cursus off-road

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Frank K

cursus off-road

Bericht door Frank K »

Ik heb me ingeschreven voor een cursus off-road einde maart.
Ik heb eigenlijk geen terreinervaring en aangezien ik een gsa heb vind ik toch dat deze af en toe het asfalt mag (moet) verlaten.
Ben echt benieuwd wat ik ga leren op de cursus. Iemand al ervaring met de cursus in Tongeren??
Zojuist mijn opleidingscheques besteld en dat scheelt weer een aardige slok op de borrel. Cursus kost €140,00 en ik betaal slechts de helft!!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Waar bestel je die cheques Frank ?
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Frank K

Bericht door Frank K »

http://www.vdab.be

of op het gratis telefoonnummer 0800.30.700

vanmiddag gedaan en na wat geduld oefenen aan de telefoon wegens de
drukte had ik na 10 minuten mijn cheques kunnen bestellen. Binnen veertien dagen krijg ik mijn overschrijvingsformulier in de bus en na betaling de cheques. Ik betaal dus €70,00 voor een cursus van €140,00.
Ik had al wel een dossiernummer bij de VDAB door mijn avondschool van de afgelopen jaren. Ik denk wel dat je telefonisch ook aan zo'n nummer kan geraken. In principe is het alleen voor werknemers maar daar kan jij waarschijnlijk wel een mouw aanpassen :roll: :wink: :wink: :wink:
Chris v

Bericht door Chris v »

Dag Frank,
is die cursus bij het centrum voor motorbeheersing in Tongeren ?
Heb daar in het verleden samen met 6 andere vrienden een doorgedreven cursus voor de openbare weg gevolgd. Iedereen had al zeker 10 jaar ervaring met de motor en toch hebben we op 1 dag tijd enorm veel bijgeleerd. Ik veronderstel dat hun offroad-cursus dus ook wel degelijk zal zijn. Alvast veel plezier toegewenst.
groeten,
Chris
Frank K

Bericht door Frank K »

Ja Chris, is idd daar....

Spijtig genoeg houden ze de cursus niet meer in het weekend.

Ondertussen weet ik al dat we met drie gsa's gaan zijn. Ik veronderstel dat maximum vijf à zes inschrijvingen worden aangenomen... dus als er nog met een 1200gsa zijn die op vrijdag 30 maart kunnen...
http://www.motorbeheersing.com voor de inschrijving!!!

Andere gs'ers zijn natuurlijk ook welkom (maar vlug schrijven voor ik weer commentaar krijg) maar 't is voor de foto he mannen. Zes 1200gsa staan wel knap naast elkaar :wink:
Wild Boar

Bericht door Wild Boar »

Hi Frank,

heb die cursus vorig jaar in September gevolgd. Wij waren met 4. Uitstekend onderricht. Je leert meer wat je met zo´n machine kan op slijkerige en gravel ondergrond met de "gewone" alroad banden. :D
In elk geval zat ik met een stuk meer zelfvertrouwen op mijne gsa nadien.
Wij hadden die dag wel pech dat we door een plichtsbewuste agent van de zandgroeve weggestuurd werden. :cry:
Als alternatief leerde de men ons met geblokkeerd achterwiel een bocht te nemen op gladde ondergrond. Dat was een prachtig alternatief. :P Natuurlijk was de groeve beter geweest, maar ja. Hopelijk voor jou hebben ze nu terug toelating. Misschien daarom dat ze hem niet meer in het weekend organiseren :?:
Frank K

Bericht door Frank K »

Wild Boar:
heb die cursus vorig jaar in September gevolgd. Wij waren met 4. Uitstekend onderricht. Je leert meer wat je met zo´n machine kan op slijkerige en gravel ondergrond met de "gewone" alroad banden.
In elk geval zat ik met een stuk meer zelfvertrouwen op mijne gsa nadien.
Wij hadden die dag wel pech dat we door een plichtsbewuste agent van de zandgroeve weggestuurd werden.
Als alternatief leerde de men ons met geblokkeerd achterwiel een bocht te nemen op gladde ondergrond. Dat was een prachtig alternatief. Natuurlijk was de groeve beter geweest, maar ja. Hopelijk voor jou hebben ze nu terug toelating. Misschien daarom dat ze hem niet meer in het weekend organiseren
Zandgroeve mag nog steeds niet gebruikt worden maar het zou nu op een cross-terrein doorgaan. Aangezien dit in het weekend gebruikt word door een of andere crossclub moet de cursus nu in de week doorgaan.
Zullen daar ook wel het een en ander bijleren zeker....
Vandaag mijn bevestiging van de inschrijving per post ontvangen... nu maar aftellen.
Wild Boar

Bericht door Wild Boar »

:D
Zandgroeve mag nog steeds niet gebruikt worden maar het zou nu op een cross-terrein doorgaan. Aangezien dit in het weekend gebruikt word door een of andere crossclub moet de cursus nu in de week doorgaan.
Zullen daar ook wel het een en ander bijleren zeker....
Vandaag mijn bevestiging van de inschrijving per post ontvangen... nu maar aftellen.
Een cross terrein is zeker zo goed om aan te leren hoe je hellingen moet nemen, misschien zelfs nog beter. In elk geval veel plezier.
Pinker

Bericht door Pinker »

ik heb me ook ingeschreven.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Vrijdag is het zo ver
Frank K.
Wim
Pinker
Luc Boxer

deze zijn bekend
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
PatricK/GS

Bericht door PatricK/GS »

Pinker,

Kun je eens doorgeven waar precies die rit de 6de mei vertrekt ?
Hebben hier in de Noorderkempen nogal wat GS-rijders en vermoed dat een aantal daarvan wel geïnteresseerd is.
Onze ritten richting Eifel/Ardennen vertrekken bij de watertoren in Diepenbeek, is dus in de buurt.
Zal het in elk geval tijdens onze maandelijkse ontmoetingsavond (13 april) op de agenda brengen.

