luidsprekers in integraalhelm
Moderator: GVN
- 
				Bart Bever
luidsprekers in integraalhelm
hier effe wa raad vragen aan de kenners..
Voor die enkele keren dat is de gps gebruik op de beemer heb ik een vraagje om het mij mss iets makkelijker te maken.
Ik rijd met mijn pda op mijn R1100S, facon auto; zuignap tegen mijn ruitje en peren! en op zich vind ik het nog ok. Enkel het geluid blijft ne moeilijke. Ik heb nen integraalpot, arai corsair.
Heb al 3 setjes oordopkes gekocht, een gewoon en zo eentje met een plastic flexibel spel om achter uw flappers te hangen.
Beiden zijn lastig of storen...
Ik heb hier wel al die platte dingen zien passeren, maar passen die in mijne pot? kan wel wat wegfoefelen natuurlijk..
Ook qua aansluiting weet ik het niet goed, hebben die dingen een 2,5 steekplugje (jack) of 3,5 mm? Of hebben die dingen een specifieke aansluiting?
Ik wil nog 1 setje proberen, anders blijf ik voorlopig op t zicht rijden.
Alvast merci!
Greetz!

Voor die enkele keren dat is de gps gebruik op de beemer heb ik een vraagje om het mij mss iets makkelijker te maken.
Ik rijd met mijn pda op mijn R1100S, facon auto; zuignap tegen mijn ruitje en peren! en op zich vind ik het nog ok. Enkel het geluid blijft ne moeilijke. Ik heb nen integraalpot, arai corsair.
Heb al 3 setjes oordopkes gekocht, een gewoon en zo eentje met een plastic flexibel spel om achter uw flappers te hangen.
Beiden zijn lastig of storen...
Ik heb hier wel al die platte dingen zien passeren, maar passen die in mijne pot? kan wel wat wegfoefelen natuurlijk..
Ook qua aansluiting weet ik het niet goed, hebben die dingen een 2,5 steekplugje (jack) of 3,5 mm? Of hebben die dingen een specifieke aansluiting?
Ik wil nog 1 setje proberen, anders blijf ik voorlopig op t zicht rijden.
Alvast merci!
Greetz!
- 
				edargpu
De simpelste en gemakkelijkste oplossing denk ik   

is een setje inbouwen in uwen helm.
Aan de kant van de helm voorzie je een fiche en met een extra kabel kan je de PDA met de helm dan verbinden.
'k hoop dat hier nie teveel uit den bocht ben gegaan me mijne uitleg

Aan de kant van de helm voorzie je een fiche en met een extra kabel kan je de PDA met de helm dan verbinden.

Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles   
"" R1200GS Adventure ""

"" R1200GS Adventure ""
- 
				Bart Bever
jow maat,
ik ben op strooptocht gegaan en ik kom hier uit..
http://www1.be.conrad.com
Zal wel iets passen denk ik he.
Nog iets, ik heb thuis van die twintalkers pmr vox liggen, kan ik deze daar ev. ook bij aanknopen om een klappeke te kunnen doen?
Of moet ik eerder uitkijken naar een echt systeem?
greetz!
edit: iemand een adres in het leuvense of aarschot waar ik terechtkan om de mogelijkheden te weten?

Nog iets, ik heb thuis van die twintalkers pmr vox liggen, kan ik deze daar ev. ook bij aanknopen om een klappeke te kunnen doen?
greetz!
edit: iemand een adres in het leuvense of aarschot waar ik terechtkan om de mogelijkheden te weten?
- 
				geesje beemer
Bij ARC hebben ze van die inbouwsetjes voor in de helm, misschien daar ook eens gaan horen ...edargpu3 schreef:De simpelste en gemakkelijkste oplossing denk ik
g.b.

GEPAKT EN GEZAKT DE WEIDE WERELD IN, OP ZOEK NAAR HET AVONTUUR

- 
				edargpu
Denk dat dit de beste oplossing zal zijn om gewoon een setje van eender welk intercommerk kopen en installeren in de helmBart Bever schreef:jow maat,
greetz!

Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles   
"" R1200GS Adventure ""

"" R1200GS Adventure ""
- 
				John
- Contacteer:
Het lijkt allemaal misschien héél omslachtig maar ik heb 4 speakers in de helm zitten. Op de plaats van je oren zitten er bij mij speakers, compleet mét behuizing, van een normale koptelefoon. Dus inclusief de zacht-lederen kussentjes. Het grote voordeel hiervan? Je luistert naar muziek zoals je thuis in je luie zetel naar muziek luistert! De klankkast blijft behouden, dus de kwaliteit van het geluid is zoals het hoort te zijn. Er moet uiteraard wél wat meer van het piepschuim verwijdert om plaats te creeren, maar het is wel degelijk een wereld van verschil. Voor spraak zijn de hogere tonen meer van belang dus hoeft er ook geen basgeluid in te zitten. Die speakertjes kunnen dus platter en hoeven niet persé tegen je oor te zitten. Die doen even goed hun werk wat meer achter je oor, dus achter de helm-bekleding geplaatst. Stereo geluid is voor spraak ook geen must, dus die plaats is minder van belang en kan dus perfect aan de achterzijde. Je hebt daar ook totaal geen last van druk op je oor. Iets wat dikwijls het gevolg is van een niet perfecte plaatsing van speakertjes.
En nu natuurlijk de vraag...waarom vier speakers? Je hebt toch maar twee oren? De reden was bij mij vrij simpel. Op mijn radio´s staat er een schakeling die van zodra de GPS iets te melden heeft de radio het zwijgen oplegt. Op mijn PMR staat dan weer een aansluiting voor GSM. Dus door simpel twee speakertjes méér in mijn helm te proppen hoefde ik geen intercomsysteem aan te schaffen.

En nu natuurlijk de vraag...waarom vier speakers? Je hebt toch maar twee oren? De reden was bij mij vrij simpel. Op mijn radio´s staat er een schakeling die van zodra de GPS iets te melden heeft de radio het zwijgen oplegt. Op mijn PMR staat dan weer een aansluiting voor GSM. Dus door simpel twee speakertjes méér in mijn helm te proppen hoefde ik geen intercomsysteem aan te schaffen.

Leuke oplossing John, Alleen je helm zal bij een ongeval niet meer doen waar hij voor gemaakt is. Je hebt nu immers 4 harde voorwepen aangebracht binnen je helmschaal daar waar de ontwerper zacht materiaal voorzien had. Is ook niet voor niets dat de betere merken tot max € 2.500.000,- verzekerd zijn voor letsel veroozaakt door de geleverde speakers en microfoon.

Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!

Ik zie overal als een berg tegenop!
- 
				John
- Contacteer:
Simpel antwoord op dit=BULLSHITObiwan schreef:Leuke oplossing John, Alleen je helm zal bij een ongeval niet meer doen waar hij voor gemaakt is. Je hebt nu immers 4 harde voorwepen aangebracht binnen je helmschaal daar waar de ontwerper zacht materiaal voorzien had. Is ook niet voor niets dat de betere merken tot max € 2.500.000,- verzekerd zijn voor letsel veroozaakt door de geleverde speakers en microfoon.