Motorbike Parade

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

one-one

Motorbike Parade

Bericht door one-one »

ter info ... 12/01/2007 motorsalon... gratis ingang en begeleiding met wegkapiteins, militaire politie en VAB vanuit verschillende vertrekplaatsen...
- Parkeerterrein in Peutie (E 19 Antwerpen -Brussel),
- Tankstation Texaco in Groot-Bijgaarden (E 40 Gent-Brussel),
- Tankstation Total in Nijvel (E 19 Bergen – Brussel),
- Tankstation Esso Bierges (E 411 Namen – Brussel),
- Tankstation Shell Heverlee (E 40 Luik – Brussel).

Afhankelijk van de plaats is het vertrek voorzien tussen 20u00 en 20u30 en komen de verschillende groepen op de Heizel-site aan tussen 20u15 en 20u45.
:wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
nedje
Contacteer:

Bericht door nedje »

Hallo one-one
Kunnen we er ook terug bij als we naar het benzinestation net voorbij knooppunt wetteren rijden/samenkomen op den e17?
one-one

Bericht door one-one »

nedje schreef:Hallo one-one
Kunnen we er ook terug bij als we naar het benzinestation net voorbij knooppunt wetteren rijden/samenkomen op den e17?
Hoi,
de vertrekplaatsen zijn bepaald door Febiac en de Blue Knights doen o.a de begeleiding van Groot Bijgaarden naar het Salon. Als je ergens op dit traject inpikt zal dit zeker geen probleem zijn. Voor 2 jaar waren er ongeveer 11.000 deelnemers en op ééntje zal het zeker niet aankomen :wink:

kijk ook even hier http://www.salonauto.be/public/?lang=NL
ride with pride
one-one
gsa 1150
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Ik heb die dag de namiddag dus werken tot 21:00
Van het werk naar wetteren +- 40min fietsen.
Als er mensen zijn die dan alsnog willen gaan laat hier iets weten.
Ik weet nu wel niet of we dan nog binnen mogen :?:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Inkom is nog nooit een probleem geweest, ik kom zelf met de motor, en mijn vrouw komt met de auto, aan de ingang staan ze niet te controleren of je in motorkledij bent of niet.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

aan de ingang staan ze niet te controleren of je in motorkledij bent of niet.
:?: :?: :?: :?: :?: :?:

Wat zeg je nu.... Mijne aerostich in mijn zijkoffers en mijne helm in de topkoffer.... aan de ingang ben ik toen heel overtuigend moeten zijn door te wijzen op mijn motorbotines en mijne sleutel van mijne brommer laten zien.....

GRTS Danny
Shulty

Bericht door Shulty »

RUSOR schreef:
:?: :?: :?: :?: :?: :?:

Wat zeg je nu.... Mijne aerostich in mijn zijkoffers en mijne helm in de topkoffer.... aan de ingang ben ik toen heel overtuigend moeten zijn door te wijzen op mijn motorbotines en mijne sleutel van mijne brommer laten zien.....

GRTS Danny
Tja, da ligt misschien aan uw smoelwerk, hé :twisted:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
dirk bruijns
Contacteer:

Is vreemd hoor, mijn vrouw is al 2 keer meegeweest met de auto, zij staat op de parking te wachten tot de meute eraankomt, en gaat gewoon mee binnen. Ik heb daarzelf nog nooit geen controle op gezien, halverwege de voetgangersoversteek staan die controle-postjes, maar nog niemand heeft daar een opmerking over gemaakt.
Frank K

Bericht door Frank K »

Rusor:
Quote:

GRTS Danny
Ja Danny, gij ziet er nog zo jong uit dat die personen aan de controleposten denken dat je nog geen 18 zijt.....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Ik was anders in het goede gezelschap van Danny avontuur en zijn madam..... Ik had toch de zoon kunnen zijn :o :o :o

GRTS Danny
one-one

vers van de pers!!

