de andere monteur (Notten in Brunssum) die wijt het (onregelmatige lopen) niet aan de gas/smoor-klephuizenspeling (speling zou te verwaarlozen zijn) maar aan de afstelling van de gaskabels en het te "arm" lopen. Het te "arm" lopen zou worden veroorzaakt door het feit dat ik zonder uitlaat rijd: en de uitlaatgassen "te snel" verdwijnen. Lamdasonde meet te veel verschillen hierdoor?? De motor krijgt dus teveel lucht: de oplossing (als ik dus zonder uitlaat wil blijven rijden) zou zijn de "benzinedruk-regelaar" te vervangen voor ene die meer opbrengst heeft (ipv 3 - 4 bar) waardoor er dus meer benzine zou worden ingespoten. 2e (en duurste) optie is het "chip-tunen" (waardoor er langer benzine wordt ingespoten), de kat te vervangen door een zgn. Y- pijp. en een open uitlaat. De goekoopste (3e en snelste) optie is de standaard uitlaat er weer op te zetten - afstellen en klaar
het te arm lopen werd bevestigd door een mototuner, die weliswaar geen ervaring met bmw had. maar wel het laatste verhaal (uitlaatgassen te snel verdwijnen en lambda de boel niet krijgt geregeld) ondersteunde.
toch wel een dilemma???
wie helpt me verder???