knopje indrukken en alles gaat ook naar de passagier en ook de intercom werkt.

Ideaal

Groet
PAul
Rikkes

Bericht door Rikkes »

Scala Rider Teamset Bluetoothheadset Interkom
[SC-RI-TS] 189.90EUR

[inkl. MwSt zzgl. Versandkosten
http://www.avalingo.de/catalog/product_ ... cts_id/821

Wat denk je ? Is dit te betrouwen? Het scheelt natuurlijk een slok op de borrel :wink:

btw verzendingskosten = 8.90 euro
R1150RT 10/2004
Plaats reactie