Bericht door one-one »

De kogel is door de kerk en de motorbike parade gaat door op zaterdag 13 januari 2007 ipv vrijdagavond en dit om veiligheidsredenen. Het hoeft geen betuig dat de Ring0 op vrijdagavond nokvol zit en als er dan nog een paar duizend motards bijkomen moet daar geen tekening bij gemaakt worden dat dit op z'n minst wel een gevaarlijke situatie wordt. Begeleidingen zijn voorzien door MP, en wegkapiteins o.a de Blue Knights, de WPR zal waarschijnlijk bepaalde opritten afsluiten. De ingang is bij wijze van spreken nog altijd gratis zij het dat er op de 5 respectievelijke vertrekplaatsen stikkers verkocht worden twv 5 euro. Die stikkers geven toegang tot het salon en de opbrengst gaat naar het goede doel zijnde Levenslijn en Televie. Wie geen stikker heeft betaalt 25 euro. verdere info volgt :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Wil dit dan zeggen dat er vrijdagavond géén gratis ingang is voor de motards??????????

En die 25€, of zelfs die 5€, waarvoor is die, ik heb nog nooit iets betaald dus zie 'k nie in waarom ik nu iets zou betalen :roll:

Ze zouden 't beter op vrijdagavond houden, iedere motard is 't zo gewoon, op zaterdag zijn velen alweer met andere dingen bezig hoor :(

Als 't enkel en alleen op zaterdag is, dan weet ik zelfs niet of ik ga komen, vond diene vrijdagavond zo plezant, een paar urrkes weg, wa nieuw modellekes gaan zien, ewa leuteren met andere motards, daarna nog éne gaan drinken, en dan naar huis.

Soit, ik zen curieus :o

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
one-one

Bericht door one-one »

Koppel!! schreef:YOO

Wil dit dan zeggen dat er vrijdagavond géén gratis ingang is voor de motards??????????

En die 25€, of zelfs die 5€, waarvoor is die, ik heb nog nooit iets betaald dus zie 'k nie in waarom ik nu iets zou betalen :roll:

Ze zouden 't beter op vrijdagavond houden, iedere motard is 't zo gewoon, op zaterdag zijn velen alweer met andere dingen bezig hoor :(

Als 't enkel en alleen op zaterdag is, dan weet ik zelfs niet of ik ga komen, vond diene vrijdagavond zo plezant, een paar urrkes weg, wa nieuw modellekes gaan zien, ewa leuteren met andere motards, daarna nog éne gaan drinken, en dan naar huis.

Grtz, Philip!
jep inderdaad, ik had eerder ook nog nooit betaald en was ook gewoon om op vrijdag te gaan. Nu die 5 euro is voor zij die de motorbike parade rijden en zij die niet meerijden betalen de volle pot.
Laat ik toch ook melden dat ik NIET in die organisatie zit en niets te beslissen heb of had. Ik ben gewoon de persoon die de info overmaakt daar wij een gedeelte van de wegkapiteins leveren en we doen dit uiteraard " GRATIS".
ride with pride
one-one
gsa 1150
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

one-one schreef:

Grtz, Philip!
jep inderdaad, ik had eerder ook nog nooit betaald en was ook gewoon om op vrijdag te gaan. Nu die 5 euro is voor zij die de motorbike parade rijden en zij die niet meerijden betalen de volle pot.
Laat ik toch ook melden dat ik NIET in die organisatie zit en niets te beslissen heb of had. Ik ben gewoon de persoon die de info overmaakt daar wij een gedeelte van de wegkapiteins leveren en we doen dit uiteraard " GRATIS".
De volle pot is toch geen €25?Dacht dat dit alleen op de Vipavond was,normale inkom was €10.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
one-one

Bericht door one-one »

Guidoviv schreef:
one-one schreef:

Grtz, Philip!
De volle pot is toch geen €25?Dacht dat dit alleen op de Vipavond was,normale inkom was €10.
sorry dit is mogelijk want er werd inderdaad eerst gepraat over de vrijdag.
ik krijg in princiepe deze namiddag meer info en laat jullie die zeker geworden :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
Frank K