Je mag natuurlijk ook rechtstreeks op het forum reageren, dan heb je meteen een beetje gratis reclame :wink:
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
Shulty

Bericht door Shulty »

PatricK/GS schreef:Pinker,

Hebben hier in de Noorderkempen nogal wat GS-rijders en vermoed dat een aantal daarvan wel geïnteresseerd is.
Onze ritten richting Eifel/Ardennen vertrekken bij de watertoren in Diepenbeek, is dus in de buurt.
Zal het in elk geval tijdens onze maandelijkse ontmoetingsavond (13 april) op de agenda brengen.

Je mag natuurlijk ook rechtstreeks op het forum reageren, dan heb je meteen een beetje gratis reclame :wink:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ht=#135595

:wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Pinker

Bericht door Pinker »

PatricK/GS schreef:Pinker,

Aan alle geïnteresseerden

Het exacte vertrekadres is:

Auto's Jeuris
Molenblookstraat 63/b
3690 Zutendaal
Je kan de rit ook vinden op bladzijde 21 in het BMW clubjournaal
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
Lid sinds 11/11/06
Pinker

Bericht door Pinker »

luc boxer schreef:Vrijdag is het zo ver
Frank K.
Wim
Pinker
Luc Boxer

deze zijn bekend

Pinker jij bent blijkbaar niet aan je proefstuk toe :?:
http://short.squarespace.com/display/Sh ... ryId=30359

http://short.squarespace.com/display/Sh ... ryId=26015

En er staat je op 6mei nog wat moois te wachten
http://short.squarespace.com/daytrip-invitation/
Ik heb gisteren bijgeleerd:
ABS is echt niet nodig, mijne unit binnenkort op Ebay
Driften is mogelijk (met mate)
Rechtstaan op de GS is leuker dan zitten (ik heb al een zittend beroep)
"De Slingerberg", iedereen die bochtentechniek wil bijschaven, this is the place to do it.
Ganzenpas door de modder met de GS is niet sexy

Resultaat:
Een stuk zekerder op de fiets!
Een aantal leuke mensen leren kennen

Een aanrader
Lid sinds 11/11/06
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Ik hoop dat ik na vrijdag ook kan zeggen: ik heb bijgeleerd
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Net terug van de cursus. Het was plezant, leerrijk en het was een aangename bende.

Ik moet de Pinker gelijk geven.
  • Met een geblokkeerd achterwiel de bocht in schuiven is leuk.
    De bocht doordriften is nog leuker.
    Met de GSa in ganzepas door een vettig tracktorspoor kruipen, omdat de cilinders bijna de grond raken is NIET sexy.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

luc boxer schreef::shock: Hoe bedoelde Wim aangename bende :?: Jij was er bij, we hebben heel de dag niks kunnen zeggen :lol: :lol: :wink:
Fotoke's komen later wel.
Allee een goede aanwinst voor de lutsers dit jaar.... moet ik niet alleen het viswijf zijn...

Ik kijk uit naar die foto's

GRTS Danny
den bakker

Bericht door den bakker »

het was bangelijk!!!

en een plezier kennisgemaakt te hebben mannen.

btw: kan er mij iemand uitleggen hoe ik een fotoke op die avatar moet zetten?
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
den bakker

SLINGERBERG

Bericht door den bakker »

voor de liefhebbers: de GPS coördinaten van de slingerberg.

N50 48.557 E5 39.946
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
Frank K

Bericht door Frank K »

Nu maar vlug mijn menig posten. Gisteren 1 1/2 uur aan het poetsen geweest aan de moto en nog zelf een half uur onder de douche gestaan.

Ongelofelijk toffe dag gehad waar ik weer veel heb bijgeleerd. Het verschil tussen de stijl dat we door de weggeltjes reden in de voormiddag en in de namiddag was bangelijk. Enkele remtechnieken toepassen en een mens voelt zich al een stuk zekerder.

En... ook belangrijk, het klikte tussen de andere deelnemers...
En... nu kennen we iemand die ontbijtservice kan leveren aan het begin van tourritten :wink:
En... bij de -Wim- krijg je geen speld tussen
En... zonder scherm lijkt een 1200gsa verschrikkelijk breed
En... gisteren leek het in Limburg wel 30°C.

Voor diegene die de dag wel eens willen doen maar te duur vinden.... bullshit (of is dit onbeleefd?)

Als je van de BMW-club bent, betaal je €140 ipv €150 en met opleidingcheques is dit maar de helft. Inbegrepen, een lekker ontbijt met alles erop en eraan, een warme lunch en ter afsluiting nog een drankje....
Shulty

Bericht door Shulty »

RUSOR schreef:
luc boxer schreef::shock: Hoe bedoelde Wim aangename bende :?: Jij was er bij, we hebben heel de dag niks kunnen zeggen :lol: :lol: :wink:
Fotoke's komen later wel.
Allee een goede aanwinst voor de lutsers dit jaar.... moet ik niet alleen het viswijf zijn...
Ik kijk uit naar die foto's

GRTS Danny
:lol: :lol: :lol: Golle gaat goe kunnen razen :twisted: 8)
R1150GSA '04
R1200GSA '10
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Klopt maar het was wel zeer aangenaam rijden zonder scherm, en zeker met die 30°C gisteren.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

mooie foto's

moet een leuke uitstap geweest geweest zijn
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Mooie foto's en ziet er plezant uit ... (kan niet anders, het was dan ook in limburg :wink: )
Plaats reactie