Bericht door Frank K »

Guidoviv:
Volwassenen : €12 op VIP-dag: € 25
kinderen tussen 6 en 12 jaar: € 6, kinderen jonger dan 6 : gratis

Op zich heb ik er niks op tegen op € 5 te betalen.
Ik vind het veel erger dat we worden verwezen naar zaterdag.
Dan is er zowieso veel meer volk dan normaal.
Ik begrijp de beslissing ivm de veiligheid om vrij grote groepen naar Brussel te "begeleiden". Ik zeg wel "begeleiden", want de afgelopen jaren viel de groep t.h.v. het viaduct van Vilvoorde in stukken uiteen. Niet iedereen kan in groep rijden en velen halen voor één avond hun motor van stal. Afgelopen keren was het steeds uitkijken voor pipo's.
Stop die bikersparade en laat ons gewoon allemaal afspreken op de parking van het salon en laat ons vrijdagavond binnen!!!!
Of zijn we niet VIP genoeg??????
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
one-one

Bericht door one-one »

Frank K schreef:Guidoviv:
Volwassenen : €12 op VIP-dag: € 25
kinderen tussen 6 en 12 jaar: € 6, kinderen jonger dan 6 : gratis

Op zich heb ik er niks op tegen op € 5 te betalen.
Ik vind het veel erger dat we worden verwezen naar zaterdag.
Dan is er zowieso veel meer volk dan normaal.
Ik begrijp de beslissing ivm de veiligheid om vrij grote groepen naar Brussel te "begeleiden". Ik zeg wel "begeleiden", want de afgelopen jaren viel de groep t.h.v. het viaduct van Vilvoorde in stukken uiteen. Niet iedereen kan in groep rijden en velen halen voor één avond hun motor van stal. Afgelopen keren was het steeds uitkijken voor pipo's.
Stop die bikersparade en laat ons gewoon allemaal afspreken op de parking van het salon en laat ons vrijdagavond binnen!!!!
Of zijn we niet VIP genoeg??????
zou een prangend alternatief kunnen zijn
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one

persbericht

Bericht door one-one »

5 december 2006
PERSBERICHT

Biker Parade: nu op de eerste zaterdag van het Salon

De Biker Parade is uitgegroeid tot hét winterevenement voor motorrijders. Bij de vorige editie, in januari 2005, namen zowat 11.000 motorfanaten deel aan deze rit in groep naar het Salon.

De gekende groepsgeest bij motorrijders én de kans om onder gelijkgestemde zielen het Salon te bezoeken, verklaren het overweldigende succes van dit evenement. De organisatoren FEBIAC en Motorcycle Council juichen dit enthousiasme toe en willen graag deze mooie traditie in ere houden.

Maar tegelijk heeft de Biker Parade in haar huidige vorm haar maximale capaciteit bereikt. De toenemende verkeersdrukte op de Brusselse Ring; het extra risico dat rijden in groep in het donker sowieso meebrengt en onze bekommernis om dit evenement veilig en vlot te laten verlopen, hebben ons doen besluiten om de Parade niet langer op de openingsavond te organiseren.

Dit jaar wordt de grote Biker Parade daarom georganiseerd tijdens de namiddag van de eerste zaterdag van het Salon: op zaterdag 13 januari 2007.

Wij bieden, net als in het verleden, elke motorrijder of –passagier die aan de Parade deelneemt gratis parking en gratis toegang tot het Salon. Wel wordt een bijdrage van € 5 gevraagd voor de acties van Levenslijn (VTM) en Télévie (RTL), waarvan de opbrengst integraal naar deze goede doelen gaat. De motorrijders kopen op de verzamelplaatsen een sticker waarvan wij hopen dat die de komende jaren een echt collectors item wordt. Deelnemen kost dus € 5, maar uiteraard moet de gebruikelijke toegangsprijs van € 12 niet worden betaald.

Om een vlotte organisatie te garanderen, zijn er vijf verzamelplaatsen. Daar wordt iedereen opgevangen om samen naar Brussel te vertrekken onder de begeleiding van wegkapiteins. De verschillende groepen rijden rechtstreeks naar de Heizelpaleizen in een sympathieke en gedisciplineerde optocht.
De aankomst van de motorrijders wordt verwacht vanaf 15u30; het Salon Van Lichte Bedrijfsvoertuigen, Vrijetijdsvoertuigen en Moto’s blijft die avond open tot 18u30.

Verzamelplaatsen Biker Parade – zaterdag 13 januari 2007:

Oost- en West-Vlaanderen + Regio Brussel: Parkeerterrein van de E40 in Groot-Bijgaarden om 14u30.

Vanuit Antwerpen: Parkeerterrein van de E19 in Peutie om 14u15.

Vanuit Limburg/Luik/Leuven: Parkeerterrein van de E40 tussen Everberg en Sterrebeek om 14u50.
(OPGELET: niet langer het parkeerterrein in Heverlee)

Vanuit Bergen: Parkeerterrein van de E19 in Orival (Nijvel) om 14u30.

Vanuit Namen: Parkeerterrein van de E411 in Bierges om 14u30.

Telkens richting Brussel.

Meer informatie:
MotorCycle Council
secretaris Michel De Meûter
Woluwedal 46, bus 6 - 1200 Brussel
tel.: 02 778 64 00,
e-mail: mdm@febiac.be
http://www.autosalon.be , http://www.febiac.be
ride with pride
one-one
gsa 1150
den Bullet

Re: persbericht

Bericht door den Bullet »

one-one schreef:5 december 2006
PERSBERICHT

...
Enkele opmerkingen (as 't gepermitteerd is ...)

1) Ik versta hun bezorgdheid om de verkeersveiligheid op vrijdagavond op de ring (al was 't voor de veiligheid en 't comfort van de koekedozen :roll: ).
Ik dacht dat de vorige keren er slechts rond 21:00 uur massaal werd toegekomen aan de Heizel en dat 't meeste verkeer daartegen toch al weg was.

2) Ik betaal principieel niet om naar reclame te kijken, dus zonder vrijkaarten zet ik op zo 'n salon gene poot (meer een princiepskwestie dan uit gierigheid)

3) Ik wens niet verplicht te worden om voor welk goed bedoeld doel dan ook te moeten betalen. Als zij absoluut één of andere zender willen steunen in zijn nobele acties, is dat hun zaak. Ik steun ook, maar dan op volledig vrijwillige basis en aan een organisatie van mijn keuze :wink:

4) Aankomst wordt verwacht vanaf 15:30 uur en 't spel gooien ze dicht om 18:30 uur :?: :?: :?:
Afbeelding ge ziet van hier wat da gaat geven als ge 11.000 'gratis' bezoekers gaat loslaten op den eerste publieksdag van 't salon ...

Neje beste forummers, as 't zo zit, kunnen ze da salon steken waar 't zonneke ni schijnt Afbeelding
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Als er niets tussen komt ga ik.
Zijn er mensen van mijn kanten die mee willen laat maar iets horen.
k'woon de streek van Kortrijk - Waregem.
Ga de autostrade op in Deerlijk .
Wie pik ik op langs mijn weg tot in Groot-Bijgaarden.
Deerlijk richting Gent
Gent - Brussel
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
sprint

Bericht door sprint »

dirk-sus schreef:Als er niets tussen komt ga ik.
Zijn er mensen van mijn kanten die mee willen laat maar iets horen.
k'woon de streek van Kortrijk - Waregem.
Ga de autostrade op in Deerlijk .
Wie pik ik op langs mijn weg tot in Groot-Bijgaarden.
Deerlijk richting Gent
Gent - Brussel
Ik moet tot 14h werken in Denderleeuw, dus zal ik net op tijd de E40 oprijden in Affligem om dan in één sprint door te zetten naar Groot-bijgaarden.
Marnix.

Afbeelding
Koppel!!

Re: persbericht

Bericht door Koppel!! »

YOO
den Bullet schreef:
one-one schreef:5 december 2006
PERSBERICHT

...
Enkele opmerkingen (as 't gepermitteerd is ...)

1) Ik versta hun bezorgdheid om de verkeersveiligheid op vrijdagavond op de ring (al was 't voor de veiligheid en 't comfort van de koekedozen :roll: ).
Ik dacht dat de vorige keren er slechts rond 21:00 uur massaal werd toegekomen aan de Heizel en dat 't meeste verkeer daartegen toch al weg was.

2) Ik betaal principieel niet om naar reclame te kijken, dus zonder vrijkaarten zet ik op zo 'n salon gene poot (meer een princiepskwestie dan uit gierigheid)

3) Ik wens niet verplicht te worden om voor welk goed bedoeld doel dan ook te moeten betalen. Als zij absoluut één of andere zender willen steunen in zijn nobele acties, is dat hun zaak. Ik steun ook, maar dan op volledig vrijwillige basis en aan een organisatie van mijn keuze :wink:

4) Aankomst wordt verwacht vanaf 15:30 uur en 't spel gooien ze dicht om 18:30 uur :?: :?: :?:
Afbeelding ge ziet van hier wat da gaat geven als ge 11.000 'gratis' bezoekers gaat loslaten op den eerste publieksdag van 't salon ...

Neje beste forummers, as 't zo zit, kunnen ze da salon steken waar 't zonneke ni schijnt Afbeelding
Awel Bullet, ge neemt me de woorden uit mijne mond, als 't zo zit met diene "bikersparade", dan kunnen ze 't van mijn part gewoon afblazen, zulke zever, amaai zeg :evil:

@One-one: niks tegen u zulle, gij kunt er niet aan doen, merci voor de info tijdig te verspreiden :wink:

Trouwens, ik heb eigenlijk nog nooit meegereden met diene parade, ik ben niet echt een kuddebeest dat 't leuk vind om van in Gr. Bijgaarden tot op de parking aan de Romeinse Stwg. stapvoets te staan schuifelen :x
Ik kwam gewoon een half uurke later, op mijn dooie gemakske aangereden, met mijne maat, en we gingen gewoon binnen, gratis, is naar de nieuwe modellekes loeren, ewa klappen met diene of diene die ge daar tegenkomt, en daarna ne goeie warme choco gaan drinken :P
Da zal nu ook gedaan zijn :cry:

Pffff, stoeme organisatie :evil:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
dirk bruijns
Contacteer:

Ik kan me best voorstellen dat het op zaterdagmiddag op de eerste publieksdag van het Salon even druk is op de Ring dan op vrijdagavond 21.00u.
Buiten de factor veiligheid waar ik mijn gedacht over heb, moet de Motorbike Parade voor mij per definitie op een nachtelijk uur, bij vriestemperaturen worden gereden. t'Zal een pak minder charmes hebben op zaterdagmiddag, wat voor mij altijd al een drijfveer is geweest. k'Ga in de week eens op mijn gemakske met de brommer.
Zegt iemand die al 3 parade's heeft gereden.
one-one

Bericht door one-one »

jep allen hebben gelijk!!!
ik vond het ook plezierig om in de vrieskou samen te komen.... en 's nachts terug naar huis te rijden... anderzijds moest er maar één dode valllen tijdens deze rit zouden we ons slecht voelen...
ja ... niet altijd gemakkelijk :cry:
ride with pride
one-one
gsa 1150
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ik vind het inderdaad ook niet de moeite om tegen 17u binnen te schuiven in rijen van 20... drummen drummen drummen om een uur later weer te moeten aanschuiven om uit de drukte te geraken.

leve de vrijdagavondsfeer.

Tevens is het rijden in donker een pure gewoonte voor doorrijders.

Tzal een bezoekje aan de lokale dealers worden dit jaar vrees ik.

Gratis toegang en nog een natje en droogje erbij (lees: glaasje en knabbel)
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie